Alene med begge børn (nyfødt og en på 22 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2012

Mor til L&S

MAJ*MOR skriver:

jo jo, men søndag er her i jylland en fridag 

Jeg bor nu også i Jylland Lød bare som om at det var hver dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2012

Vidunderligeunger

Mor til Liva skriver:

Jeg bor nu også i Jylland Lød bare som om at det var hver dag...

Ja okay, tænkte det nok var det du mente

Anmeld

23. marts 2012

Karo

Jeg har 18 mdr imellem mine.

Hvis du gør en snack og/eller en bog klar når du skal til at amme, så sæt den ældste ved siden af og læs bogen højt mens du ammer og hyg med lidt snack. Så bliver amningen hurtigt til en hygge stund for begge børn

Det virkede på mine børn, og Marcus elskede når jeg ammede for så var det hygge tid

Anmeld

23. marts 2012

helle85

Krussedulle skriver:

Ville gerne komme med et godt forslag, men er næsten i samme situation.. .. Her er storebror dog kun 13 mdr gammel, og han går ikke selv endnu.. Jeg har begge hjemme fra morgen til eftermiddag, og så komme min mand og vores store dreng hjem ... Jeg forsøger at aktivere ham lidt imens lillebror spiser, men det er sgi ikke nemt.. .. Jeg har prøvet at give ham et par biler at køre med, men det er ikke altid han gider... Hmm, håber at der er nogen der sidder med lidt flere ideer

jeg har været i den sitrution (staves) og jeg må ærligt indrømme at jeg armmede kun min datter i ca 3 uger da jeg ellers skulle gå/stå med hende mens jeg armmede da der ikke var noget der kunne få min dreng til at sidde stille. han havede lige lært at kravle da hun blev født der er 13 mdr mellem dem

Anmeld

23. marts 2012

Vidunderligeunger

Karo skriver:

Jeg har 18 mdr imellem mine.

Hvis du gør en snack og/eller en bog klar når du skal til at amme, så sæt den ældste ved siden af og læs bogen højt mens du ammer og hyg med lidt snack. Så bliver amningen hurtigt til en hygge stund for begge børn

Det virkede på mine børn, og Marcus elskede når jeg ammede for så var det hygge tid

Lyder som en god ide! lige nu vil han spise konstant så søndag bliver lidt en udfordring, men når lillebror får lidt mere rytme bliver det nok også lettere?

Anmeld

23. marts 2012

raca

Ansemusen skriver:

Nu har jeg ikke lige et godt råd mht. pasning af to små børn. Noget som ville skræmme mig også

Men jeg vil bare sige til dig, at det ikke burde tage en time for ham at spise sig mæt. Det siges, at når mælken er løbet til, så kan en god suger tømme brystet på 10 minutter. Og en time vil være hyggesutning. Men tal evt. med din sundhedsplejerske, som kender dig/jer bedre

Jo det kan det altså godt....

det er HELT normalt..

nogle børn spiser langsom andre hurtigt...

og 10min er altså ikke nok tid til at at amme dem når de er så små.. eller det er det ihverfald for de færeste...

Anmeld

23. marts 2012

raca

Mumto3 skriver:

Min mand rejser rigtig meget, ofte flere uger af gangen, så jeg har bestemt prøvet at være alene med vores børn.

Der er 23 måneder mellem de to store og 25 måneder mellem de to mindste. Set i den optik, synes jeg er det var nemt at være alene med en nyfødt og en på knapt to år, i forhold til da jeg var alene med en nyfødt, en 2 årige og en 4 årige

Det der har reddet mig var min slynge. Den flyttede baby ind i, og kan ligge der og amme (i timevis) i mens jeg sidder på gulvet og leger med de(n) store.

Det væreste var når de skulle sove! Jeg har en gang måtte hente naboen og bede ham om at se efter baby mens jeg fik min 2årige til at sove. Da jeg  var alene med 3 børn, der krævede de alle tre min tilstedeværelse for at kunne sov. Der rykkede jeg sengene tæt sammen, og så sad jeg i mellem sengene, og havde baby i slyngen på maven, og så holdt jeg et barn i hver hånd. Hold kæft det trak tænder ud nogle gange! men jeg måtte minde mig selv om at på et eller andet tidspunkt fik det en ende.

Hvis det gik helt galt, tog jeg dem med ind i dobbeltsengen. Så lagde jeg baby oven på min mave, og så havde jeg et barn i hver 'armhule' og så lå jeg og nynnede dem  i søvn.

Men som sagt, en slynge er guld værd!!! Jeg kunne ikke have klaret mig uden!

det lyder som her...

det var ikke unormalt at se mig med 1 barn på ryggen i en slynge og med den anden i barnevognen..og en ved hånden.. jeg havde ofte et lånebarn

så og give en 6mdr bebs flaske, amme en 1 årig også lige underholde en 4 årig...

nogle dage var mest amme putte, putte, lune flaske, skifte ble...osv... i en køre. men det gik... mit eneste stresse punkt var hvis den ene skule vågne mens jeg ammede/gav den anden flaske..

jeg sad ofte på gulvet og legede med dem..

men ja i slyngen med ham og AM der... det hjælper så meget.

Anmeld

23. marts 2012

Vidunderligeunger

Mumto3 skriver:

Min mand rejser rigtig meget, ofte flere uger af gangen, så jeg har bestemt prøvet at være alene med vores børn.

Der er 23 måneder mellem de to store og 25 måneder mellem de to mindste. Set i den optik, synes jeg er det var nemt at være alene med en nyfødt og en på knapt to år, i forhold til da jeg var alene med en nyfødt, en 2 årige og en 4 årige

Det der har reddet mig var min slynge. Den flyttede baby ind i, og kan ligge der og amme (i timevis) i mens jeg sidder på gulvet og leger med de(n) store.

Det væreste var når de skulle sove! Jeg har en gang måtte hente naboen og bede ham om at se efter baby mens jeg fik min 2årige til at sove. Da jeg  var alene med 3 børn, der krævede de alle tre min tilstedeværelse for at kunne sov. Der rykkede jeg sengene tæt sammen, og så sad jeg i mellem sengene, og havde baby i slyngen på maven, og så holdt jeg et barn i hver hånd. Hold kæft det trak tænder ud nogle gange! men jeg måtte minde mig selv om at på et eller andet tidspunkt fik det en ende.

Hvis det gik helt galt, tog jeg dem med ind i dobbeltsengen. Så lagde jeg baby oven på min mave, og så havde jeg et barn i hver 'armhule' og så lå jeg og nynnede dem  i søvn.

Men som sagt, en slynge er guld værd!!! Jeg kunne ikke have klaret mig uden!

Vi har en koalavikle, kan den bruges? For det lyder da som en virkelig god ide tak for dit indput

Anmeld

23. marts 2012

Vidunderligeunger

raca skriver:

det lyder som her...

det var ikke unormalt at se mig med 1 barn på ryggen i en slynge og med den anden i barnevognen..og en ved hånden.. jeg havde ofte et lånebarn

så og give en 6mdr bebs flaske, amme en 1 årig også lige underholde en 4 årig...

nogle dage var mest amme putte, putte, lune flaske, skifte ble...osv... i en køre. men det gik... mit eneste stresse punkt var hvis den ene skule vågne mens jeg ammede/gav den anden flaske..

jeg sad ofte på gulvet og legede med dem..

men ja i slyngen med ham og AM der... det hjælper så meget.

Det skal helt sikkert prøves, må jeg øve mig på de næste par dage... Han sover også bedst når jeg holder ham tæt ind til mig og går rundt, så en vikle er da super tak for svaret

Anmeld

24. marts 2012

Mumto3

MAJ*MOR skriver:

Vi har en koalavikle, kan den bruges? For det lyder da som en virkelig god ide tak for dit indput

Jeg har også en koalavikle. Det er meget en smagssag. Som slynge vejleder ved jeg at der er mange der elsker deres strækvikle, men personligt kunne jeg bedre lide skråslyngen til de små. Jeg synes den er nemmere at amme i, men det har meget med kropsbygning, størrelse på baby, strøllese på brystne og personlighed at gøre.

Hvis koaleviklen passer til dig, så brug endelig den!!! ,men kan du ikke rigtig få det til at fungere, vil jeg anbefale en skråslynge. Køb en brugt, de kan fås til en billlig penge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.