SØS skriver:
Nå ja for at svare på spørgsmålet om, hvordan jeg har det med vægtstigning under graviditeten, så vil jeg sige, at så længe jeg holder mig inden for normalen, så er det jo perfekt, men jeg ville ikke "tillade" at der røg 20 + kg. på.
Jeg ville dog til enhver tid foretrække at tage en del kg. på end at have det så dårligt som jeg har.
Det er jo ikke altid, man selv vælger hvor meget man stiger i vægt(der er jo andre faktorer end kun mad, som spiller ind) 
Så synes ikke man kan tale om, at "tillade" sig selv +20 kg, da det inme for alles vedkommende er noget de vælger. Kvindekroppen og dermed også graviditeter er jo vidt forskellige.
Jeg tog i sidste gra. 40 kg på, som følge af en tidligere anoreksi og min krop gik vitterligt i chok. Jeg fik svangerskabsforgiftning, var tæt på gra. diabetes og havde 20-25 kg væskeophobninger(ifølge lægerne)
Det skal lige siges, at jeg har tabt det jeg skulle og er nu på sund vægt, er gravid og næsten 9 uger henne og har endnu ikke taget på - er faktisk gået ned i vægt denne gang.
Min pointe er, at min kost og aktivitet er den samme(er på kostplan og var det også i sidste graviditet) og til trods for samme kost, er det to vidt forskellige vægtsituationer. Man vælger det ikke altid selv :-)
Anmeld