om dagplejers egen familie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

L&V

Nattøs skriver:

Jeg kan personligt ikke se problemet i nogle af tingene. Hvis man vælger en privat dp, så må man jo også være klar over at der er en familie også. 

Så jeg er meget enige i, mange af de andres svar

Jeg vil SUPER gerne have en privat dp, for det var jeg selv i og jeg har ikke lidt skade  

Tror ik ts er privat dagplejer men kommunal dagplejer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Mettemus

Anonym skriver:

Jeg har lige skrevet det her indlæg:

https://www.baby.dk/debat/165172pi1/ordet-er-frit/hvor-familievenlig-er-din-arbejdsplads.aspx

Kort fortalt er jeg meget fortvivlet over de efterhånden store begrænsninger der lægges på min familie pga mit job som dagplejer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget DU mener at dagplejerens egen familie må fylde i arbejdstiden.Ikke hvordan reglerne er hos din kommune.

F.eks.
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave?

Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte?

Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene?

Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene?

Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden?

Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole?

Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene?

Og alt muligt andet... du kunne have en mening om...

Jeg er jo selv helt klart farvet af at jeg har tre meget velopdragne børn der alle er vokset op med mit job og godt kan skille min arbejdstid fra min fritid og opføre sig derefter. Så det vilvære rart for mig at høre nogle meninger udefra... 

F.eks.

Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte?

Mine svar:

Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene?

Mener du dine egne børn? Jeg synes, at det er en vurderingssag og handler meget om hvor gamle dine børn er. Hvis de er så store at de kan klare sig selv og ikke flytter dit fokus nævneværdigt fra dagplejebørnene, så synes jeg godt de må. Hvis dine egne børn til gengæld ikke er specielt selvkørende, så synes jeg at tre børn + dagplejebørn + evt. gæstedagplejebørn er for mange.

Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene?

Ja skidt da med det!

Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden?

Så længe du stadig har fokus på børnene er jeg ligeglad med hvem du har besøg af

Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole?

Jeg vil svare ca. det samme som til spørgsmål 1 - hvis de kan underholde og klare sig selv, så ikke noget problem, men hvis de er ret små, så synes jeg, at det må vente til din mand er hjemme til at holde øje med dem.

Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene?

Ja selvfølgelig! Det er da bare dejligt at begge er involveret.

Generelt vil jeg sige, at jeg synes det er en vurderingssag i forhold til hvor meget dine egne børn skal involveres. De bor jo hos dig, så selvfølgelig må de være hjemme når de har fri. Men jeg kan godt se problemet i at holde dem hjemme, for har du overskud til så mange børn? Du siger sikkert ja, for som du skriver er dine børn velopdragne, men fra kommunens side er man nok nødt til at have nogle ret firkantede regler. Det er ikke sikkert at alle har samme overskud som dig, så derfor er det nemmest at opstille helt klare regler.

Anmeld

16. marts 2012

netdaddy

Anonym skriver:

https://www.baby.dk/debat/165172pi1/ordet-er-frit/hvor-familievenlig-er-din-arbejdsplads.aspx

Kort fortalt er jeg meget fortvivlet over de efterhånden store begrænsninger der lægges på min familie pga mit job som dagplejer.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvor meget DU mener at dagplejerens egen familie må fylde i arbejdstiden.Ikke hvordan reglerne er hos din kommune.

F.eks.
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave? Ja da - vi kommer i DERES hjem, så det er da det mest naturlige i verden, at dagplejerens børn kommer hjem fra skole og er i hjemmet, samt eventuelt er der om morgenen også.

Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte? Har jeg ingen problemer med, selv om det i kke er aktuelt for os, da DP'ers børn er store.

Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene? Ville jeg heller ikke have problemer med - ser det som et led i mine egne børn socialiceringsproces.

Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene? Ville jeg ikke have problemer med - gør det dog ikke selv (min hustri er DP'er), da JEG føler det ubehageligt, men hvis min søns DP'ers mand gjorde det ville jeg ikke have problemer med det, da vi gerne vil have at vores børn får et naturligt forhold til egen og andre menneskers krop.

Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden? Har jeg ingen problemer med - stoler fuldt ud på vores DP'er, at hun stadig har fokus på børnene.

Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole? JA, JA, JA! Hendes børns muligheder for udfoldelse/kammeratskaber skal IKKE begrænses af at vi får vores barn passet netop der.

Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene? Ja da - det ville kun være fedt. I et så kvindedomineret erhverv som dagplejer, så er det kun godt hvis der kommer lidt mandligt indspark. Ofte leger mændene også på en anden måde med børnene, så det synes jeg er helt fint. Leger da også selv med DP-børnene som min hustru passer når jeg kommer hjem. DP-børnene skal være 100% trygge ved ALLE de voksne der kommer i hjemmet og en måde at sikre det er ved at manden i huset også leger med.

Og alt muligt andet... du kunne have en mening om...

Jeg er jo selv helt klart farvet af at jeg har tre meget velopdragne børn der alle er vokset op med mit job og godt kan skille min arbejdstid fra min fritid og opføre sig derefter. Så det vilvære rart for mig at høre nogle meninger udefra... 

Har også kommenteret hi din anden tråd, men kan også svare som forælder med barn hos en anden dagplejer.

Anmeld

16. marts 2012

Mettemus

Hov, mangler lige et par stykker - de kommer her:

Ja de bor der jo

Nej det synes jeg ikke er en god ide. En enkelt gang kan det måske blive nødvendigt, men jeg synes ikke det skal være en rutine.

Anmeld

16. marts 2012

Nattøs

Månsson skriver:

Tror ik ts er privat dagplejer men kommunal dagplejer

Okay så længe det er i et privat hjem, så ser jeg det stadigvæk med samme øjne ellers skulle man bruge de der store steder. Jeg personligt vil foretrække små steder med mindre børn. For så er jeg sikker på at mit barn får den opmærksomhed som det skal have 

Anmeld

16. marts 2012

L&V

Nattøs skriver:

Okay så længe det er i et privat hjem, så ser jeg det stadigvæk med samme øjne ellers skulle man bruge de der store steder. Jeg personligt vil foretrække små steder med mindre børn. For så er jeg sikker på at mit barn får den opmærksomhed som det skal have 

Oki det var os bare til info for der er forskel Tja der er fordele ved begge dele vil jeg sige, kommer meget an på barnet

Anmeld

16. marts 2012

Nattøs

Månsson skriver:

Oki det var os bare til info for der er forskel Tja der er fordele ved begge dele vil jeg sige, kommer meget an på barnet

det er også i orden

Anmeld

16. marts 2012

L&V

Nattøs skriver:

det er også i orden

Anmeld

16. marts 2012

Eliza

jeg ser heltklart kun fordele i at dine børn er i huset.. og især også set i lyset af at hvis jeg vælger DP frem for VS er det jo for den hjemlige stemning som dine børn jo er en del af at skabe. mht. legekammerater og gæster så tror jeg, jeg ville svare nej.. jeg har jo heller ikke besøg af min familie på mit arbejde ög jeg ville frygte det tog lidt fokus fra børnene, hvis i skulle sidde og "snadre"

syntes da klart også jeg kan se en fordel i at dine børn er med, ekstra hænder er da altid lækkert

Anmeld

16. marts 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

F.eks.
Må egne børn være hjemme i åbningstiden før/efter skole/børnehave? Det kommer helt an på hvor selvhjulpen de er.

Må dagplejeren hente/bringe egne børn i børnehaven/skole og tage dagplejebørnene med? evt. Hvor ofte? Nej, det er ofte i afleverings/hentet tidspunktet for dp-ungerne

Må dagplejebørnene være hjemme på en dag og deltage i udflugter/aktiviteter med dagplejebørnene? Nej, der er en grund til der max må være 5 børn i en dp. (er de over 13 år er det en anden snak)

Må dagplejers mand gå rundt i shorts og bar overkrop i haven sammen med dagplejebørnene? Shorts ja, bar overkrop nej. (Dog gik vores dpérs sønner ofte rundt i bar overkroppe, de var 15 og 18 år)

Må dagplejeren have besøg af et voksen familiemedlem i arbejdstiden? Nej, hvorfor dog det, jeg har da heller ikke besøg på mit job. (andet end aflevering af ting)

Må dagplejeres egne børn have besøg af legekammerater f.eks. tage en ven med hjem efter skole? Det kommer helt an på hvor gammel de er.

Må dagplejers ægtefælle lege med dagplejebørnene? Ja - men ikke stå i stedet for dpérn

Og alt muligt andet... du kunne have en mening om... og nej heller ikke handle ind med ungerne, jo en enkel liter mælk, men bestemt ikke handle-handle.

.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.