Jeg skriver som ano pga et andet indlæg jeg vil oprette som har relation til dette men hvor jeg har brug for at være anonym
Min arbejdsplads, hvor jeg har været som dagplejer gennem 6 år er gennem de år blevet mindre og mindre familievenlig. Jeg er lige nu der hvor jeg mest har lyst til at sige op, men samtidig elsker jeg mit job.
Jeg oplever bare så mange forringelser og hvor ledelsens argument er at vi ansatte jo også har ægtefæller, der kan deltage omkring vores børn. Men i forvejen giver vores ægtefæller ret meget af deres liv og tid i og med at det også er deres hjem der åbnes op for fremmede.
F.eks. hvis jeg er på arbejde og min mand er syg/har fri er der jo børn allevegne herhjemme. Eller han skal altid rydde op efter sig og altid være parat til at der kommer folk. Han lapper barnevognshjul osv.
Oven i det kan jeg jo i sagnes natur ikke få halve fridage og det er derfor ham der tager alle børnenes tandlægebesøg, lægebesøg, osv. For ikke at nævne at det også er ham der altid henter og bringer vores egne 3 børn fordi jeg ikke må i min åbningstid.
Alt dette gør han med glæde men nu har de lavet endnu en regel der gør min hverdag sværere. Mine børn må ikke længere være herhjemme i lukkeugen hvor jeg er pålagt at arbejde. Dvs at de skal tilmeldes pasning i en fremmes inst. mens deres mor arbejder i eget hjem, hvor mine børn jo burde have lov at være.
Det blev en lang smøre. Men lad mig lige høre hvor familievenlig eller ej din arbejdsplads er og om du er offentlig eller privat ansat.
Anmeld