Hvor er det trels

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Kris89

Anonym skriver:

Hun har fortalt mange navne og har med vilje ikke brugt nogle af hendes navne, kom dog til at bruge et af dem, som hun havde sat på efter vi havde snakket navne, men vidste det ikke, og hun har mange navne på listen.
Nu er hun så blevet vild med det navn vi har valgt at bruge, og havde ikke før jeg nævnte navnet, hørt om det, og er så efterfølgende blevet glad for navnet, og synes bare det er sådan lidt når hun har så mange navne, vi har taget hensyn til, og hun så efterfølgende vil bruge et navn vi har valgt for flere måneder siden, som hun til at starte med ikke engang var særlig vild med

i er nød til bare at vælge et navn og så må hun blive sur... det næste bliver vel at i faktisk ikke må få børn inden hende??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Lunae

Anonym skriver:

Ej kan man godt tillade sig at blive lidt irriteret.......

Da jeg ventede vores første, kom min veninde med løftede pegefingre om bestemte navne jeg IKKE måtte bruge, for dem synes hun var pæne, fair nok, det undlod vi så..... Skal lige siges, hun hverken er gravid, prøver at blive at blive gravid og har ikke engang en kæreste (hun bor alene, så udsigten til børn er langt ude i fremtiden) Nu venter jeg så nr 2, og igen kom hun med flere navne, som jeg absolut ikke måtte bruge, for det var hendes navne..... jamen ok fair nok.

Vi fandt så et navn, ikke overdrevet specielt/sært, men meget lidt brugt, er under 500 i Danmark som har dette navn, af flere grunde. Her den anden dag, kommer veninden så og udtaler at hun nu er blevet så hooked på det navn, at hun også ville bruge det, men vi skulle stadig huske ikke at bruge hendes navnefavoritter, hvis vi fik flere børn. Blev så sur jeg fik sagt hun bare holdte fingrene fra vores navn og nu brugte vi det jo også først

Ikke at folk ikke må bruge det navn, men nøj hvor blev jeg irriteret. Netop fordi veninden havde taget patent på en masse navne, og havde så travlt med os, og så kom på den måde....

ved ikke hvad jeg vil med indlægget, er nok bare skide sur og skuffet over veninden kan finde på at være sådan og sige sådan

Det lyder som en interessant veninde! Du skal på ingen måde tage hensyn til hende! Hvis dit ynglingsnavn også var hendes, så er det jo først til mølle!

Gør hvad i føler for

Anmeld

24. marts 2012

Anonym

Lige frem at lave en liste til jer over navne i ikke må bruge er godt nok i overkanten for mit vedkommende men synes det er okay hvis hun fx havde sagt et enkelt drenge og pige navn så her var den ikke gået...der ville sådan en liste ryge direkte i skraldespanden med det samme uanset hvor god en veninde det var...og så tænker jeg lidt...hvor god en veninde hun egentlig er...???  jeg ville da aldrig være sådan over for min veninde som din veninde er over for dig/jer...

Nu har vi så valgt begge gange at holde navnemuligheder hemmeligt indtil vi stod med babyerne i armene for vi gad ikke høre på sådan fra folk og heller ikke det med hvad vi skulle kalde dem så der har folk bare fået at vide at navn får de at vide når baby er ud og at VI som forældre har besluttet os for navnet...

Anmeld

24. marts 2012

Betina_fra_Als

Jeg ville være fløjtende ligeglad med, havde jeg fundet et navn, så blev det det, også hvis en anden ville bruge navnet, så måtte der bare være 2 af dem.

Andre kan da ikke lægge beslag på visse navne.

Anmeld

24. marts 2012

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lige frem at lave en liste til jer over navne i ikke må bruge er godt nok i overkanten for mit vedkommende men synes det er okay hvis hun fx havde sagt et enkelt drenge og pige navn så her var den ikke gået...der ville sådan en liste ryge direkte i skraldespanden med det samme uanset hvor god en veninde det var...og så tænker jeg lidt...hvor god en veninde hun egentlig er...???  jeg ville da aldrig være sådan over for min veninde som din veninde er over for dig/jer...

Nu har vi så valgt begge gange at holde navnemuligheder hemmeligt indtil vi stod med babyerne i armene for vi gad ikke høre på sådan fra folk og heller ikke det med hvad vi skulle kalde dem så der har folk bare fået at vide at navn får de at vide når baby er ud og at VI som forældre har besluttet os for navnet...

Nok også derfor jeg blev sådan lidt da vi er gået uden om hendes navne, og hun så flere måneder efter vi har valgt navn, begynder at give meget udtryk for hun gerne vil bruge det navn er bare så skuffet

Anmeld

24. marts 2012

Anonym trådstarter

Betina_fra_Als skriver:

Jeg ville være fløjtende ligeglad med, havde jeg fundet et navn, så blev det det, også hvis en anden ville bruge navnet, så måtte der bare være 2 af dem.

Andre kan da ikke lægge beslag på visse navne.

Normalt går jeg heller ikke op i det. Det er princippet i det jeg blev skuffet over, at hun konstant har haft travlt med en masse navne vi ikke måtte bruge, og vi har taget hensyn, og efter vi har valgt navn så pludselig vil bruge navnet engang når hun får barn, især når hun til at starte med ikke engang var særlig vild med navnet

Anmeld

24. marts 2012

lion

Anonym skriver:

Ej kan man godt tillade sig at blive lidt irriteret.......

Da jeg ventede vores første, kom min veninde med løftede pegefingre om bestemte navne jeg IKKE måtte bruge, for dem synes hun var pæne, fair nok, det undlod vi så..... Skal lige siges, hun hverken er gravid, prøver at blive at blive gravid og har ikke engang en kæreste (hun bor alene, så udsigten til børn er langt ude i fremtiden) Nu venter jeg så nr 2, og igen kom hun med flere navne, som jeg absolut ikke måtte bruge, for det var hendes navne..... jamen ok fair nok.

Vi fandt så et navn, ikke overdrevet specielt/sært, men meget lidt brugt, er under 500 i Danmark som har dette navn, af flere grunde. Her den anden dag, kommer veninden så og udtaler at hun nu er blevet så hooked på det navn, at hun også ville bruge det, men vi skulle stadig huske ikke at bruge hendes navnefavoritter, hvis vi fik flere børn. Blev så sur jeg fik sagt hun bare holdte fingrene fra vores navn og nu brugte vi det jo også først

Ikke at folk ikke må bruge det navn, men nøj hvor blev jeg irriteret. Netop fordi veninden havde taget patent på en masse navne, og havde så travlt med os, og så kom på den måde....

ved ikke hvad jeg vil med indlægget, er nok bare skide sur og skuffet over veninden kan finde på at være sådan og sige sådan

Jeg kan godt forstå du er skuffet, det ville jeg også være.

Jeg ville ikke selv vælge et navn en anden i (tæt på) i familien havde, men hvis vi begge var gravid og fandt samme navn, ja så måtte det blive samme navn. Det er jo ikke verdens undergang.

Men det er da strengt at hun har patent på flere navne end 2

Anmeld

24. marts 2012

Anonym trådstarter

lion skriver:

Jeg kan godt forstå du er skuffet, det ville jeg også være.

Jeg ville ikke selv vælge et navn en anden i (tæt på) i familien havde, men hvis vi begge var gravid og fandt samme navn, ja så måtte det blive samme navn. Det er jo ikke verdens undergang.

Men det er da strengt at hun har patent på flere navne end 2

Hun har mange og hun er hverken gravid eller har børn, hun har ikke engang en kæreste. Ja Jeg synes bare det er sådan lidt.
Tager ikke selv patent på navne men prøver at undgå at bruge de samme navne som andre i nær omkreds, men vores ældste hedder det samme som en bekends barn, vi er begyndt at ses ofte efter vi blev forældre, og ved tilfælde havde vi valgt samme navn, og gør mig da ikke noget

Det er nok bare måden det også blev gjort på

Anmeld

24. marts 2012

lion

Anonym skriver:

Hun har mange og hun er hverken gravid eller har børn, hun har ikke engang en kæreste. Ja Jeg synes bare det er sådan lidt.
Tager ikke selv patent på navne men prøver at undgå at bruge de samme navne som andre i nær omkreds, men vores ældste hedder det samme som en bekends barn, vi er begyndt at ses ofte efter vi blev forældre, og ved tilfælde havde vi valgt samme navn, og gør mig da ikke noget

Det er nok bare måden det også blev gjort på

Lige præcis det er måde det bliver gjort på. Jeg ville blive sur hvis min veninde valgt at komme med en lang liste af navne jeg IKKE måtte bruge og når jeg så fandt et der IKKE var der, så er den også gal.

Anmeld

24. marts 2012

Anonym trådstarter

lion skriver:

Lige præcis det er måde det bliver gjort på. Jeg ville blive sur hvis min veninde valgt at komme med en lang liste af navne jeg IKKE måtte bruge og når jeg så fandt et der IKKE var der, så er den også gal.

Ved vores 1 fandt vi 2 navne som ikke var på listen, og brugte det ene, og sagde jeg gerne ville bruge det andet hvis vi fik en mere af det køn, men hun blev sur fordi hun også synes det Var pæne navne, og når vi nu havde brugt det ene kunne jeg ikke tillade mig at bruge det andet. Da hun så snakkede om at bruge det navn vi nu har valgt, sagde jeg så, at så brugte jeg da bare det andet navn hvis vi fik flere børn, så blev hun sur for vi måtte ikke bruge hendes navne, men hun kan jo ik tage patent på hele navnebogen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.