Alene med begge børn (nyfødt og en på 22 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.968 visninger
37 svar
0 synes godt om
22. marts 2012

Vidunderligeunger

Hej Piger.

Nu nærmer dagen ( søndag) sig hvor jeg skal være alene med begge fra vi vågner om morgenen til ca. aftensmadtid. Lillebror er født d. 15/3

Og jeg er faktisk pisse nervøs! I graviditeten tænkte jeg ikke over at lillebror ville kræve så lang tid om at spise (fuldammer) men et måltid fra start til han er mæt tager i hvert fald en time stadigvæk. og han skal spise i hvert fald tre-fire gange i løbet af den tid jeg er alene med dem begge. Så har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg lige tackler dem begge på en gang? Hvad gør jeg f.eks når han spiser hos mig, og hun gerne vil lege? Jeg er stadig i opstart med amning, og det er utrolig vigtigt jeg sidder godt ellers gør det bare rigtig rigtig ondt i brysterne. 

Storesøster gider ikke rigtig sidde hos mig (forståeligt nok) når han skal spise, men jeg kan jo heller ikke sætte hende igang med en leg og forvente hun vil lege selv, mens han spiser færdig? 

kom med råd tak også bare generelt hvad I laver, når I er alenemed begge børn, for jeg kommer til at være alene med dem flere døgn af gangen om ikke så længe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Vidunderligeunger

og væk var den :/

Anmeld

22. marts 2012

Hvem?

MAJ*MOR skriver:

Hej Piger.

Nu nærmer dagen ( søndag) sig hvor jeg skal være alene med begge fra vi vågner om morgenen til ca. aftensmadtid. Lillebror er født d. 15/3

Og jeg er faktisk pisse nervøs! I graviditeten tænkte jeg ikke over at lillebror ville kræve så lang tid om at spise (fuldammer) men et måltid fra start til han er mæt tager i hvert fald en time stadigvæk. og han skal spise i hvert fald tre-fire gange i løbet af den tid jeg er alene med dem begge. Så har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg lige tackler dem begge på en gang? Hvad gør jeg f.eks når han spiser hos mig, og hun gerne vil lege? Jeg er stadig i opstart med amning, og det er utrolig vigtigt jeg sidder godt ellers gør det bare rigtig rigtig ondt i brysterne. 

Storesøster gider ikke rigtig sidde hos mig (forståeligt nok) når han skal spise, men jeg kan jo heller ikke sætte hende igang med en leg og forvente hun vil lege selv, mens han spiser færdig? 

kom med råd tak også bare generelt hvad I laver, når I er alenemed begge børn, for jeg kommer til at være alene med dem flere døgn af gangen om ikke så længe..

Jeg havde Lauge på 11 mdr da lillebror ankom og jeg var alene med dem, tænker lidt om du ikke kunne sætte dig på gulvet med ammepuden, hvor din pige så leger, du stadig er tæt på og du kan amme

Anmeld

22. marts 2012

katrine26

Vis hun er til tegnefilm så sæt en på når du ammer.

lad hende sidde og tegne ved siden af dig.

Vis hun har noget legettøj hun er rigtig glsd for så tag det med hen hvor du skal sidde og amme og leg der..

Giv hende noget mad hun kan hygge med når du ammer..feks. rosiner frugtstænger osv.

Katrine26

Anmeld

22. marts 2012

Ansemusen

Nu har jeg ikke lige et godt råd mht. pasning af to små børn. Noget som ville skræmme mig også

Men jeg vil bare sige til dig, at det ikke burde tage en time for ham at spise sig mæt. Det siges, at når mælken er løbet til, så kan en god suger tømme brystet på 10 minutter. Og en time vil være hyggesutning. Men tal evt. med din sundhedsplejerske, som kender dig/jer bedre

Anmeld

22. marts 2012

Vidunderligeunger

katrine26 skriver:

Vis hun er til tegnefilm så sæt en på når du ammer.

lad hende sidde og tegne ved siden af dig.

Vis hun har noget legettøj hun er rigtig glsd for så tag det med hen hvor du skal sidde og amme og leg der..

Giv hende noget mad hun kan hygge med når du ammer..feks. rosiner frugtstænger osv.

Katrine26

tegnefilm en time er liiige længe nok plus det gider hun ikke så lang tid, men det kunne man jo godt starte med Og så som du ellers foreslår tegne o.l. Men jeg sidder i sofaen og ammer lige nu (den mindste bevægelse og det gør bare rigtig rigtig ondt! så måske jeg kan bruge den senere  

tak for indput

Anmeld

22. marts 2012

katrine26

MAJ*MOR skriver:

tegnefilm en time er liiige længe nok plus det gider hun ikke så lang tid, men det kunne man jo godt starte med Og så som du ellers foreslår tegne o.l. Men jeg sidder i sofaen og ammer lige nu (den mindste bevægelse og det gør bare rigtig rigtig ondt! så måske jeg kan bruge den senere  

tak for indput

ok..ja du kan jo starte med det og så sørge for at leget tøjet er lige i nærheden..måske også læse en bog osv..

Katrine26

Anmeld

22. marts 2012

Vidunderligeunger

Ansemusen skriver:

Nu har jeg ikke lige et godt råd mht. pasning af to små børn. Noget som ville skræmme mig også

Men jeg vil bare sige til dig, at det ikke burde tage en time for ham at spise sig mæt. Det siges, at når mælken er løbet til, så kan en god suger tømme brystet på 10 minutter. Og en time vil være hyggesutning. Men tal evt. med din sundhedsplejerske, som kender dig/jer bedre

jeg ved det godt  men et eks. på amning var idag.

kl 14 bliver han lagt til spiser ved et bryst i 15-20 minutter. får ny ble og er klar til andet bryst kl. 14.30. Spiser så der i en 15-20 minutter men da han giver slip går der kun 10 minutter, så er han meget søgende igen og jeg lægger ham til det bryst han slap sidst hvor han så spiser (ikke bare hygger) i 10 minutters tid. SÅ er han klar til at sove i 2 timer hvor han så gør det samme igen altså en god time med amning.. 

Anmeld

22. marts 2012

Krussedulle

MAJ*MOR skriver:

Hej Piger.

Ville gerne komme med et godt forslag, men er næsten i samme situation.. .. Her er storebror dog kun 13 mdr gammel, og han går ikke selv endnu.. Jeg har begge hjemme fra morgen til eftermiddag, og så komme min mand og vores store dreng hjem ... Jeg forsøger at aktivere ham lidt imens lillebror spiser, men det er sgi ikke nemt.. .. Jeg har prøvet at give ham et par biler at køre med, men det er ikke altid han gider... Hmm, håber at der er nogen der sidder med lidt flere ideer

Anmeld

22. marts 2012

Vidunderligeunger

Bondefruen skriver:

Jeg havde Lauge på 11 mdr da lillebror ankom og jeg var alene med dem, tænker lidt om du ikke kunne sætte dig på gulvet med ammepuden, hvor din pige så leger, du stadig er tæt på og du kan amme

det kan jeg ikke endnu desværre.. Det gør for ondt til at jeg kan slappe af andre steder i sofaen. Han har svært ved at få ved og bare det kan tage op til fem minutter.. Og når han så har fat er det rigtig ømt. Har fået et lille sår på den ene brystvorte, og det gør altså av hvis man skal lege samtdig :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.