projekt-ønskebarn skriver:
Tusind tak for jeres svar. De udbyder noget på Hvidovre hvor jeg skal føde men det er ikke decideret fødselsforberedelse men et slags Info møde omkring fødsel og et om amning. Tænker det ikke er det samme som at ligge og lærer at trække vejret osv.
Jeg har kigget på lidt forskelligt men priserne er nogenlunde ens. Omkring de 1200. Det var bla. Igennem apa som jeg har fået anbefalet.
Åhh det er svært. Tror jeg må følge min mave fornemmelse når vi nærmer os. Har termin d. 23. Juli. Det er min første gang.
Hejsa
Jeg går til fødselsforberedelse gennem apa. Og det kan slet ikke sammenlignes med det der tilbydes på hospitalerne.
Apa tilbyder kurser, som er en blanding af bevægelse for gravide, afspændingsøvelser, praktisk læring af vejrtrækningsøvelser og samtale omkring hvordan fødsel kommer til at forløbe.
Jeg har også være på hospitalet i et stort auditorium med 100 mennesker. Men hos apa er man små grupper på omkring 10 personer, og det er ikke kun "teori". Ja man kan læse sig til det meste. Men jeg har fået mere ro på og er ikek så nervøs omkring fødslen, efter jeg har fået håndgribelige teknikker til vejrtræningen og individuel smertehåndtering.
Desuden har jeg været lidt i tvivl om, hvordan jeg selv kan afhjælpe smerter i lænd og ryg, og der har dette kursus hjulpet mig meget. Det er nemlig afspændingspædagoger, som leder kurset.
Nå det lyder næsten som en salgstale, men jeg arbejder der altså ikke
Jeg var lidt skeptisk i starten, men jeg har allerede meld mig til efterfødselskursus hos apa.
Kan man undvære det? Ja selvfølgelig! Men for mig, har det givet en meget større ro.
mvh
Anja
Anmeld