Alene med begge børn (nyfødt og en på 22 mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2012

Vidunderligeunger

Krussedulle skriver:

Ville gerne komme med et godt forslag, men er næsten i samme situation.. .. Her er storebror dog kun 13 mdr gammel, og han går ikke selv endnu.. Jeg har begge hjemme fra morgen til eftermiddag, og så komme min mand og vores store dreng hjem ... Jeg forsøger at aktivere ham lidt imens lillebror spiser, men det er sgi ikke nemt.. .. Jeg har prøvet at give ham et par biler at køre med, men det er ikke altid han gider... Hmm, håber at der er nogen der sidder med lidt flere ideer

jeg er glad for hun alligevel er så gammel som hun er, for jeg kan godt foreslå nogle ting hun kan lave mens jeg ammer, men jeg føler stadigvæk jeg svigter hende ved at sidde på min flade r*v og amme, mens hun bare skal passe sig selv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2012

Mumto3

Min mand rejser rigtig meget, ofte flere uger af gangen, så jeg har bestemt prøvet at være alene med vores børn.

Der er 23 måneder mellem de to store og 25 måneder mellem de to mindste. Set i den optik, synes jeg er det var nemt at være alene med en nyfødt og en på knapt to år, i forhold til da jeg var alene med en nyfødt, en 2 årige og en 4 årige

Det der har reddet mig var min slynge. Den flyttede baby ind i, og kan ligge der og amme (i timevis) i mens jeg sidder på gulvet og leger med de(n) store.

Det væreste var når de skulle sove! Jeg har en gang måtte hente naboen og bede ham om at se efter baby mens jeg fik min 2årige til at sove. Da jeg  var alene med 3 børn, der krævede de alle tre min tilstedeværelse for at kunne sov. Der rykkede jeg sengene tæt sammen, og så sad jeg i mellem sengene, og havde baby i slyngen på maven, og så holdt jeg et barn i hver hånd. Hold kæft det trak tænder ud nogle gange! men jeg måtte minde mig selv om at på et eller andet tidspunkt fik det en ende.

Hvis det gik helt galt, tog jeg dem med ind i dobbeltsengen. Så lagde jeg baby oven på min mave, og så havde jeg et barn i hver 'armhule' og så lå jeg og nynnede dem  i søvn.

Men som sagt, en slynge er guld værd!!! Jeg kunne ikke have klaret mig uden!

Anmeld

22. marts 2012

Krussedulle

MAJ*MOR skriver:

jeg er glad for hun alligevel er så gammel som hun er, for jeg kan godt foreslå nogle ting hun kan lave mens jeg ammer, men jeg føler stadigvæk jeg svigter hende ved at sidde på min flade r*v og amme, mens hun bare skal passe sig selv. 

Kan godt følge dig! Jeg har det selv elendigt hvis jeg sidder med den den mindste som spiser, og den mellemste så vågner fra sin lur i barnevognen, og græder efter mig!! Puha.. Det er jo svært bare lige at rejse sig!

Anmeld

22. marts 2012

Mor til L&S

Hej
Har ingen gode råd og min datter bliver først storesøster til juli hvor hun er 2,3 år. Men jeg er også spændt på det...

Tænkte om hun ikke er i DP eller er hun hjemme ved dig?

Anmeld

22. marts 2012

Vidunderligeunger

Krussedulle skriver:

Kan godt følge dig! Jeg har det selv elendigt hvis jeg sidder med den den mindste som spiser, og den mellemste så vågner fra sin lur i barnevognen, og græder efter mig!! Puha.. Det er jo svært bare lige at rejse sig!

åhr, mit hjerte ville også briste! øv :/ 

Anmeld

22. marts 2012

Vidunderligeunger

Mor til Liva skriver:

Hej
Har ingen gode råd og min datter bliver først storesøster til juli hvor hun er 2,3 år. Men jeg er også spændt på det...

Tænkte om hun ikke er i DP eller er hun hjemme ved dig?

jo jo, men søndag er her i jylland en fridag 

Anmeld

22. marts 2012

Alexander&Lærke

Uhh kan godt huske det fra da min var så lille. Og min den store er enda 4, men havde det bare så skidt med at være alene med dem, var så bange for at noget skulle gå galt, at hun skreg og Alexander ville blive overladt til sig selv.

Det er dog aldrig sket, men havde de vildeste tanker og det tog noget tid før jeg kom over min nervøsitet og idag har jeg intet i mod det, men Lærke er jo også 8 md i morgen. 

Jeg har været alene med dem hver morgen siden hun kom til, så kender det godt når de skal spise, men her kan Alexander godt stilles ved at se tv i mens eller spille nintendo, din er jo noget mindre så det er jo nok svære...

Vil også bare sige at jeg godt kan forstå du tænker lidt over det.

Anmeld

22. marts 2012

Vidunderligeunger

Mette&Alexander skriver:

Uhh kan godt huske det fra da min var så lille. Og min den store er enda 4, men havde det bare så skidt med at være alene med dem, var så bange for at noget skulle gå galt, at hun skreg og Alexander ville blive overladt til sig selv.

Det er dog aldrig sket, men havde de vildeste tanker og det tog noget tid før jeg kom over min nervøsitet og idag har jeg intet i mod det, men Lærke er jo også 8 md i morgen. 

Jeg har været alene med dem hver morgen siden hun kom til, så kender det godt når de skal spise, men her kan Alexander godt stilles ved at se tv i mens eller spille nintendo, din er jo noget mindre så det er jo nok svære...

Vil også bare sige at jeg godt kan forstå du tænker lidt over det.

Det var dejligt du skrev det! For har også tænkt at nu tager du dig altså sammen!! Men man kan jo ikke ændre på det man føler :/

Det jeg er mest "bange" for er at hun gerne vil mig lige når jeg ammer og at jeg så må sige "mor giver lige lillebror mad" og at hun så må gå grædende væk eller noget... 

Anmeld

22. marts 2012

Alexander&Lærke

MAJ*MOR skriver:

Det var dejligt du skrev det! For har også tænkt at nu tager du dig altså sammen!! Men man kan jo ikke ændre på det man føler :/

Det jeg er mest "bange" for er at hun gerne vil mig lige når jeg ammer og at jeg så må sige "mor giver lige lillebror mad" og at hun så må gå grædende væk eller noget... 

Nej det kan man jo ikke ændre på. Men det skal nok blive bedre med tiden, nu er han jo også meget ny så det er slet ikke så underligt.....

Nej det er svært hvad man lige skal sige, jeg fik afvide af sp, at jeg ikke måtte bruge lærke, når Alexander ville have mig til noget, hvor jeg også skulle give hende mad. Men det er svære sagt end gjort for de kan jo godt se hvad man laver. Fx når han skulle i seng og ville have mig til at blive, men Lærke lå og græd og skulle have mad, måtte jeg ikke sige at jeg skulle til at give hende mad, jeg skulle bare sige at jeg lige havde nogle andre ting, voksne jeg skulle gøre, så jeg derfor ikke kunne blive...... Men syntes det var svært alligevel for nr 1 skal jo også lige vænne sig til at komme i 2 række ind i mellem...

Anmeld

22. marts 2012

Sommersko

Først, stort tillykke med sønnen

Da vi fik nr 2 i maj sidste år var jeg også meget alene med baby S + storesøster A på dengang 16/17 mdr henover sommeren, da min mand renoverede vores hus.

Jeg sørgede for at have en skål stående klar med lidt lækkerier (frugt, rosiner osv), og når S så skulle ammes, fik A skålen, og det var bare et hit, og så var hun da beskæftiget med den.

Dog spiste S ikke så ofte og kunne nemt sove 4-5 timer mellem amningerne, hvilket var rart, for den dårlige samvitttighed kommer bare med det samme, når man sidder lænket til sofaen. Men som mange af de andre skriver 8når du er klar) så ned på gulvet og am, så føler den store stadig at h*n er lidt med og kan gå til og fra.

Mht aktiviteter, så blev søskendesæde ovenpå barnevogn guld værd. Så snart S skulle sove om formiddagen, blev vognen pakket og så gik vi en laang tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.