matryoshka skriver:
Jeg havde det rigtig, rigtig, rigtig svært ved vægtøgningen igennem min graviditet. Jeg passede meget godt på hvad jeg spiste, men det skyldtes en masse faktorer, ikke kun frygten for vægtøgning.
Jeg spiste mega usundt før jeg blev uplanlagt gravid, og jeg var forholdvis ung, så jeg tog en masse kg på de første uger. Senere fik jeg en jordmoder, som var jordmødrenes version af Hitler med hensyn til kost, hun sagde f.eks. at det var synd for os som havde termin i januar, for så nåede vi jo at tage en masse kg på i juletiden. Osv.
Derudover manglede min datter et kar i navlesnoren, som gjorde, at hun var i risikogruppen for underernæring, misdannelse osv. Så jeg var ekstremt bange for at gøre noget "forkert" og at tage på osv.
Jeg er ked af at jeg ikke fik nydt min graviditet så meget som jeg burde (Men forventer jo noget meget mere lyserødt) ...
Det ER pissehårdt at tage på, og miste magten over kroppen, og jeg tror de fleste har perioder i deres graviditet, hvor de har svært ved at takle vægtøgningen og andre fysiske forandringer..
Jeg synes at det er mega fedt at du tabte dig efter din første graviditet!! Du har det i dig, og du ved hvordan man taber sig - så skal du nok klare at gøre det igen! Når nu du har det fysisk dårligt, so lad være med at køre dig selv ned psykisk også! Nyd de øjeblikke du har mulighed for at nyde, bare spis varieret og ikke kun junk, så skal det nok gå!
Sikke en fantastisk historie. Håber at din datter har klaret sig godt.
Jeg syntes netop det er mega svært at håndtere vægtstigning, men jeg kan jo ikke give andre end mig selv skylden for det. Sådan generelt spiser jeg ok til hovedmåltiderne, men mellenmåltider får jeg ikke prioriteret, så nogle dage ender det med et stykke kage eller en chokolade kiks
Tænker det ikke er sundt for baby, at prøve tabe nogle af kiloene igen? Har hørt vægttab frigiver nogle giftstoffer, som ikke er sundt for baby.
Jeg bør jo nok bare blive bedre til at holde igen, og acceptere at jeg for en periode er mere rund (ikke blot om mavsen) end jeg syntes om.
Men tusind tak for dit svar. Det varmede på en eller anden måse rigtig meget 
Anmeld