Fødselsplanen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

AnnaK89

Kay skriver:

oki.. det lydder bestemt ikke rat...  ikke at jeg forventer at fødslen bliver en helt igennem ra følelse... men hvorfor gøre det hvis det gør følelsen være??

Nogen har god effekt af det, men jeg synes bare det var det værste nogensinde og det er der så mange andre der også synes 

Så synes du lige skal tænke en ekstra gang inden de ligger dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

Kay

AnnaKJ skriver:

Nogen har god effekt af det, men jeg synes bare det var det værste nogensinde og det er der så mange andre der også synes 

Så synes du lige skal tænke en ekstra gang inden de ligger dem

ja tror jeg også lige jeg gør... for det lydder ik ret sjovt...

Anmeld

21. marts 2012

crille

Kay skriver:

spændende at følge med i... har hele tiden tænkt hvad skal jeg dog bruge en fødsels plan til... men kan godt mærke på mig selv jeg egentlig har nogle ønsker... 

men er lige helt blank her... hvad er "bi stik" ?? går ikke ud fra de har en arrig bi de sætter til at stikke...

Tænkte også at jeg måtte spørge.. eller google  

Anmeld

21. marts 2012

crille

Kay skriver:

ja tror jeg også lige jeg gør... for det lydder ik ret sjovt...

Meget lidt rart.. 

Anmeld

21. marts 2012

L&V

AnnaKJ skriver:

Det er helt fair

Ved bare ikke om min er for lang og detaljeret?

Har lige lavet et udkast, men vil egentlig gerne have den kortet ned.

• Til fødslen er det kun min mand der kommer med.
  • Ønsker min mand som eneste hjælper under udvidelsesfasen - f.eks. massage af lænd, kold klud eller lign. 
  • Vil gerne stå op under udvidelsesfasen, så længe som muligt. Ønsker motivering til at blive stående, hvis jeg pludselig føler det uoverskueligt.
  • Ønsker lavement.
  • Vil gerne at JM informere mest muligt under fødslen.
  • Er åben for smertelindring - helst i form af vand, varmepuder og ren ilt. Trækker fødslen ud, er det okay med en epi. Er IKKE åben for bistik - AV AV!!
  • Ønsker så vidt muligt kun mig selv, min mand og JM på stuen. Er denne gang IkkE åben for studerende, da det gjorde mig meget utryg sidst.
  • Vil gerne under pressefasen undgå fødebriksen. Er åben overfor andre metoder, f.eks. fødseskammel, kar eller hvad JM ellers kan foreslå.
  • Vil gerne have baby på maven med det samme. Far klipper navlestrengen, hvis han har lyst. 
  • Vil gerne se moderkagen.
  • Vil gerne guides til amning som hurtigt som muligt efter fødslen. Grundet handicappet datter, der ikke kunne sutte ordentligt, ønskes det at komme på barselsgangen, for at sikre at guidning og amning kører. (Står i journal)
  • INGEN FAMILIEBESØG PÅ FØDEGANGEN! 
  • Skulle det ende i KS, ønskes så meget omsorg og tryghed som muligt, da det er det eneste ved en fødsel jeg er bange for. MEGET BANGE! Bliver det KS, er det min mand der tager baby efter fødslen.

Hvad synes du? Er den for uoverskuelig?

Nej overhovedet ikke syntes det er rigtig fint også syntes jeg du ska insistere på at de læser den eller i hvert fald høre om de nu har.. Jeg havde en lang fødsel og var igennem alle tre vagtskifte og den sidste jm havde helt tydeligt ikke læst den og det ødelagde bare rigtig meget for mig

Men fin fødselsplan syntes jeg

Anmeld

21. marts 2012

EKBJ

Månsson skriver:

Jeg syntes personligt at det var rigtig rart at have en fødselsplan for så sku vi ikke tage stilling og snakke en masse under fødslen da de allerede vidste hvor dan og hvor ledes.

de punkter jeg lige kan huske er:

*Musik
* føde i vand (ku desværre ik lade sig gøre da hun havde lavet i fostervandet )
* Far sku klippe navlesnoren
* Ha epi hvis vand ikke var en mulighed
* Far sku gi den første ble
*arkupunktur ville jeg gerne ha men ingen bistik

Meget banale ting med gjorde bare at vi ik sku tænke på noget overhovedet

Resten er mere personligt så dem får du ik lige med

Fik du en epi? :-) og fik du arkupuntur? 

Anmeld

21. marts 2012

L&V

EKBJ skriver:

Fik du en epi? :-) og fik du arkupuntur? 

Jeg fik akupunktur i starten af fødslen eller dvs de første 15 timer også fik jeg epi de sidste 5 så jeg ku slappe lidt af..

Anmeld

21. marts 2012

Kay

crille skriver:

Tænkte også at jeg måtte spørge.. eller google  

god jeg ik er den eneste der ik ved det...

Anmeld

21. marts 2012

EKBJ

Månsson skriver:

Jeg fik akupunktur i starten af fødslen eller dvs de første 15 timer også fik jeg epi de sidste 5 så jeg ku slappe lidt af..

Hvordan var det? Hjalp det dig? Hvordan føltes det? :-) 

Undskyld alle spørgsmålene, men har rigtig mange tanker omkring smertelindring..  

Anmeld

21. marts 2012

L&V

EKBJ skriver:

Hvordan var det? Hjalp det dig? Hvordan føltes det? :-) 

Undskyld alle spørgsmålene, men har rigtig mange tanker omkring smertelindring..  

Det er helt okay svare gerne..
Akupunktur var rigtig godt til den menses lignende følelse jeg havde i starten og tog smerterne så jeg ellers ku hvile mig og når det var slemt klare det med vejrtrækningen.. Epi er en sjov fornemmelse i det den bliver lagt ikke ubehagelig men underlig men nøj hvor er jeg glad for jeg fik den, gik fra at stor tude af smerte til at fortælle jokes 1min senere, det bedste jeg gjorde for mig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.