Hvordan har I det med jeres vægtstigning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.530 visninger
51 svar
0 synes godt om
16. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg er nu 25 uger henne med vores nr 2, og ved lægen i dag blev jeg præsenteret for en vægtstigning på 14 kg indtil nu (i forhold til min morgenvægt før graviditeten

Ved min sidste graviditet tog jeg 20+ på, med kamp tabte jeg det hele igen + de 5-7 kg jeg altid har syntes jeg vejede for meget.

Jeg har egentlig altid lover mig selv, at jeg skulle være over min vægt i min næste graviditet, og alligevel står jeg her 25 uger og 14 kg senere... Jeg har lidt / lider stadig enormt meget af kvalme og opkast (er heldigvis meget nedsat de seneste uger) og har ofte kastet op i 12 timer i træk. Jeg har af samme årsag begrænset lyst til at indtage den sunde kost, som jeg har spist mellem mine 2 graviditeter, og dette er naturligvis medvirkende til min (voldsomme) vægtstigning.

Jeg tænker ofte at nu må det være slut! Spis sundt og hold vægten de sidste 15 uger, men må hver gang se min fornuft bekæmpet af knap så sund kost. Andre dage tænker jeg: pyt, spis hvad du lyster, nyd det ig smid så de ekstra kilo bagefter.

Jeg ved 110% sikkert, at jeg nok skal smide det hele efter fødslen. Men jo flere kilo jo længere tager det jo.

Vedunikke helt hvor jeg vil hen med mit indlæg, bare have lettet mit hjerte og høre jer andre hvilken indstilling i har til jeres vægt under graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

l.kjoeller

Jeg er i uge 34 og har taget 13 kg på- en del af det væske. har dog også taget to kg på under hormon behandling da jeg blev gravid ved kunstig befrugtning. har rigtig svært ved vægtøgning og føler mig som et hus. Kan sagtens følge dig. flot du tabte det hele sidst. har heldigvis også tabt mig før så det må man jo bare igen

Anmeld

16. marts 2012

Gaia

Jeg tog 22-25 kg på i den sidste graviditet. Manglede at smide 6 kg da jeg blev gravid igen. Har derfor været meget opmærksom på min vægt. Er i uge 36 og har indtil videre taget 7,5 kg på. Så er mere end tilfreds

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Jeg er i uge 34 og har taget 13 kg på- en del af det væske. har dog også taget to kg på under hormon behandling da jeg blev gravid ved kunstig befrugtning. har rigtig svært ved vægtøgning og føler mig som et hus. Kan sagtens følge dig. flot du tabte det hele sidst. har heldigvis også tabt mig før så det må man jo bare igen

Tak for dit svar, og tillykke med bebs

Hvor er det det dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der føler mig som et hus. Tag ikke fejl, elsker allerede den lille i mavsen, men hvorfor skal man blive så rund?

Hvordan spiser du i hverdagene? Tænker du meget over at spise sundt, eller spiser du hvad du har lyst til - med måde - som jeg har fået mig for vane?

Jeg syntes for øvrigt at dit vægttab på 13 kg i uge 34 er flot holdt! Bare det var mig 

Anmeld

16. marts 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Jeg tog 22-25 kg på i den sidste graviditet. Manglede at smide 6 kg da jeg blev gravid igen. Har derfor været meget opmærksom på min vægt. Er i uge 36 og har indtil videre taget 7,5 kg på. Så er mere end tilfreds

Det kan jeg godt forstå. Det er også flot!

Gør du noget specielt for at holde vægten nede?

Selvom jeg ved, at det hele nok skal ryge igen, har jeg ofte dårlige tanker om min vægtøgning  Gid jeg dog kunne ligge det fra mig! 

Anmeld

16. marts 2012

matryoshka

Jeg havde det rigtig, rigtig, rigtig svært ved vægtøgningen igennem min graviditet. Jeg passede meget godt på hvad jeg spiste, men det skyldtes en masse faktorer, ikke kun frygten for vægtøgning.

Jeg spiste mega usundt før jeg blev uplanlagt gravid, og jeg var forholdvis ung, så jeg tog en masse kg på de første uger. Senere fik jeg en jordmoder, som var jordmødrenes version af Hitler med hensyn til kost, hun sagde f.eks. at det var synd for os som havde termin i januar, for så nåede vi jo at tage en masse kg på i juletiden. Osv.

Derudover manglede min datter et kar i navlesnoren, som gjorde, at hun var i risikogruppen for underernæring, misdannelse osv. Så jeg var ekstremt bange for at gøre noget "forkert" og at tage på osv.

Jeg er ked af at jeg ikke fik nydt min graviditet så meget som jeg burde (Men forventer jo noget meget mere lyserødt) ...

Det ER pissehårdt at tage på, og miste magten over kroppen, og jeg tror de fleste har perioder i deres graviditet, hvor de har svært ved at takle vægtøgningen og andre fysiske forandringer..

Jeg synes at det er mega fedt at du tabte dig efter din første graviditet!! Du har det i dig, og du ved hvordan man taber sig - så skal du nok klare at gøre det igen! Når nu du har det fysisk dårligt, so lad være med at køre dig selv ned psykisk også! Nyd de øjeblikke du har mulighed for at nyde, bare spis varieret og ikke kun junk, så skal det nok gå!

Anmeld

16. marts 2012

Darling<3

Jeg er 24+4 idag og har taget et HELT kilo på indtil videre - Ville gerne kunne sige 5, men aner ikke hvad der går galt, spiser meget og knap så sundt som jeg burde!!

Anmeld

16. marts 2012

Gaia

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå. Det er også flot!

Gør du noget specielt for at holde vægten nede?

Selvom jeg ved, at det hele nok skal ryge igen, har jeg ofte dårlige tanker om min vægtøgning  Gid jeg dog kunne ligge det fra mig! 

Spiser mindre aftensmad, mindre chokolade, går ca. 2-3 km hver dag. Så egentlig ikke alverden jeg gør. Men vejer mig næsten hver dag, så jeg kan holde øje. Har nemlig haft det svært med at blive så stor dengang, når jeg var en nips. Derfor ekstra overvågen denne gang. Desuden lavede jeg en aftale med jm om max 10 kg denne gang . Nåja jeg cyklede lidt indtil uge 20 stykker. Håber at jeg efter graviditeten taber så meget at jeg ryger under min førgraviditets vægt..  Så det er mit mål. 

Anmeld

16. marts 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

Tak for dit svar, og tillykke med bebs

Hvor er det det dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste der føler mig som et hus. Tag ikke fejl, elsker allerede den lille i mavsen, men hvorfor skal man blive så rund?

Hvordan spiser du i hverdagene? Tænker du meget over at spise sundt, eller spiser du hvad du har lyst til - med måde - som jeg har fået mig for vane?

Jeg syntes for øvrigt at dit vægttab på 13 kg i uge 34 er flot holdt! Bare det var mig 

Tak og også tillykke til dig. jeg vil sige jeg spiser alt med måde men spiser fx cultura til morgenmad og gerne salat til aftensmaden som tilbehør. ellers lidt af hvert. Har ikke lidt af kvalme så har måske ikke haft behov for de hurtige kalorier på samme måde som dig? syns bar jeg kort og godt forsøger at spise når jeg er sulten og elleRs lade være. kan kun give dig ret i det træls at blive så rund

Anmeld

16. marts 2012

Gaia

Nåja drikker også mere vand end sidst. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.