Alene med begge børn (nyfødt og en på 22 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2012

Rikke, Liam & Linus

Følger lige med. Gruer også for den dag jeg skal være alene med begge unger. Liam når lige at blive 2 år og 9 måneder når lillebror ankommer.

Og min kæreste arbejder MANGE dage fra 6-7 til 18-19 stykker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2012

Vidunderligeunger

Rikke&Liam skriver:

Følger lige med. Gruer også for den dag jeg skal være alene med begge unger. Liam når lige at blive 2 år og 9 måneder når lillebror ankommer.

Og min kæreste arbejder MANGE dage fra 6-7 til 18-19 stykker.

her kan manden som regel aflevere kl. 7. men han kan ikke nå at hente altid, så det amning der skal bare passe ind med afhentning (hvilket kan være ret svært ) men af og til kan han heller ikke aflevere, så der tror jeg da jeg bliver gråhåret :/

Utroligt, som man går i uvished i maange måneder og tænker det hele nok skal blive nemt og godt, men så kommer man til virkeligheden og vupti - værsgo! to børn

Igår var jeg alene med dem tre timer (for at øve mig hihi) og det gik faktisk ret godt. Jeg brugte nogle af de gode ideer herinde fra bl.a. lavede jeg en skål med rosiner, tranebær, saltstænger og havrefras, som hun kunne hygge med sammen med et glas mælk. Så sad hun ellers pænt der de tre kvarter det tog for lillebror om at spise færdig. Da han så var bøvset af lå han og kiggede lidt mens jeg legede med den store. Dejligt med success oplevelse første gang

Anmeld

24. marts 2012

Vidunderligeunger

helle85 skriver:

jeg har været i den sitrution (staves) og jeg må ærligt indrømme at jeg armmede kun min datter i ca 3 uger da jeg ellers skulle gå/stå med hende mens jeg armmede da der ikke var noget der kunne få min dreng til at sidde stille. han havede lige lært at kravle da hun blev født der er 13 mdr mellem dem

nu er der også stor forskel på 13 og 22 mdr. Hun er alligevel ret selvhjulpen med mange ting (op og ned fra sofaen, tage sko på selv og andre småting) Så Jeg er glad for hun IKKE er yngre

Anmeld

24. marts 2012

Vidunderligeunger

Mumto3 skriver:

Jeg har også en koalavikle. Det er meget en smagssag. Som slynge vejleder ved jeg at der er mange der elsker deres strækvikle, men personligt kunne jeg bedre lide skråslyngen til de små. Jeg synes den er nemmere at amme i, men det har meget med kropsbygning, størrelse på baby, strøllese på brystne og personlighed at gøre.

Hvis koaleviklen passer til dig, så brug endelig den!!! ,men kan du ikke rigtig få det til at fungere, vil jeg anbefale en skråslynge. Køb en brugt, de kan fås til en billlig penge.

jeg prøvede lige at lægge ham i viklen idag, på den der måde der hedder "vuggestilling" eller hvad den hedder Og jeg tror jeg binder den for stramt, han bliver helt mast sammen derinde, så det kræver lige lidt træning  

Efter dit første svar har jeg gået og tænkt meget "der er i det mindste kun een du skal underholde" og det har hjulpet meget på min indstilling til at være alene. 
Var alene med dem igår i et par timer og det gik godt Hun fik en (sund)snack skål og lidt at drikke, så sad hun ellers flot og ventede. Af og til kiggede vi lidt i bog og de sidste 10 minutter ville hun gerne se peter pedal.. Dejlig med en god oplevelse!!  

Anmeld

24. marts 2012

norenberg

MAJ*MOR skriver:

Hej Piger.

Nu nærmer dagen ( søndag) sig hvor jeg skal være alene med begge fra vi vågner om morgenen til ca. aftensmadtid. Lillebror er født d. 15/3

Og jeg er faktisk pisse nervøs! I graviditeten tænkte jeg ikke over at lillebror ville kræve så lang tid om at spise (fuldammer) men et måltid fra start til han er mæt tager i hvert fald en time stadigvæk. og han skal spise i hvert fald tre-fire gange i løbet af den tid jeg er alene med dem begge. Så har virkelig brug for nogle gode råd til hvordan jeg lige tackler dem begge på en gang? Hvad gør jeg f.eks når han spiser hos mig, og hun gerne vil lege? Jeg er stadig i opstart med amning, og det er utrolig vigtigt jeg sidder godt ellers gør det bare rigtig rigtig ondt i brysterne. 

Storesøster gider ikke rigtig sidde hos mig (forståeligt nok) når han skal spise, men jeg kan jo heller ikke sætte hende igang med en leg og forvente hun vil lege selv, mens han spiser færdig? 

kom med råd tak også bare generelt hvad I laver, når I er alenemed begge børn, for jeg kommer til at være alene med dem flere døgn af gangen om ikke så længe..

find noget hun kan lege og hygge sig med inden eller sæt en film på....kender det godt da jeg tit har været alene med mine to drenge hvor der er 8 mdrs forskel...

Anmeld

25. marts 2012

Mumto3

MAJ*MOR skriver:

jeg prøvede lige at lægge ham i viklen idag, på den der måde der hedder "vuggestilling" eller hvad den hedder Og jeg tror jeg binder den for stramt, han bliver helt mast sammen derinde, så det kræver lige lidt træning  

Efter dit første svar har jeg gået og tænkt meget "der er i det mindste kun een du skal underholde" og det har hjulpet meget på min indstilling til at være alene. 
Var alene med dem igår i et par timer og det gik godt Hun fik en (sund)snack skål og lidt at drikke, så sad hun ellers flot og ventede. Af og til kiggede vi lidt i bog og de sidste 10 minutter ville hun gerne se peter pedal.. Dejlig med en god oplevelse!!  

Dejligt med en positiv oplevelse! Det er bare om at samle på dem.

Derudover tænker jeg også at det handler om at prøve ikke at stresse for meget over 'hvad nu hvis'. Men bare tænke over at ud over i danmark hvor vi rask væk sender vores små børn væk, så er hele den vestelige verden fyldt med kvinder, der går alene hjemme med flere små børn, og de kommer igennem det alle sammen. Nogle bedre end andre, det er klart, men det er ikke en umulig opgave du er på. Det er dine børn, du elsker dem, og børn er faktisk utrolig samarbejdsvillige.

Med hensyn til din slynge, og hvor stramt du binder den så har jeg jo ikke set hvor stramt du binder den, men jeg har aldrig selv oplevet eller hørt om nogen der bandt koalaviklen for stramt. Tværtimod er problemet ofte folk binder den for løst.

Hvis du vil er du velkommen til at sende en pb til mig, med et billede af dig og din baby i viklen, så vil jeg gerne se på hvordan hun ligger, og om det ser for stramt ud.

God søndsag!

Anmeld

25. marts 2012

Vidunderligeunger

Mumto3 skriver:

Dejligt med en positiv oplevelse! Det er bare om at samle på dem.

Derudover tænker jeg også at det handler om at prøve ikke at stresse for meget over 'hvad nu hvis'. Men bare tænke over at ud over i danmark hvor vi rask væk sender vores små børn væk, så er hele den vestelige verden fyldt med kvinder, der går alene hjemme med flere små børn, og de kommer igennem det alle sammen. Nogle bedre end andre, det er klart, men det er ikke en umulig opgave du er på. Det er dine børn, du elsker dem, og børn er faktisk utrolig samarbejdsvillige.

Med hensyn til din slynge, og hvor stramt du binder den så har jeg jo ikke set hvor stramt du binder den, men jeg har aldrig selv oplevet eller hørt om nogen der bandt koalaviklen for stramt. Tværtimod er problemet ofte folk binder den for løst.

Hvis du vil er du velkommen til at sende en pb til mig, med et billede af dig og din baby i viklen, så vil jeg gerne se på hvordan hun ligger, og om det ser for stramt ud.

God søndsag!

og så krakelerede glansbilledet lige idag.. Vi var alene fra 15-nu (ca 21.30 kommer han hjem). og det gik sgu ik alt for godt. Storesøster blev sur på mor, som sidder med lillebror, hvilket resulterer i, at hun slår ud efter lillebror :/ og så var hun bare pyldret til den helt store guldmedalje.

Det værste for mig, er at jeg bliver irriteret på hende og det kan hun selvfølgelig godt mærke, også selvom jeg virkelig prøver at sige: "jeg kan godt forstå du synes det er træls at mor skal give lillebror mad" og lignende, men hun bliver helt hylet ud af den.. Sad med tårer i øjnene da hun blev lagt i seng, for det har bare slet ikke været den gode dag, som jeg havde håbet på

Anmeld

26. marts 2012

Mumto3

MAJ*MOR skriver:

og så krakelerede glansbilledet lige idag.. Vi var alene fra 15-nu (ca 21.30 kommer han hjem). og det gik sgu ik alt for godt. Storesøster blev sur på mor, som sidder med lillebror, hvilket resulterer i, at hun slår ud efter lillebror :/ og så var hun bare pyldret til den helt store guldmedalje.

Det værste for mig, er at jeg bliver irriteret på hende og det kan hun selvfølgelig godt mærke, også selvom jeg virkelig prøver at sige: "jeg kan godt forstå du synes det er træls at mor skal give lillebror mad" og lignende, men hun bliver helt hylet ud af den.. Sad med tårer i øjnene da hun blev lagt i seng, for det har bare slet ikke været den gode dag, som jeg havde håbet på

Åh, det var synd! For jer alle tre.

Du skrev at du stadig var i opstartsfasen med at amme, og derfor ikke kunne amme hvor som helst. Kan du amme i dobbeltsengen? Børn forbinde ofte det at være i sengen med noget hyggeligt, og hvis du kunne amme derinde, så kunne du tage begge børn med op i dobbeltsengen, og din store pige (som stadig er lille) ville få en følelse af at være med, hvis hun kan sidde der og kigge i bøger, lege med dukke eller hvad hun nu vil, i mens du ammer.

En anden rigtig god ting det er at lade den store hjælpe lidt til. Husk ansvaret er altid dit, hun er slet ikke gammel nok til at tage ansvar, men hvis hun får lov til at hjælpe, f.eks. give dig en stofble, eller måske selv få lov at tørre lidt gulp/mælk væk fra lillesøster, så vil det give hende en oplevelse af at være betydningsfuld for dig, du viser du har brug for hende, og dermed får hun betydning.

Derudover så tænker jeg også, -og nu kommer der et helt vildt forslag  at du måske skulle prøve at give storesøster fri en hel dag fra DP/vuggestue. Hun går og savner dig hele dagen, i mens du går og hygge med baby derhjemme, og når hun så endelig kommer hjem til sin mor, så har mor travlt med at passe lillesøster.  Selvom det måske lyder bagvendt, så er min erfaring at det er næsten nemmere at have dem sammen hele dage, end at den store er væk om dagen, kommer træt hjem og eftermidddagen, den lille er (som alle andre babyer) lidt mere pylret om eftermiddagen/aftenen, der er ikke helt lige så meget mælk på sidst på dagen osv. Det er bare benhårdt. I formiddagstimerne, hvor storesøster er frisk og har overskud, hvor lillesøster er mere eller mindre veludhvilet efter natten, så går det som regel meget bedre, og når de får nogle postive og gode oplevelser sammen, så er det også nemmere at bære igennem de hårde tider.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.