Anonym skriver:
Jeg har lige skrevet det her indlæg:
https://www.baby.dk/debat/165172pi1/ordet-er-frit/hvor-familievenlig-er-din-arbejdsplads.aspx
Kort fortalt er jeg meget fortvivlet over de efterhånden store begrænsninger der lægges på min familie pga mit job som dagplejer.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget DU mener at dagplejerens egen familie må fylde i arbejdstiden.Ikke hvordan reglerne er hos din kommune.
F.eks.
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave?
Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte?
Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene?
Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene?
Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden?
Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole?
Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene?
Og alt muligt andet... du kunne have en mening om...
Jeg er jo selv helt klart farvet af at jeg har tre meget velopdragne
børn der alle er vokset op med mit job og godt kan skille min arbejdstid fra min fritid og opføre sig derefter. Så det vilvære rart for mig at høre nogle meninger udefra...
Altså det med at give osv, det er der jo mange job hvor man skal, og hvor der er nogle trelse ting, tror ikke man kan undgå bagsider uanset hvilket job man finder. prøver at besvare dine spørgsmål så godt jeg lige kan

Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave? synes bestemt børnene må være i hjemmet, hvor skulle de ellers være, mange dagplejere har jo åbent sent hen på dagen
Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte? hm den ved jeg ikke helt, kommer meget an på hvordan og hvorledes, jeg eller min mand forlader jo heller ikke arbejdet for at hente eller bringe børn, mm der er en meget god årsag, så den synes jeg er svær.
Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene? Jeg går ud fra der skal stå dagplejerens børn er hjemme en dag og er med, sammen med dagplejebørnene, og det kan jeg ikke se noget galt i

Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene? Tror jeg ikke jeg ville have problem med
Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden? hvis det er et tæt familiemedlem, og det ikke går ud over børnene eller påvirker arbejdet tror jeg ikke det gjorde noget
Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole? ja tror jeg ikke jeg havde noget problem med, så leger de jo sammen, og går jo ikke ud over børnene at de også feks leger i haven om sommeren

Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene? ja tror jeg ikke jeg havde problem med, hvis han ofte er i hjemmet og kender børnene, kommer lidt an på situationen
Min dagplejemor, synes jeg er rigtig sød, og vi snakker om de situationer som nu lige opstår, og vi er begge flexsible overfor hinanden, og synes hun er rigtig sød og kærlig overfor børnene og fordi hun er ærlig og fortæller når der er det mindste, så stoler jeg også mere på hende og føler tryghed ved hun bedømmer rigtigt