MAJ*MOR skriver:
og så krakelerede glansbilledet lige idag.. Vi var alene fra 15-nu (ca 21.30 kommer han hjem). og det gik sgu ik alt for godt. Storesøster blev sur på mor, som sidder med lillebror, hvilket resulterer i, at hun slår ud efter lillebror :/ og så var hun bare pyldret til den helt store guldmedalje.
Det værste for mig, er at jeg bliver irriteret på hende og det kan hun selvfølgelig godt mærke, også selvom jeg virkelig prøver at sige: "jeg kan godt forstå du synes det er træls at mor skal give lillebror mad" og lignende, men hun bliver helt hylet ud af den.. Sad med tårer i øjnene da hun blev lagt i seng, for det har bare slet ikke været den gode dag, som jeg havde håbet på 
Åh, det var synd! For jer alle tre.
Du skrev at du stadig var i opstartsfasen med at amme, og derfor ikke kunne amme hvor som helst. Kan du amme i dobbeltsengen? Børn forbinde ofte det at være i sengen med noget hyggeligt, og hvis du kunne amme derinde, så kunne du tage begge børn med op i dobbeltsengen, og din store pige (som stadig er lille) ville få en følelse af at være med, hvis hun kan sidde der og kigge i bøger, lege med dukke eller hvad hun nu vil, i mens du ammer.
En anden rigtig god ting det er at lade den store hjælpe lidt til. Husk ansvaret er altid dit, hun er slet ikke gammel nok til at tage ansvar, men hvis hun får lov til at hjælpe, f.eks. give dig en stofble, eller måske selv få lov at tørre lidt gulp/mælk væk fra lillesøster, så vil det give hende en oplevelse af at være betydningsfuld for dig, du viser du har brug for hende, og dermed får hun betydning.
Derudover så tænker jeg også, -og nu kommer der et helt vildt forslag
at du måske skulle prøve at give storesøster fri en hel dag fra DP/vuggestue. Hun går og savner dig hele dagen, i mens du går og hygge med baby derhjemme, og når hun så endelig kommer hjem til sin mor, så har mor travlt med at passe lillesøster. Selvom det måske lyder bagvendt, så er min erfaring at det er næsten nemmere at have dem sammen hele dage, end at den store er væk om dagen, kommer træt hjem og eftermidddagen, den lille er (som alle andre babyer) lidt mere pylret om eftermiddagen/aftenen, der er ikke helt lige så meget mælk på sidst på dagen osv. Det er bare benhårdt. I formiddagstimerne, hvor storesøster er frisk og har overskud, hvor lillesøster er mere eller mindre veludhvilet efter natten, så går det som regel meget bedre, og når de får nogle postive og gode oplevelser sammen, så er det også nemmere at bære igennem de hårde tider.