Ville i anbefale fødselsforberedelse??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2012

hekran

projekt-ønskebarn skriver:

Det er jo blevet sådan nu med den nye regering at fødselsforberedelse ikke længere er gratis, derfor vil jeg hører jer om i vil dele jeres erfaringer omkring det inden vi ofre 1200 kr. På det  

Dejlig dag til alle 

Jeg ville personligt ikke bruge de penge på det. Der er intet du ikke kan læse i dit Libero-hæfte eller snakke med din jordemoder om. Du finder desuden garanteret vejrtrækningsøvelser på Youtube

Det største udbytte jeg fik ud af det var nok at trække vejret dybt og langsomt gennem hele fødslen. Det gav mig noget at fokusere på og gjorde at kroppen ikke modarbejdede veerne.

Men jeg ville ikke give 1200 kroner for den info

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2012

lilledittemor

Det er jo blevet sådan nu med den nye regering at fødselsforberedelse ikke længere er gratis, derfor vil jeg hører jer om i vil dele jeres erfaringer omkring det inden vi ofre 1200 kr. På det  

Dejlig dag til alle 

Det der forældremøde på Hvidovre Hospital er slet ikke det samme som fødselsforberedelese vi var til det, og det var faktisk lidt kedeligt, for jeg vidste det hele i forvejen - men det skader jo ikke at høre det igen.

Fødselsforberedelese var egentlig noget jeg rigtig gerne ville have, men var for nærrig. Så kom aldrig til det - og fik heller ikke brug for det under fødslen.
Jeg fandt den vejrtrækningen som virkede for mig, Meget hurtigt, og ellers hjælper din JM dig

Men forresten tilbyder BabySam fødselsforberedelese gratis har jeg lige læst i deres katalog tjek det ud - det kan være du kan finde det på nettet.

God fornøjelse

Anmeld

21. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville nok ik bruge så mange penge på det! Vi var til noget og der var der ik vejrtrækningsøvellser eller noget! Vi så nogle gamle videoer fra 1970..., eller der omkring! Vi var dog på rundtur på fødegangen og så alle de ting som var der. Det var fint nok! Vh stine

Anmeld

21. marts 2012

monzemussen

Altså jeg vil sige det ville være en god ide. Jeg gik ikke selv til fødselsforberedlse, da jeg var bange for at gøre mig selv mere nervøs/bange end hvad godt er.

Men her bagefter kunne det havde været godt. Ikke for min egen skyld men for faderen til mit barn. Han anede intet om hvad man gik igennem, han vidste faktisk ingenting om en fødsel og hvordan man kan reagere. Han var så skræmt da jeg først havde født, han fik en "fødselsdepression".

så jeg vil anbefale det. Ihvertfald hvis et er første gang for jer

Anmeld

21. marts 2012

foto på lærred

Ved den første brugte jeg tilbudet på hospitalet hvor jeg skulle føde. Anden gang var det sparet væk. Dog havde jeg ikke benyttet mig af den anden gang 1) fordi jeg jo lige havde været det hele igennem få år forinden 2) fordi jeg virkelig ikke synes det var særlig meget værd.

Så ud fra mine erfaringer så er de 1200 kr. ikke det værd.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, uglewallstickers, indbydelser til dåb og fødselsd

Anmeld

21. marts 2012

projekt-ønskebarn

Endnu en gang tak for jeres svar, de er meget brugbare - er dog stadig meget  i tvivl. Jeg er infosøgende omkring min graviditet, så jeg kommer nok heller ikke til info på hvidovre og får noget nyt at vide, men tror nu vi gør det alligevel, just in case

Jeg vil helst sikkert tjekke babysam ud og så ellers hører min jordmoder igen, hvad hun anbefaler.

Jeg har tidligere gået hos en akupunktør, som hjalp os med at blive gravide, pga gentagne aborter, hun er også jordmoder og udbyder måske noget. Gennem hende kan man nemlig få tilskud fra danmark 

Jeg må researche lidt videre tror jeg - men tror nu i sidste ende at jeg ville være mest tryg ved at forberede mig på en eller anden måde, nu det er første gang.

Tak for jeres svar og ha´ en dejlig dag allesammen 

Anmeld

21. marts 2012

projekt-ønskebarn

- Og ja 1200 er helt absurd mange penge - Hvis vi vælger det, skal det helt sikkert være fordi vi finder noget der er billigere

Anmeld

21. marts 2012

Valle81

Det er godt nok mange penge:0(

Jeg gik til fødselsforberedelse med den førtste og det var ikke meget jeg fik ud af det, og ville aldrig betale for det.

Jeg ville, hvis det var mig, spare de penge og så virkelig udnytte mine jordemoderkonsultationer og få spurgt en masse og evt spørge til lidt teknikker.

Men Igen vil jeg sige, at når en fødsel går igang så er ens krop og sind så fantastisk, det er som om man bare ved det.... Det skal mærkes og jeg tror ikke det kan læres. Og jeg har født 3, og ved alle tre har jordemødrerne været meget hjælpsomme.

Når du ankommer til fødegangen og kommer på fødestuen med jordemoder, så start med at fortælle hende det du gerne vil. Fx at du er bange, at du fx vil have epidural, at du ikke ønsker smertelindring, at du hellere vil gispe en ekstre presseve igennem end at sprække og sådan. Gør dig tanker og sig dem højt, det har virkelig hjulpet mig)

Anmeld

21. marts 2012

malo

Tusind tak for jeres svar. De udbyder noget på Hvidovre hvor jeg skal føde men det er ikke decideret fødselsforberedelse men et slags Info møde omkring fødsel og et om amning. Tænker det ikke er det samme som at ligge og lærer at trække vejret osv. 

Jeg har kigget på lidt forskelligt men priserne er nogenlunde ens. Omkring de 1200. Det var bla. Igennem apa som jeg har fået anbefalet. 

Åhh det er svært. Tror jeg må følge min mave fornemmelse når vi nærmer os. Har termin d. 23. Juli. Det er min første gang. 

Jeg vil helt klart anbefale Apa, jeg fik rigtig meget ud af det og fortsatte med de samme dejlige mødre til efterfødselsgymnastik Helt klart alle pengene værd!

Anmeld

21. marts 2012

DinNabo

Tusind tak for jeres svar. De udbyder noget på Hvidovre hvor jeg skal føde men det er ikke decideret fødselsforberedelse men et slags Info møde omkring fødsel og et om amning. Tænker det ikke er det samme som at ligge og lærer at trække vejret osv. 

Jeg har kigget på lidt forskelligt men priserne er nogenlunde ens. Omkring de 1200. Det var bla. Igennem apa som jeg har fået anbefalet. 

Åhh det er svært. Tror jeg må følge min mave fornemmelse når vi nærmer os. Har termin d. 23. Juli. Det er min første gang. 

Hejsa

Jeg går til fødselsforberedelse gennem apa. Og det kan slet ikke sammenlignes med det der tilbydes på hospitalerne.

Apa tilbyder kurser, som er en blanding af bevægelse for gravide, afspændingsøvelser, praktisk læring af vejrtrækningsøvelser og samtale omkring hvordan fødsel kommer til at forløbe.

Jeg har også være på hospitalet i et stort auditorium med 100 mennesker. Men hos apa er man små grupper på omkring 10 personer, og det er ikke kun "teori". Ja man kan læse sig til det meste. Men jeg har fået mere ro på og er ikek så nervøs omkring fødslen, efter jeg har fået håndgribelige teknikker til vejrtræningen og individuel smertehåndtering.

Desuden har jeg været lidt i tvivl om, hvordan jeg selv kan afhjælpe smerter i lænd og ryg, og der har dette kursus hjulpet mig meget. Det er nemlig afspændingspædagoger, som leder kurset.

Nå det lyder næsten som en salgstale, men jeg arbejder der altså ikke Jeg var lidt skeptisk i starten, men jeg har allerede meld mig til efterfødselskursus hos apa.

Kan man undvære det? Ja selvfølgelig! Men for mig, har det givet en meget større ro.

mvh

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.