Hvordan har I det med jeres vægtstigning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Ved min første graviditet tabte jeg også alle kiloene (20+) + 5-7 kg udover dette. Jeg var egentlig ked af min vægtstigning, men det går mig ikke så meget på, som det gør denne gang.

Nogle dage trøster jeg også mig selv og siger "så spis da hvad du har lyst til, nyd det, og tab det bagefter" Man kan jo sikkert bruge en stor mængde energi resten af livet på at tænke på hvad man spiser. Så egentlig burde man bare nyde denne periode, men alle de andre dage syntes jeg bare det er træls, at jeg har taget så meget på.

Flot at du har tabt det hele så hurtigt! Sejt gået.

Ja kender det godt, men du skal nok tabe det igen

Mit "trik" var at gå tur med barnevogn i øget tempo 1 1/2 - 2 timer dagligt og så spiste jeg ikk så meget i starten da jeg ikk havde lyst til mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2012

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

Ja kender det godt, men du skal nok tabe det igen

Mit "trik" var at gå tur med barnevogn i øget tempo 1 1/2 - 2 timer dagligt og så spiste jeg ikk så meget i starten da jeg ikk havde lyst til mad

Jeg er heller ikke i tvivl om, at jeg nok skal tabe det igen, det gjorde jeg sidst, og vilje styrken er helt i top. MEN jeg syntes bare det er deprimerende, at vægten allerede er så høj, og der er 15 uger til termin 

Anmeld

17. marts 2012

JH12

Jeg er i uge 32 af min første graviditet og jeg har indtil nu taget 16+ kg. på..

Jeg ved ikke om jeg har det direkte dårligt med det, men ihvertfald føler mig enormt stor.. Også er jeg kun på vægten når jeg er ved lægen og eller jordmoren..
De første 12 kg havde jeg taget på i løbet af de 25 uger, også vægtsigning er heldigvis faldet lidt, derefter og frem til nu..

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

Joyce1986 skriver:

Jeg er i uge 32 af min første graviditet og jeg har indtil nu taget 16+ kg. på..

Jeg ved ikke om jeg har det direkte dårligt med det, men ihvertfald føler mig enormt stor.. Også er jeg kun på vægten når jeg er ved lægen og eller jordmoren..
De første 12 kg havde jeg taget på i løbet af de 25 uger, også vægtsigning er heldigvis faldet lidt, derefter og frem til nu..

Så har du jo også en meget sundere indstilling end mig  Vægtøgning er jo helt normal, jeg syntes bare pludselig, at det er løbet løbsk! 

Jeg vil krydse fingre for, at jeg kan undgå vægtøgning i samme fart resten af graviditeten, som du også beskriver du har været heldig med.

Måske det bare er normalt, at man tager meget på i starten... I min sidste graviditet havde jeg også taget 14 kg. på på nuværende tidspunkt, og endte med at veje 20+ 

Anmeld

17. marts 2012

Nattøs

Jeg er så heldig, at jeg ikke har taget på. er 22+2. 

jeg har svinget imellem 500 gram. jeg tabte 8 kg i starten. 

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

Nattøs skriver:

Jeg er så heldig, at jeg ikke har taget på. er 22+2. 

jeg har svinget imellem 500 gram. jeg tabte 8 kg i starten. 

lækkert... Vil du låne lidt kilo??  Hvordan "bære du dig ad"?

Anmeld

17. marts 2012

JH12

Anonym skriver:

Så har du jo også en meget sundere indstilling end mig  Vægtøgning er jo helt normal, jeg syntes bare pludselig, at det er løbet løbsk! 

Jeg vil krydse fingre for, at jeg kan undgå vægtøgning i samme fart resten af graviditeten, som du også beskriver du har været heldig med.

Måske det bare er normalt, at man tager meget på i starten... I min sidste graviditet havde jeg også taget 14 kg. på på nuværende tidspunkt, og endte med at veje 20+ 

Det er bestemt også voldsomt at tage så mange kilo på, på så kort tid - men jeg tror desværre bare nogen mennesker har nemmere ved at tage en masse på når de er gravide, hvor nogle bare er mere heldig.

Men hvis jeg skulle veje om en gang om ugen, eller oftere end jeg gør nu, så ville jeg nok også have det dårligere med vægten end jeg har..
Men da jeg var ved lægen her i uge 32, blev jeg da glædelig overrasket over jeg ikke havde taget mere på, i løbet af de 7 uger der var gået siden lægebesøget i uge 25.. og det underlige er at jeg ikke har ændret noget som helst i min kost eller hverdag, for jeg at skulle tage mindre på..

Men jeg håber da du er lige så heldig  .. Men man skal også huske at baby, moderkage, fostervand, vand i kroppen osv. også vejer en masse.
Og det er da enormt flot du tabte det hele + mere ved din sidste graviditet..  Det skal du nok klage igen, selvom det selvfølgelig er lidt en hård kamp..

Anmeld

17. marts 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg er 25+1 i dag og har taget 1 kg. på - hvilket jo er alt for lidt, da jeg på ingen måde vejede for meget, inden jeg blev gravid. Jeg har kvalme konstant og kaster op efter samtlige måltider - så det er årsagen

Lægerne har indtil videre sagt, at baby nok skal få det den har brug for, men nu er de ved at være bekymrede. Jeg skal derfor vægtscannes om 14 dage og så må vi se.... 

Som normalvægtig er det jo almindeligt at tage 10-15 kg. på. - Forstår ikke helt hvordan man kan tage 20 + kg. på ??

Jeg spiser i øvrigt præcis hvad jeg har lyst til og rigtig meget chokolade hvilket jeg ikke plejer.

Anmeld

17. marts 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Nå ja for at svare på spørgsmålet om, hvordan jeg har det med vægtstigning under graviditeten, så vil jeg sige, at så længe jeg holder mig inden for normalen, så er det jo perfekt, men jeg ville ikke "tillade" at der røg 20 + kg. på.

Jeg ville dog til enhver tid foretrække at tage en del kg. på end at have det så dårligt som jeg har.

Anmeld

17. marts 2012

Hyacinth

SØS skriver:

Nå ja for at svare på spørgsmålet om, hvordan jeg har det med vægtstigning under graviditeten, så vil jeg sige, at så længe jeg holder mig inden for normalen, så er det jo perfekt, men jeg ville ikke "tillade" at der røg 20 + kg. på.

Jeg ville dog til enhver tid foretrække at tage en del kg. på end at have det så dårligt som jeg har.

Det er jo ikke altid, man selv vælger hvor meget man stiger i vægt(der er jo andre faktorer end kun mad, som spiller ind)

Så synes ikke man kan tale om, at "tillade" sig selv +20 kg, da det inme for alles vedkommende er noget de vælger. Kvindekroppen og dermed også graviditeter er jo vidt forskellige.

Jeg tog i sidste gra. 40 kg på, som følge af en tidligere anoreksi og min krop gik vitterligt i chok. Jeg fik svangerskabsforgiftning, var tæt på gra. diabetes og havde 20-25 kg væskeophobninger(ifølge lægerne)

Det skal lige siges, at jeg har tabt det jeg skulle og er nu på sund vægt, er gravid og næsten 9 uger henne og har endnu ikke taget på - er faktisk gået ned i vægt denne gang.

Min pointe er, at min kost og aktivitet er den samme(er på kostplan og var det også i sidste graviditet) og til trods for samme kost, er det to vidt forskellige vægtsituationer. Man vælger det ikke altid selv :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.