Anonym skriver:
Jeg har lige skrevet det her indlæg:
https://www.baby.dk/debat/165172pi1/ordet-er-frit/hvor-familievenlig-er-din-arbejdsplads.aspx
Kort fortalt er jeg meget fortvivlet over de efterhånden store begrænsninger der lægges på min familie pga mit job som dagplejer.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget DU mener at dagplejerens egen familie må fylde i arbejdstiden.Ikke hvordan reglerne er hos din kommune.
F.eks.
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave?
Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte?
Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene?
Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene?
Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden?
Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole?
Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene?
Og alt muligt andet... du kunne have en mening om...
Jeg er jo selv helt klart farvet af at jeg har tre meget velopdragne
børn der alle er vokset op med mit job og godt kan skille min arbejdstid fra min fritid og opføre sig derefter. Så det vilvære rart for mig at høre nogle meninger udefra...
Jeg har lige skrevet det her indlæg:
https://www.baby.dk/debat/165172pi1/ordet-er-frit/hvor-familievenlig-er-din-arbejdsplads.aspx
Kort fortalt er jeg meget fortvivlet over de efterhånden store begrænsninger der lægges på min familie pga mit job som dagplejer.
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget DU mener at dagplejerens egen familie må fylde i arbejdstiden.Ikke hvordan reglerne er hos din kommune.
F.eks.
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave? Ja men de ska ikke tage moderens tid da hun er på arbejde ( så tænker de ska ha en hvis alder)
Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte? Nej det syntes jeg ikke er okay
Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene? Hvis det er en ferie dag eller lignende så ja ellers syntes jeg ikke
Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene? Nej
Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden? Absolut ikke, det er dit arbejde, jeg ville da heller aldrig invitere en ven med på arbejde.. Når man er på arbejde så arbejder man og når man har fri kan man så gøre som man har lyst
Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole? Ja men igen så kommer det an på om de ligger beslag på din tid
Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene? Det kan være rart for børnene at der er en mand engang i mellem til det lidt vildere leg og for de får den mandlige kontakt men det ska ikke være ham der har ansvaret og det skal være i samme rum som dagplejeren er
Og alt muligt andet... du kunne have en mening om... Syntes man ska huske det er et arbejde og gu er det træls det ligger beslag på en masse af ens timer men sådan er det job nu engang
Jeg er jo selv helt klart farvet af at jeg har tre meget velopdragne
børn der alle er vokset op med mit job og godt kan skille min arbejdstid fra min fritid og opføre sig derefter. Så det vilvære rart for mig at høre nogle meninger udefra...