om dagplejers egen familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Polkaprik

Anonym skriver:

Jeg har lige skrevet det her indlæg:

https://www.baby.dk/debat/165172pi1/ordet-er-frit/hvor-familievenlig-er-din-arbejdsplads.aspx

Kort fortalt er jeg meget fortvivlet over de efterhånden store begrænsninger der lægges på min familie pga mit job som dagplejer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget DU mener at dagplejerens egen familie må fylde i arbejdstiden.Ikke hvordan reglerne er hos din kommune.

F.eks.
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave? Ja hvis de ikke er helt små og kræver deres mor

Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte? Nej det synes jeg ikke er passende

Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene? Ja hvis ikke du har mere end de børn du må have ifølge reglerne og det ellers fungere på en sådan måde at der ikke går noget fra dine dagplejebørn

Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene? Ja det kan jeg ikke se noget problem i

Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden? Jeg synes ikke det er på sin plads med kaffehygge mens man arbejder. Men det gør måske ikke noget med et kort visit og det foregår på legeværelset eller på anden måde sammen med børnene. Ikke noget med at sætte sig i køkkenet eller væk fra børnene og lade dem passe sig selv imens.

Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole?  Absolut

Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene? Ja det synes jeg sagtens han kan. Jeg synes det vil være upassende hvis han skiftede børnene eller det var ham der sad alene og spiste med dem. Men jeg synes jo en af de dejlige ting ved dagplejen er den hjemmelige hygge

Og alt muligt andet... du kunne have en mening om...

Jeg er jo selv helt klart farvet af at jeg har tre meget velopdragne børn der alle er vokset op med mit job og godt kan skille min arbejdstid fra min fritid og opføre sig derefter. Så det vilvære rart for mig at høre nogle meninger udefra... 

Jeg har lige skrevet det her indlæg:

https://www.baby.dk/debat/165172pi1/ordet-er-frit/hvor-familievenlig-er-din-arbejdsplads.aspx

Kort fortalt er jeg meget fortvivlet over de efterhånden store begrænsninger der lægges på min familie pga mit job som dagplejer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget DU mener at dagplejerens egen familie må fylde i arbejdstiden.Ikke hvordan reglerne er hos din kommune.

F.eks. 
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave?  Ja hvis de ikke er helt små og kræver deres mor

Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte?  Nej det synes jeg ikke er passende

Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene?  Ja hvis ikke du har mere end de børn du må have ifølge reglerne og det ellers fungere på en sådan måde at der ikke går noget fra dine dagplejebørn

Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene?  Ja det kan jeg ikke se noget problem i

Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden?  Jeg synes ikke det er på sin plads med kaffehygge mens man arbejder. Men det gør måske ikke noget med et kort visit og det foregår på legeværelset eller på anden måde sammen med børnene. Ikke noget med at sætte sig i køkkenet eller væk fra børnene og lade dem passe sig selv imens.

Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole?  Absolut

Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene?  Ja det synes jeg sagtens han kan. Jeg synes det vil være upassende hvis han skiftede børnene eller det var ham der sad alene og spiste med dem. Men jeg synes jo en af de dejlige ting ved dagplejen er den hjemmelige hygge

Og alt muligt andet... du kunne have en mening om...

Jeg er jo selv helt klart farvet af at jeg har tre meget velopdragne børn der alle er vokset op med mit job og godt kan skille min arbejdstid fra min fritid og opføre sig derefter. Så det vilvære rart for mig at høre nogle meninger udefra... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.