hvor familievenlig er din arbejdsplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
19 svar
0 synes godt om
15. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som ano pga et andet indlæg jeg vil oprette som har relation til dette men hvor jeg har brug for at være anonym

Min arbejdsplads, hvor jeg har været som dagplejer gennem 6 år er gennem de år blevet mindre og mindre familievenlig. Jeg er lige nu der hvor jeg mest har lyst til at sige op, men samtidig elsker jeg mit job. 
Jeg oplever bare så mange forringelser og hvor ledelsens argument er at vi ansatte jo også har ægtefæller, der kan deltage omkring vores børn. Men i forvejen giver vores ægtefæller ret meget af deres liv og tid i og med at det også er deres hjem der åbnes op for fremmede.

F.eks. hvis jeg er på arbejde og min mand er syg/har fri er der jo børn allevegne herhjemme. Eller han skal altid rydde op efter sig og altid være parat til at der kommer folk. Han lapper barnevognshjul osv.
Oven i det kan jeg jo i sagnes natur ikke få halve fridage og det er derfor ham der tager alle børnenes tandlægebesøg, lægebesøg, osv. For ikke at nævne at det også er ham der altid henter og bringer vores egne 3 børn fordi jeg ikke må i min åbningstid.
Alt dette gør han med glæde men nu har de lavet endnu en regel der gør min hverdag sværere. Mine børn må ikke længere være herhjemme i lukkeugen hvor jeg er pålagt at arbejde. Dvs at de skal tilmeldes pasning i en fremmes inst. mens deres mor arbejder i eget hjem, hvor mine børn jo burde have lov at være.

Det blev en lang smøre. Men lad mig lige høre hvor familievenlig eller ej din arbejdsplads er og om du er offentlig eller privat ansat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg er dybt chokeret over, at de kan beslutte om dine egne børn må være i deres hjem eller ej og at de mener din mand bare skal springe til uden at aflønne ham

Jeg aner ikke hvad min arbejdsplads er, da jeg er nyansat tilkaldevikar.

Men ville ikke springe videre uden, at tilkendegive at jeg godt nok forstår, at du har lyst til at sige op.

Anmeld

15. marts 2012

DitteMarie

Det lyder super træls, hvis din mand er hjemme må han vel gerne passe jeres egne børn i lukkeugen ??

Anmeld

15. marts 2012

stjerneskud10

Hvad er deres begrundelse for at børnene ikke må være hjemme i lukkeuger.. synes godt nok det er noget pjat - det vil sige at dine børn ikke må befinde sig i deres eget hjem.. hmmm... 

- tænker lidt at det var fordelen ved at være dagplejemor.. Kan da godt se at dine børn ikke må tage fokus fra de børn du passer, men alligevel??- gælder det hjemmeboende børn i alle aldre eller kun en bestemt aldersgruppe..??

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

DitteMarie skriver:

Det lyder super træls, hvis din mand er hjemme må han vel gerne passe jeres egne børn i lukkeugen ??

Ja. Han må gerne være hjemme og passe vores egne børn. Men i princippet må de f.eks. ikke være med til at bage hvis jeg bager med dagplejebørnene idet de ikke må deltage i dagplejeaktiviteter.

Hvordan er vilkårene på din egen arbejdsplads?

Anmeld

15. marts 2012

BellaT

Jeg er nødt til at høre - må dine børn ikke være i hjemmet? Eller er det fordi du er den eneste voksne og de har en alder der gør, at du også skal være ret obs på dem?

Hvis det kun er det første - at de bare ikke må være der overhovedet, så var jeg smuttet uden at tænke mig ret meget om. Det er jo dine børns hjem! En dagplejers åbningstid er 48 timer og den bliver jo næsten altid brugt fuldt ud. Så at dine børn ikke må være i hjemmet indenfor din åbningstid og tilmed ikke engang i ferier...Det lyder forrykt.

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

stjerneskud10 skriver:

Hvad er deres begrundelse for at børnene ikke må være hjemme i lukkeuger.. synes godt nok det er noget pjat - det vil sige at dine børn ikke må befinde sig i deres eget hjem.. hmmm... 

- tænker lidt at det var fordelen ved at være dagplejemor.. Kan da godt se at dine børn ikke må tage fokus fra de børn du passer, men alligevel??- gælder det hjemmeboende børn i alle aldre eller kun en bestemt aldersgruppe..??

Definitionen fra dagplejen er at der skelnes mellem egne børn der kan(eller kan ikke) være alene hjemme OG kan(eller kan ikke) klare sig selv. 

Egne børn må ikke tage fokus fra dp børn, det mener man at de gør hvis de er for små.

Men jeg arbejder 48 timer om ugen og mine børn må kun være om morgenen inden skole og sidst på eftermiddagen ca. ved 15 tiden efter skole. De får fri kl. 13.

Anmeld

15. marts 2012

roenlund

Anonym skriver:

Definitionen fra dagplejen er at der skelnes mellem egne børn der kan(eller kan ikke) være alene hjemme OG kan(eller kan ikke) klare sig selv. 

Egne børn må ikke tage fokus fra dp børn, det mener man at de gør hvis de er for små.

Men jeg arbejder 48 timer om ugen og mine børn må kun være om morgenen inden skole og sidst på eftermiddagen ca. ved 15 tiden efter skole. De får fri kl. 13.

hvilken alder skal de have før de må være hjemme, for jeg må ærligt sige at hvis du har flere egne børn hjemme så du måske pludselig skal have øje på 7 små kan  jeg godt se problemet.

Men at de ikke må deltage i dp aktiviteter hvis der er andre voksne som den ekstra kan jeg ik se problemet i... Liam var fornyligt i gæstedp og hun havde da to børnebørn der også og de var sammen med dp børnene men deres morfar var dog ovenpå som ekstra voksen hvis der skulle ske noget...

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Jeg er nødt til at høre - må dine børn ikke være i hjemmet? Eller er det fordi du er den eneste voksne og de har en alder der gør, at du også skal være ret obs på dem?

Hvis det kun er det første - at de bare ikke må være der overhovedet, så var jeg smuttet uden at tænke mig ret meget om. Det er jo dine børns hjem! En dagplejers åbningstid er 48 timer og den bliver jo næsten altid brugt fuldt ud. Så at dine børn ikke må være i hjemmet indenfor din åbningstid og tilmed ikke engang i ferier...Det lyder forrykt.

Børnehavebørn må slet ikke være i hjemmet uden en anden voksen (over 18 år) tilstede.

Ved skolebørn skelnes mellem om de kan være alene hjemme eller ej, og om de kan klare sig selv eller ej. Desuden må de kun være hjemme ca. 2½ time i åbningstiden. Det gælder sammenlagt morgen og eftermiddag uden for skoletid. Hvis der ikke er en anden voksen tilstede.

Anmeld

15. marts 2012

roenlund

Anonym skriver:

Børnehavebørn må slet ikke være i hjemmet uden en anden voksen (over 18 år) tilstede.

Ved skolebørn skelnes mellem om de kan være alene hjemme eller ej, og om de kan klare sig selv eller ej. Desuden må de kun være hjemme ca. 2½ time i åbningstiden. Det gælder sammenlagt morgen og eftermiddag uden for skoletid. Hvis der ikke er en anden voksen tilstede.

Jeg synes at det virker meget uflexibelt, men jeg mener stadig at det antal børn man maks kan have opsyn med ikke må overskrides (mener det er 5) så hvis man kun har 4 dp børn kan man godt se efter sit eget oveni men har man 5 kan man ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.