Hvordan har I det med jeres vægtstigning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

l.kjoeller

Gaia skriver:

Spiser mindre aftensmad, mindre chokolade, går ca. 2-3 km hver dag. Så egentlig ikke alverden jeg gør. Men vejer mig næsten hver dag, så jeg kan holde øje. Har nemlig haft det svært med at blive så stor dengang, når jeg var en nips. Derfor ekstra overvågen denne gang. Desuden lavede jeg en aftale med jm om max 10 kg denne gang . Nåja jeg cyklede lidt indtil uge 20 stykker. Håber at jeg efter graviditeten taber så meget at jeg ryger under min førgraviditets vægt..  Så det er mit mål. 

Ville ønske jeg ku motionere . har bækkenløsning så det basker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

AnnaK89

Indtil videre har jeg det okay med vægten Er 25+0 idag, og har taget omkring 2 kg på.

Jeg frygtede denne graviditet - for da jeg fødte min datter havde jeg taget 14 kg på, og tabte da omkring 9 kg efter fødslen, men de kom lyn hurtigt på igen, så da jeg startede denne graviditet, vejede jeg faktisk lige så meget som da jeg var højgravid med min datter 

Jeg har sagt til mig selv, at jeg helst skal holde mig selv på 8 kg eller mindre denne gang - om det holder, det ved jeg ikke, men håber 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

matryoshka skriver:

Jeg havde det rigtig, rigtig, rigtig svært ved vægtøgningen igennem min graviditet. Jeg passede meget godt på hvad jeg spiste, men det skyldtes en masse faktorer, ikke kun frygten for vægtøgning.

Jeg spiste mega usundt før jeg blev uplanlagt gravid, og jeg var forholdvis ung, så jeg tog en masse kg på de første uger. Senere fik jeg en jordmoder, som var jordmødrenes version af Hitler med hensyn til kost, hun sagde f.eks. at det var synd for os som havde termin i januar, for så nåede vi jo at tage en masse kg på i juletiden. Osv.

Derudover manglede min datter et kar i navlesnoren, som gjorde, at hun var i risikogruppen for underernæring, misdannelse osv. Så jeg var ekstremt bange for at gøre noget "forkert" og at tage på osv.

Jeg er ked af at jeg ikke fik nydt min graviditet så meget som jeg burde (Men forventer jo noget meget mere lyserødt) ...

Det ER pissehårdt at tage på, og miste magten over kroppen, og jeg tror de fleste har perioder i deres graviditet, hvor de har svært ved at takle vægtøgningen og andre fysiske forandringer..

Jeg synes at det er mega fedt at du tabte dig efter din første graviditet!! Du har det i dig, og du ved hvordan man taber sig - så skal du nok klare at gøre det igen! Når nu du har det fysisk dårligt, so lad være med at køre dig selv ned psykisk også! Nyd de øjeblikke du har mulighed for at nyde, bare spis varieret og ikke kun junk, så skal det nok gå!

Sikke en fantastisk historie. Håber at din datter har klaret sig godt.

Jeg syntes netop det er mega svært at håndtere vægtstigning, men jeg kan jo ikke give andre end mig selv skylden for det. Sådan generelt spiser jeg ok til hovedmåltiderne, men mellenmåltider får jeg ikke prioriteret, så nogle dage ender det med et stykke kage eller en chokolade kiks  Tænker det ikke er sundt for baby, at prøve tabe nogle af kiloene igen? Har hørt vægttab frigiver nogle giftstoffer, som ikke er sundt for baby. 

Jeg bør jo nok bare blive bedre til at holde igen, og acceptere at jeg for en periode er mere rund (ikke blot om mavsen) end jeg syntes om.

Men tusind tak for dit svar. Det varmede på en eller anden måse rigtig meget 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Jeg er 24+4 idag og har taget et HELT kilo på indtil videre - Ville gerne kunne sige 5, men aner ikke hvad der går galt, spiser meget og knap så sundt som jeg burde!!

Det var ikke meget! Er du normalt under-, normal- eller overvægtig?

Jeg har et par kilo til overs du gerne må få! 

Anmeld

16. marts 2012

Gaia

l.kjoeller skriver:

Ville ønske jeg ku motionere . har bækkenløsning så det basker

Mit problem sidst var også bækkenet og alt den sne/is vi havde i vinteren 2010. Jeg kom praktisk talt ikke udenfor en dør, før kæresten kom hjem og nærmest tog mig på en kort lufte tur . Har du overvejet svømning. Det siges at være godt ved bækkenløsning. 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Spiser mindre aftensmad, mindre chokolade, går ca. 2-3 km hver dag. Så egentlig ikke alverden jeg gør. Men vejer mig næsten hver dag, så jeg kan holde øje. Har nemlig haft det svært med at blive så stor dengang, når jeg var en nips. Derfor ekstra overvågen denne gang. Desuden lavede jeg en aftale med jm om max 10 kg denne gang . Nåja jeg cyklede lidt indtil uge 20 stykker. Håber at jeg efter graviditeten taber så meget at jeg ryger under min førgraviditets vægt..  Så det er mit mål. 

Mindre chokolade kan jeg se fornuften i, men spiser jeg mindre til mine hovedmåltider bliver jeg sulten og falder i.

Håber du må lykkes med dine mål. Med viljestyrke kommet man langt!

Anmeld

16. marts 2012

l.kjoeller

Gaia skriver:

Mit problem sidst var også bækkenet og alt den sne/is vi havde i vinteren 2010. Jeg kom praktisk talt ikke udenfor en dør, før kæresten kom hjem og nærmest tog mig på en kort lufte tur . Har du overvejet svømning. Det siges at være godt ved bækkenløsning. 

Har godt tænkt på det. kan bar ikke se hvordan jeg kommer dertil og fra desværre. men god idé

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Tak og også tillykke til dig. jeg vil sige jeg spiser alt med måde men spiser fx cultura til morgenmad og gerne salat til aftensmaden som tilbehør. ellers lidt af hvert. Har ikke lidt af kvalme så har måske ikke haft behov for de hurtige kalorier på samme måde som dig? syns bar jeg kort og godt forsøger at spise når jeg er sulten og elleRs lade være. kan kun give dig ret i det træls at blive så rund

Uha, mælkeprodukter dur ikke for mig til morgen, jeg  af det. Det eneste der dur pt er brød, for tiden et stk rugbrød... 

Til frokost er det et stk rugbrød med et eller andet på, salat og et lille stykke brød med smør.

Til aften er det som regel sunde retter, og her rummer jeg sjældent meget.

Har også selv en ide om, at kvalmen spiller ind. Selvom mange fortæller om et lille vægttab grundet kvalme.

Anmeld

16. marts 2012

Gaia

l.kjoeller skriver:

Har godt tænkt på det. kan bar ikke se hvordan jeg kommer dertil og fra desværre. men god idé

Ja det problem kender jeg godt. Øv øv for bækkenløsning...simpelthen så surt og så kan man vitterligt ikke gøre så meget. 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Indtil videre har jeg det okay med vægten Er 25+0 idag, og har taget omkring 2 kg på.

Jeg frygtede denne graviditet - for da jeg fødte min datter havde jeg taget 14 kg på, og tabte da omkring 9 kg efter fødslen, men de kom lyn hurtigt på igen, så da jeg startede denne graviditet, vejede jeg faktisk lige så meget som da jeg var højgravid med min datter 

Jeg har sagt til mig selv, at jeg helst skal holde mig selv på 8 kg eller mindre denne gang - om det holder, det ved jeg ikke, men håber 

Whauw hvor flot! Men selvfølgelig skal vægten helst heller ikke stige hvis man stadig bære rundt på vægten fra sidst.

Vejede selv 5-7 kg mindre inden min anden graviditet i forhold til min første. Så vejer jo meget mindre nu end jeg gjorde sidst i uge 25, på trods af det går det mig vildt meget på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.