Hvor er det trels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Moms

Jeg synes faktisk Gorm er et rigtig sejt navn.......

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Ej kan man godt tillade sig at blive lidt irriteret.......

Da jeg ventede vores første, kom min veninde med løftede pegefingre om bestemte navne jeg IKKE måtte bruge, for dem synes hun var pæne, fair nok, det undlod vi så..... Skal lige siges, hun hverken er gravid, prøver at blive at blive gravid og har ikke engang en kæreste (hun bor alene, så udsigten til børn er langt ude i fremtiden) Nu venter jeg så nr 2, og igen kom hun med flere navne, som jeg absolut ikke måtte bruge, for det var hendes navne..... jamen ok fair nok.

Vi fandt så et navn, ikke overdrevet specielt/sært, men meget lidt brugt, er under 500 i Danmark som har dette navn, af flere grunde. Her den anden dag, kommer veninden så og udtaler at hun nu er blevet så hooked på det navn, at hun også ville bruge det, men vi skulle stadig huske ikke at bruge hendes navnefavoritter, hvis vi fik flere børn. Blev så sur jeg fik sagt hun bare holdte fingrene fra vores navn og nu brugte vi det jo også først

Ikke at folk ikke må bruge det navn, men nøj hvor blev jeg irriteret. Netop fordi veninden havde taget patent på en masse navne, og havde så travlt med os, og så kom på den måde....

ved ikke hvad jeg vil med indlægget, er nok bare skide sur og skuffet over veninden kan finde på at være sådan og sige sådan

Det er super sødt af dig at tage hensyn til din veninde på den måde, især når det ikke er en eller to naven, men en hel del.

Jeg kan godt forstå du blev sur over hun så "tager" jeres.

Men i bund og grund er der jo ingen der kan bestemme hvad andres børn skal hedde

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

hvis i er meget tætte sys jeg det er fair nok, hvis hun har et enkelt navn eller to hun har fortalt hun ønsker at bruge, men derfra og til at forbyde jer at bruge det sys jeg er helt forkert...

så er beslutningen hvor meget hensyn i vil vise og det har hun INGEN ret til at blive sur over...

Hun har fortalt mange navne og har med vilje ikke brugt nogle af hendes navne, kom dog til at bruge et af dem, som hun havde sat på efter vi havde snakket navne, men vidste det ikke, og hun har mange navne på listen.
Nu er hun så blevet vild med det navn vi har valgt at bruge, og havde ikke før jeg nævnte navnet, hørt om det, og er så efterfølgende blevet glad for navnet, og synes bare det er sådan lidt når hun har så mange navne, vi har taget hensyn til, og hun så efterfølgende vil bruge et navn vi har valgt for flere måneder siden, som hun til at starte med ikke engang var særlig vild med

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er super sødt af dig at tage hensyn til din veninde på den måde, især når det ikke er en eller to naven, men en hel del.

Jeg kan godt forstå du blev sur over hun så "tager" jeres.

Men i bund og grund er der jo ingen der kan bestemme hvad andres børn skal hedde

Slet ikke, det er heller ikke det at hun ønsker at bruge et navn, men når hun ikke engang var vild med navnet før efter noget tid, og så har været så kontant med at vi ikke måtte bruge "hendes" navneønsker. Det er for mig, bare princippet i det, og det hun sidder og siger sådan

Anmeld

23. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Slet ikke, det er heller ikke det at hun ønsker at bruge et navn, men når hun ikke engang var vild med navnet før efter noget tid, og så har været så kontant med at vi ikke måtte bruge "hendes" navneønsker. Det er for mig, bare princippet i det, og det hun sidder og siger sådan

jeg kan fuldt ud forstå dig og jeg ville nok reagere på samme måde. Det er da uartigt af din veninde.

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

jeg kan fuldt ud forstå dig og jeg ville nok reagere på samme måde. Det er da uartigt af din veninde.

Jeg blev i hvert fald meget chokeret og skuffet over hendes pludselige udtryk for at hun var blevet meget hooked på vores navn, som jo har lagt fast i flere måneder, især når hun skulle forestille at være min bedste veninde (hendes eget ordvalgt)

Anmeld

23. marts 2012

bullerbassen

Ej syntes godt nok du har være rimelige large.

Hun kan da på ingen måde tillade sig, at sende en navneliste over navne I ikke måtte bruge..  At du har taget hensyn til det er fint, men da hun hverken er gravid eller i nærheden er det sku for langt ude.

Da jeg blev gravid med vores de store, ventede vores venne par deres nr 2. Vi snakkede navne, og et navn havde vi til fælles. De havde flere på deres liste , vi havde de 2 vi altid havde snakket om.

Da vi kom på barsel besøg på sygehuset fortalte de navnet , som også var et af vores valg. Begge drenge kom til at hedde det samme.

Ville ikke ændre vores da DET var navnet.

Så selvfølgelig skal I vælge det navn som er rigtigt for jer og det skal din veninde da ikke bestemme.

Vil sige jeg ikke ville vælge et navn i vores venne kreds normalt, men lige dette navn har jeg altid sagt mit barn skulle hedde.

Anmeld

23. marts 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hun har ikke engang en kæreste, så udsigten til børn for hendes vedkommende er laaaangt ude i fremtiden

Og tror du overhovedet, I er veninder til den tid? Du har ladet hende bestemme ALT for meget efter min mening. Hun lyder ærligt talt temmelig umoden - hvor mange børn forestiller hun sig, hun skal have? Sytten?

Anmeld

23. marts 2012

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Og tror du overhovedet, I er veninder til den tid? Du har ladet hende bestemme ALT for meget efter min mening. Hun lyder ærligt talt temmelig umoden - hvor mange børn forestiller hun sig, hun skal have? Sytten?

Nej nej hun vil have først en dreng så en pige, og hovednavnene er jo så klar, men vil have alternativer til hvis hendes kommende kæreste ikke er med på de navne. Hun har planlagt det hele Måske derfor hun har så svært ved at finde en kæreste, hun når at skræmme dem væk, med hendes allerede fastlagte planer for fremtiden

Anmeld

23. marts 2012

Nattøs

Ej undskyld mig. Men kunne ikke lade hver med at grine af din veninde. Jeg synes bare i skal holde fast på et navn. Her i hytten har vi holdt på Isabella siden december og først for noget tid siden. Opdagede jeg at min kusines datter hedderfedt samme. Men da jeg ikke rigtigt har noget med barnet at gøre. Blev vi og familien enige om, at vi godt kunne beholde det. Og ny har vi fået det på hjernen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.