Hvor er det trels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Fenja09

Jeres barn skal da hedde det i ønsker det skal hedde, uanset hvad din veninde mener eller ikke mener. Jeg kan forstå hvis det er et enkelt pige/-eller drengenavn hun virkelig ikke ønsker i skal kalde jeres børn, for det har hun måske i mange år drømt at hendes skal hedde. Så som god veninde så holder man sig fra dem, men man kan altså ikke have patent på en masse navne og bede folk om at holde sig fra dem - slet ikke hvis der ikke er udsigt til egne børn i nærmeste fremtid.

Synes vitterlig ikke at i skal tænke så meget over det og så bare vælge det navn i synes bedst om og så må din veninde bare bide i det sure æble og finde et andet navn når det bliver hendes tur.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Må sige jeg syntes du har været sød af dig! Her er der heller ik noget der hedder at lægge patent på et navn. Har nu prøvet at være gravid et par gange sammen med et par af mine veninder, og der har vi da lystigt snakket navne. Har der været sammenfald af navne vi har ku li, har vi grint af det og er kommet frem til, jammen så er det da godt vi ik alle hedder det samme til efternavn, for så ville der da rigtig ku opstå navne forvirring! 

Du må jo bare pænt forklare hende at i ska nok selv bestemme baby's navn, færdig slut! Vh Stine 

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

VVi

forstår sku godt du bliver lidt irriteret, var jeg også  blevet! - men nu er det jo sådan det er DIG der er gravid dvs. DIG der vælger navn først ja først til mølle siger jeg bare hehe..

Vi ændrer heller ikke navn, bare fordi hun pludselig synes det er et godt navn, blev bare irriteret når hun nu er sådan efter mig. Men ja hun skal jo så også lige have en fyr at få børn med

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

fasteerdMå sige jeg syntes du har været sød af dig! Her er der heller ik noget der hedder at lægge patent på et navn. Har nu prøvet at være gravid et par gange sammen med et par af mine veninder, og der har vi da lystigt snakket navne. Har der været sammenfald af navne vi har ku li, har vi grint af det og er kommet frem til, jammen så er det da godt vi ik alle hedder det samme til efternavn, for så ville der da rigtig ku opstå navne forvirring! 

Du må jo bare pænt forklare hende at i ska nok selv bestemme baby's navn, færdig slut! Vh Stine 

Vi holder også fast, er også et navn hun ikke har haft i tankerne. Hun er bare begyndt at synes det var flot, efterhånden som hun hørte det, men hun kan jo ikke tage patent på hele navnebogen hver gang hun hører et navn som Er er pænt.

Anmeld

23. marts 2012

Anonym

Anonym skriver:

Er også bare irriteret over hende. Synes det er dobbeltmoralsk at stille alle de krav, når hun så vil gøre det bevidst selv

jamen altså hun kan da overhoved ikke bestemme over dig, på den måde, hvem tror hun at hun er ? ! bestemmer hun så også at du skal æde en æbletærte istedet for en jorbærtærte som du har lyst til, fordi der kan jo være at hun har set sig godt på LIGE DEN jordbærkage om 5 år ????????

jeg havde døbt min barn ALLE de navne hun har set sig godt på...

Anmeld

23. marts 2012

Pigent

Anonym skriver:

Ej kan man godt tillade sig at blive lidt irriteret.......

Da jeg ventede vores første, kom min veninde med løftede pegefingre om bestemte navne jeg IKKE måtte bruge, for dem synes hun var pæne, fair nok, det undlod vi så..... Skal lige siges, hun hverken er gravid, prøver at blive at blive gravid og har ikke engang en kæreste (hun bor alene, så udsigten til børn er langt ude i fremtiden) Nu venter jeg så nr 2, og igen kom hun med flere navne, som jeg absolut ikke måtte bruge, for det var hendes navne..... jamen ok fair nok.

Vi fandt så et navn, ikke overdrevet specielt/sært, men meget lidt brugt, er under 500 i Danmark som har dette navn, af flere grunde. Her den anden dag, kommer veninden så og udtaler at hun nu er blevet så hooked på det navn, at hun også ville bruge det, men vi skulle stadig huske ikke at bruge hendes navnefavoritter, hvis vi fik flere børn. Blev så sur jeg fik sagt hun bare holdte fingrene fra vores navn og nu brugte vi det jo også først

Ikke at folk ikke må bruge det navn, men nøj hvor blev jeg irriteret. Netop fordi veninden havde taget patent på en masse navne, og havde så travlt med os, og så kom på den måde....

ved ikke hvad jeg vil med indlægget, er nok bare skide sur og skuffet over veninden kan finde på at være sådan og sige sådan

Jeg forstår dig godt  Hun kan bare komme og sige at der en masse navne i ikke må bruge fordi hun godt kan lide dem, altså nu ved jeg ikke hvor mange navne det er i ikke må bruge, men hun skal vel ikke have så mange børn at hun bruger alle navnene

Synes bare i skal bruge det navn i har fundet også være ligeglad med hendes mening. 

Både min kæreste og jeg også hans lillesøster kan godt lide navnet Celina. Men jeg har ikke sagt til hende at hun ikke må bruge det. Jeg vil da blive lidt træt af det hvis hun bruger Celina fordi det er det første pigenavn min kæreste og jeg blev enig om og vi har utrolig svært ved at blive enig om navne. Og nu har jeg ligesom bestemt mig for at hvis jeg en dag får en pige så skal hun hedde Celina, hvis navnet passer til hende. 
Der er nu også størst chance for at min kæreste og jeg får børn før hans søster  

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Barnepigen skriver:

Jeg forstår dig godt  Hun kan bare komme og sige at der en masse navne i ikke må bruge fordi hun godt kan lide dem, altså nu ved jeg ikke hvor mange navne det er i ikke må bruge, men hun skal vel ikke have så mange børn at hun bruger alle navnene

Synes bare i skal bruge det navn i har fundet også være ligeglad med hendes mening. 

Både min kæreste og jeg også hans lillesøster kan godt lide navnet Celina. Men jeg har ikke sagt til hende at hun ikke må bruge det. Jeg vil da blive lidt træt af det hvis hun bruger Celina fordi det er det første pigenavn min kæreste og jeg blev enig om og vi har utrolig svært ved at blive enig om navne. Og nu har jeg ligesom bestemt mig for at hvis jeg en dag får en pige så skal hun hedde Celina, hvis navnet passer til hende. 
Der er nu også størst chance for at min kæreste og jeg får børn før hans søster  

det jeg er mest irriteret over er netop, at det navn vores barn skal hedde ikke var et navn hun overhovedet havde hørt om inden, og pludselig er hun blevet hooked på navnet, Hvis vi ikke må bruge de navne hun synes im, må det vel også gælde den anden vej, især når vi i flere måneder har været enige om barnets navn

Anmeld

23. marts 2012

Kris89

har to søskende... den ældste fik en pige og da vi fik at vide hvad hun skulle sige sagde den anden søster at det havde hun tænkt sig at bruge...

svaret til hende var: "jeg kom først, find et andet" og er fuldstændig enig...

selvf. kan og bør man tage hensyn hvis et familiemedlem eller nær ven har bestem et pigenavn og drengenavn, men helt ærligt... så må de jo komme igang

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

har to søskende... den ældste fik en pige og da vi fik at vide hvad hun skulle sige sagde den anden søster at det havde hun tænkt sig at bruge...

svaret til hende var: "jeg kom først, find et andet" og er fuldstændig enig...

selvf. kan og bør man tage hensyn hvis et familiemedlem eller nær ven har bestem et pigenavn og drengenavn, men helt ærligt... så må de jo komme igang

Hun har ikke engang en kæreste, så udsigten til børn for hendes vedkommende er laaaangt ude i fremtiden

Anmeld

23. marts 2012

Kris89

Anonym skriver:

Hun har ikke engang en kæreste, så udsigten til børn for hendes vedkommende er laaaangt ude i fremtiden

hvis i er meget tætte sys jeg det er fair nok, hvis hun har et enkelt navn eller to hun har fortalt hun ønsker at bruge, men derfra og til at forbyde jer at bruge det sys jeg er helt forkert...

så er beslutningen hvor meget hensyn i vil vise og det har hun INGEN ret til at blive sur over...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.