Hvordan har I det med jeres vægtstigning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

AnnaK89

Anonym skriver:

Whauw hvor flot! Men selvfølgelig skal vægten helst heller ikke stige hvis man stadig bære rundt på vægten fra sidst.

Vejede selv 5-7 kg mindre inden min anden graviditet i forhold til min første. Så vejer jo meget mindre nu end jeg gjorde sidst i uge 25, på trods af det går det mig vildt meget på

Nej det skal den virkelig ikke! Startede med at veje 73,7 kg og vejer nu 75,8 kg, så det er okay

Før jeg blev gravid med Lærke vejede jeg 59 kg, så er langt fra min vante vægt og det har jeg det rigtig svært med - for er jo vant til at være lille og tynd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

l.kjoeller

Anonym skriver:

Uha, mælkeprodukter dur ikke for mig til morgen, jeg  af det. Det eneste der dur pt er brød, for tiden et stk rugbrød... 

Til frokost er det et stk rugbrød med et eller andet på, salat og et lille stykke brød med smør.

Til aften er det som regel sunde retter, og her rummer jeg sjældent meget.

Har også selv en ide om, at kvalmen spiller ind. Selvom mange fortæller om et lille vægttab grundet kvalme.

Det der nok sker er at dit blodsukker falder og så fortæller din krop dig du skal have nogen letoptagelige kulhydrater og lignende. så du er jo egentlig uskyldig mht vægtøgning

Anmeld

17. marts 2012

Darling<3

Anonym skriver:

Det var ikke meget! Er du normalt under-, normal- eller overvægtig?

Jeg har et par kilo til overs du gerne må få! 

Jeg er 170 "høj" og vejer normalt 73-74 kilo - vejede 74 inden graviditeten og nu siger vægten 75:/ 

Takker, du sender bare lidt afsted, tager gerne imod

Anmeld

17. marts 2012

lailamik

Jeg er 38+5 henne, og taget ca 18-20 kg på jeg skammer mig såden lidt over at jeg virkelig har nået helt herop .. men såden er det jo, ved ærligt talt ikke hvordan jeg har båret mig ad. Føler lidt som om det bare er kommet snigende og pludlig stod der bare 15+ kg. Havde sagt i starten af min gravidtet at jeg ikke skulle tage mere end 15 på meeeen ja 

Men jeg ved også at jeg kan godt klare at smide de her kg af igen, er lidt stædig (bare ikke nok til at ikke tage mere på) , og har tænkt mig at begynde med fobolden igen samt at gå laaaaange ture med barnevognen, og så er det bare et ++ at vi bor på Færøeren med alle disse bakker vi har her 

Anmeld

17. marts 2012

FruHolm <3

Anonym skriver:

Jeg er nu 25 uger henne med vores nr 2, og ved lægen i dag blev jeg præsenteret for en vægtstigning på 14 kg indtil nu (i forhold til min morgenvægt før graviditeten

Ved min sidste graviditet tog jeg 20+ på, med kamp tabte jeg det hele igen + de 5-7 kg jeg altid har syntes jeg vejede for meget.

Jeg har egentlig altid lover mig selv, at jeg skulle være over min vægt i min næste graviditet, og alligevel står jeg her 25 uger og 14 kg senere... Jeg har lidt / lider stadig enormt meget af kvalme og opkast (er heldigvis meget nedsat de seneste uger) og har ofte kastet op i 12 timer i træk. Jeg har af samme årsag begrænset lyst til at indtage den sunde kost, som jeg har spist mellem mine 2 graviditeter, og dette er naturligvis medvirkende til min (voldsomme) vægtstigning.

Jeg tænker ofte at nu må det være slut! Spis sundt og hold vægten de sidste 15 uger, men må hver gang se min fornuft bekæmpet af knap så sund kost. Andre dage tænker jeg: pyt, spis hvad du lyster, nyd det ig smid så de ekstra kilo bagefter.

Jeg ved 110% sikkert, at jeg nok skal smide det hele efter fødslen. Men jo flere kilo jo længere tager det jo.

Vedunikke helt hvor jeg vil hen med mit indlæg, bare have lettet mit hjerte og høre jer andre hvilken indstilling i har til jeres vægt under graviditeten?

Hej da jeg ventede min søn var jeg ligeglad med hvad vægten sagde, så det positive i hvorfor jeg tog sådan på

Jeg tog 30 kg på under graviditeten og 7 måneder efter fødslen havde jeg tabt 33 kg  

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

AnnaKJ skriver:

Nej det skal den virkelig ikke! Startede med at veje 73,7 kg og vejer nu 75,8 kg, så det er okay

Før jeg blev gravid med Lærke vejede jeg 59 kg, så er langt fra min vante vægt og det har jeg det rigtig svært med - for er jo vant til at være lille og tynd 

Det er da bare super flot! Det kan du godt være stolt af Gør du noget specielt?

Før jeg blev gravid med nr. 2 havde jeg en morgen vægt på 60 kg. Nu har jeg en eftermiddagsvægt på 74 (dvs måske ca 1,5 kg højere end om morgenen)

Jeg vejede væsentlig mere på dette tidspunkt i min første graviditet, men det går mig ligesom bare på på en andne måde denne gang - måske fordi man en gang har prøvet at stå efter fødslen med alt for mange + kg på vægten.

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Det der nok sker er at dit blodsukker falder og så fortæller din krop dig du skal have nogen letoptagelige kulhydrater og lignende. så du er jo egentlig uskyldig mht vægtøgning

Måske du har ret. Har prøvede med havregryn med mælk på her til morgen...  det er ikke et hit. Så er det da heller ikke nemt! 

Tak for din søde opbakning

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Jeg er 170 "høj" og vejer normalt 73-74 kilo - vejede 74 inden graviditeten og nu siger vægten 75:/ 

Takker, du sender bare lidt afsted, tager gerne imod

De kommer med ekspress post. Jeg betaler poroen

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

lailamik skriver:

Jeg er 38+5 henne, og taget ca 18-20 kg på jeg skammer mig såden lidt over at jeg virkelig har nået helt herop .. men såden er det jo, ved ærligt talt ikke hvordan jeg har båret mig ad. Føler lidt som om det bare er kommet snigende og pludlig stod der bare 15+ kg. Havde sagt i starten af min gravidtet at jeg ikke skulle tage mere end 15 på meeeen ja 

Men jeg ved også at jeg kan godt klare at smide de her kg af igen, er lidt stædig (bare ikke nok til at ikke tage mere på) , og har tænkt mig at begynde med fobolden igen samt at gå laaaaange ture med barnevognen, og så er det bare et ++ at vi bor på Færøeren med alle disse bakker vi har her 

Det lyder jo præcis som jeg har det. Kan fuldt ud sætte mig i dit sted... De første kilo ryger heldigvis helt automatisk efter fødslen, også må vi bare afsted med barnevognene og spekulere over hvad vi indtager...

til dig. og pøj pøj med fødslen, den er jo lige om hjørnet

Anmeld

17. marts 2012

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

Hej da jeg ventede min søn var jeg ligeglad med hvad vægten sagde, så det positive i hvorfor jeg tog sådan på

Jeg tog 30 kg på under graviditeten og 7 måneder efter fødslen havde jeg tabt 33 kg  

Ved min første graviditet tabte jeg også alle kiloene (20+) + 5-7 kg udover dette. Jeg var egentlig ked af min vægtstigning, men det går mig ikke så meget på, som det gør denne gang.

Nogle dage trøster jeg også mig selv og siger "så spis da hvad du har lyst til, nyd det, og tab det bagefter" Man kan jo sikkert bruge en stor mængde energi resten af livet på at tænke på hvad man spiser. Så egentlig burde man bare nyde denne periode, men alle de andre dage syntes jeg bare det er træls, at jeg har taget så meget på.

Flot at du har tabt det hele så hurtigt! Sejt gået.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.