Brug af sut!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Min datter er stoppe med, at bruge sut i januar og hun fylder 3 år på lørdag. Hun brugte den stort set ikke i vs, men lige så snart vi kom ind af døren spurgte hun efter den. Pædagogerne sagde, at det var helt normalt. Udover det var det meget forskelligt, hvor meget hun brugte den - men altid om natten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

MissTas

vores er 1 måned gammel og hun bruger den kun hvis hun er ked eller skal falde til ro inden søvn

Anmeld

21. marts 2012

Pige2009

Anonym skriver:

Hvor meget i løbet af en dag, bruger dit barn sutten?

Her er det når hun sover eller virkelig er syg/ked = sjældent..
Synes ik der er noget grimmere, end når børn på 2-3år render med sutten i munden konstant!
Plus har familie der arbejder i børnehave/vuggestue, som fortæller, at børnene aldrig bruger sut der. MEN når forældrene kommer ryger sutten i munden!

Begrund gerne..

Laura er 2½ år og hun får sutten, når hun sover

Anmeld

21. marts 2012

norenberg

Jeg har stemt blankt....da jeg har en søn på 23 mdr som render med sutten i munden konstant hvis han kan til det....og han har ellers aldrig ville bruge sut indtil hans mormor lokkede ham til det ved at komme sukker på den....men hans lillebror på 15 mdr bruger aldrig sut, han kan ikke fordrage den....

Anmeld

21. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Sabrina på 2,5 år bruger den pt meget, når hun kommer hjem fra DP og til hun skal i seng.

Jeg havde ellers fået hende til kun at bruge den, når hun skulle sove, men da hun blev storesøster her i februar, fik hun behov for den igen, og det giver jeg hende lov til. Så hun har mere eller mindre fri adgang til den lige nu.

Adam på 5 uger bruger slet ikke sutten - han bryder sig ikke om den.

Anmeld

21. marts 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Sabrina på 2,5 år bruger den pt meget, når hun kommer hjem fra DP og til hun skal i seng.

Jeg havde ellers fået hende til kun at bruge den, når hun skulle sove, men da hun blev storesøster her i februar, fik hun behov for den igen, og det giver jeg hende lov til. Så hun har mere eller mindre fri adgang til den lige nu.

Adam på 5 uger bruger slet ikke sutten - han bryder sig ikke om den.

Anmeld

21. marts 2012

MortilCilas

Min han er 1 år, og bruger sut når han er meget træt, ked, syg og om natten

Anmeld

21. marts 2012

Mira0911

Lina er 6 måneder og bruger kun sutten lige til at falde i søvn på og ellers smider hun den væk... 

Anmeld

21. marts 2012

Dansker I Holland

Frk.S skriver:

Freja er ½ år og bruger kun sutten når hun skal sove. Hun får den også tit når vi kører i bil - men det er bare fordi det tit passer med at hun skal sove der og falder som regel i søvn med det samme.

Jeg har tænkt mig at fortsætte med, at hun kun skal have den når hun sover.

Jeg har også svært ved at forstå hvorfor børn skal rende rundt og lege med en sut i munden.

Fatter jeg heller ikke, for det er IKKE godt for tænderne  

Anmeld

21. marts 2012

132319

Min datter har den kun når hun er træt og/eller skal sove. Falder hun og slår sig, får hun den også men hun gider den ikke ret længe af gangen.

Min søn brugte sin sut meget fra han var 1½ til han smed den da han var 3 år men han har på ingen måde suttebid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.