Ikke så heldige fødselsdagsgaver fra svigerfar.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.465 visninger
48 svar
0 synes godt om
24. marts 2012

Kloster

Hej.

Min søn bliver 8 år i dag... Tillykke med ham  Og min dejlige mand fyldte år først i marts, så de har holdt det sammen i dag. Dejlig dag med hele familien

Men men men... Minsvigerfars gaver er bare lidt uheldige for tiden... Ja faktisk de sidste par år. Han har altid været vild god til at købe gaver, men nu er de begyndt at købe folks gaver, når de er ude at rejse (hvilket de er ca 3 gange om året). De her gave er bare ikke så fine, så de nok ville ønske ville være.

I dag fik min mand et par Adidas sko (sikkert kopivarer) i den størrelse, som han bruger. Men de klemmer. De kan ikke byttes og det ender med at vores søn får dem. Mads der har fødselsdag får en træ motorcykel, der er lavet som et pudslespil i 3D og en lyselilla poloshirt. Drengen kommer hverken til at bruge pudslespil ell lyselilla poloshirt...

Jeg ved at min mands søster er rasende over de gaver, de er begyndt at købe i udlandet, men jeg synes bare ikke, man kan/bør sige noget. Man kan jo ikke vælge, hvad folk skal købe til én. Men intet kan byttes, hvis det er for lille osv.

I julegave fik vi et gavekort fra Coop på "en middag for 2". Jeg ved godt, det var en sød tanke, men vi ønsker os virkelig ikke sådan noget. Vi har stadig ikke fået brugt dette gavekort...

Kan man sige noget og hvordan? Jeg som svigerdatter vil ikke sige noget, men min mands søster, har i sinde at sige noget. Hun  får jo også sådanne gaver til dem selv og deres børn. Ting der er dårlig kvalitet efter kort tids brug, hvis det overhovedet kan bruges og passes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

MinNoah

Hmm.... Synes faktisk du lyder lidt forkælet eller utaknemmelig... Mange giver gaver som fx "middag for 2" for hvem har ikke lyst til en middag ude indimellem, det er jo virkelig en gave ALLE kan bruge... Og hvis i ikke er til restaurantbesøg så kan i evt selv give det videre i gave?

Mht. gaver købt i udlandet, ja så er det uheldigt at tøj ikke kan byttes hvis det er for småt fx. Men igen jeg synes altid man bare bør være glad for man får en gave At der er tænkt på én...

Anmeld

24. marts 2012

elin1976

Kloster skriver:

Hej.

Min søn bliver 8 år i dag... Tillykke med ham  Og min dejlige mand fyldte år først i marts, så de har holdt det sammen i dag. Dejlig dag med hele familien

Men men men... Minsvigerfars gaver er bare lidt uheldige for tiden... Ja faktisk de sidste par år. Han har altid været vild god til at købe gaver, men nu er de begyndt at købe folks gaver, når de er ude at rejse (hvilket de er ca 3 gange om året). De her gave er bare ikke så fine, så de nok ville ønske ville være.

I dag fik min mand et par Adidas sko (sikkert kopivarer) i den størrelse, som han bruger. Men de klemmer. De kan ikke byttes og det ender med at vores søn får dem. Mads der har fødselsdag får en træ motorcykel, der er lavet som et pudslespil i 3D og en lyselilla poloshirt. Drengen kommer hverken til at bruge pudslespil ell lyselilla poloshirt...

Jeg ved at min mands søster er rasende over de gaver, de er begyndt at købe i udlandet, men jeg synes bare ikke, man kan/bør sige noget. Man kan jo ikke vælge, hvad folk skal købe til én. Men intet kan byttes, hvis det er for lille osv.

I julegave fik vi et gavekort fra Coop på "en middag for 2". Jeg ved godt, det var en sød tanke, men vi ønsker os virkelig ikke sådan noget. Vi har stadig ikke fået brugt dette gavekort...

Kan man sige noget og hvordan? Jeg som svigerdatter vil ikke sige noget, men min mands søster, har i sinde at sige noget. Hun  får jo også sådanne gaver til dem selv og deres børn. Ting der er dårlig kvalitet efter kort tids brug, hvis det overhovedet kan bruges og passes.

Jeg ville ikke selv sige noget, men bare acceptere at det var sådan. For gaverne er jo købt i god mening! Og det er trods alt bare gaver. Så dig og farmand må bare sørge for at købe ekstra gode gaver til ungerne så de ikke blir skuffet.

Anmeld

24. marts 2012

Frk.S

Jeg ville personligt ikke sige noget.

Jeg synes det virker for utaknemmeligt og forkælet at sige, at de gaver man får ikke er gode nok.

De har jo sikkert købt dem i den bedste mening - og tror på det er noget i vil blive glade for.

Anmeld

24. marts 2012

Mussen2

Jeg synes gaver bør kunne byttes og særligt til børn! En middag fir 2 synes jeg er en rigtg flot gave fordi der ligger en sød tanke sgved om st I skal ud og nyde hinanden, så det synes jeg er en rigtig fin gave. Jeg ville ikke sige noget, men kunne måske finde på at lade en kommentar falde ved lejlighed, om st det var ærgelig de ikke kunne byttes, da de ikke passede eller lignende

Anmeld

24. marts 2012

Peanut

Jeg sidder og tænker om i overhovedet har lavet en ønskeliste? Og svigerfar vælger ikke at følge den?

Ellers kunne man vel skrive med småt i bunden, at der ønskes byttemærker på alle gaver?

(Har selv lige fået en invitation hvor der stod, at parret ønskede byttemærker på alle gaver, samt kontanter i stedet for gavekort). Jeg synes godt nok det virker lidt "groft", men man kan jo blive nødt til det i nogle situationer.

Anmeld

24. marts 2012

birthee

Jeg er så den der godt kan finde på at sige noget... Ikke i tale, men i form af en ønskeseddel.... jeg skriver altid at tingene skal kunne byttes eller penge retur... vores søn fik sidste år et par jeans, en hvid skjorte og en hvid t-shirt af farmor og farfar... rigtig fine gaver, men min dreng er DRENG, og han ejer ikke et stykke hvidt tøj, da det kun får lov at være hvidt den dag han har det på... og min søn skal altså ha' lov at være dreng når han kun er 4-5 år... bukserne har han prøvet igen i år, og de er stadig for store til ham

nu skal svigerforældrene ud at rejse igen, og jeg skal have afleveret ønskeseddel inden på lørdag, da både vores søn og datter har fødselsdag lige om lidt... jeg har nogle ting de mangler, og vores søn har specifikke ønsker til hans legetøj... og det skal han have lov til...

så ja, det kan godt være jeg er forkælet, men har den holdning at ting skal kunne byttes så barnet får glæde af det i dagene efter fødselsdagen eller kort tid efter... og det tøj han fik var bare slet ikke ham, og han kan ellers godt lide hvis han får en sej bluse eller en flot skjorte...

jeg synes godt du kan sige noget - jeg har ærligt sagt til min svigermor at hvidt tøj ikke er praktisk, og at jeg foretrækker at tøjet er købt i dk, så det i det mindste kan byttes til den rigtige str.!

Anmeld

24. marts 2012

birthee

Mussen2 skriver:

Jeg synes gaver bør kunne byttes og særligt til børn! En middag fir 2 synes jeg er en rigtg flot gave fordi der ligger en sød tanke sgved om st I skal ud og nyde hinanden, så det synes jeg er en rigtig fin gave. Jeg ville ikke sige noget, men kunne måske finde på at lade en kommentar falde ved lejlighed, om st det var ærgelig de ikke kunne byttes, da de ikke passede eller lignende

Anmeld

24. marts 2012

Kloster

MinNoah skriver:

Hmm.... Synes faktisk du lyder lidt forkælet eller utaknemmelig... Mange giver gaver som fx "middag for 2" for hvem har ikke lyst til en middag ude indimellem, det er jo virkelig en gave ALLE kan bruge... Og hvis i ikke er til restaurantbesøg så kan i evt selv give det videre i gave?

Mht. gaver købt i udlandet, ja så er det uheldigt at tøj ikke kan byttes hvis det er for småt fx. Men igen jeg synes altid man bare bør være glad for man får en gave At der er tænkt på én...

Hej.

Jeg er hverken forkælet ell utaknemmelig  Og synes, det er lidt træls at blive stemplet som dette bare pga man synes, det er nogle uheldige gaver, man får af sin svigerfar  

Anmeld

24. marts 2012

Kloster

MinNoah skriver:

Ja jeg er helt sikker på, at alle gaverne er givet i en rigtig god mening og at de er tiltænkt hver og én af os. Men lige den der "middag for 2" er lidt for os, som at skal presse sådan noget ind i vores progarm. Hvis vi ville ud og spise og bare hygge om hinanden, gjorde vi det jo alligevel, gavekort ell ej.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.