Her er hvad vores skattepenge går til - Tyveri!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

Sandko

Zafir skriver:

Jeg kan godt se at vi ikke blive enige i vores diskuttion. Men det er også fint for mig.

Jeg har bare ikke nogen grund til gå rundt og tro at jeg kan ordne alle verdens problemer. Jeg kan tænke mig om og gøre det bedste jeg kan.

Det har jeg heller ingen indvendinger imod

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Rockertand

Sandko skriver:

Hvem ejer/forfatter sitet?

Det synes jeg er mindst lige så relevant.

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

Rockertand skriver:

Hvem ejer/forfatter sitet?

Det synes jeg er mindst lige så relevant.

Læs mine seneste indlæg. Det er dette, jeg vælger at fokusere på ved artiklen, og det er kendsgerninger. For nej, artiklen er måske ikke troværdig hele vejen igennem

Anmeld

19. marts 2012

dpb

Sandko skriver:

http://www.politikerlede.com/roveri.htm

Åh, hvor er det vigtigt at få sat fokus på. Det er SÅ forrykt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de middelklassedanskere, der får at vide, at de skal anmelde deres medmennesker, hvis de ser den mindste form for socialt bedrageri eller lignende. Det er helt hen i vejret, så meget vi som befolkning bliver vendt imod hinanden til overklassens fordel. Vi skulle i stedet stå sammen og få indført noget retfærdighed.

Samtidig med, at statens folk bruger millioner af kroner hvert år på fornøjelser af enhver art, bliver flere og flere folk fyret fra deres arbejdsplads(og husk nu lige, at vi rent faktisk arbejder FOR statens skyld!!!), institutionerne bliver ringere og velfærden dårligere og dårligere. Hvor er det et SYGT system, vi har bygget op!

Må vi bede om en revolution, TAK!

Må vi bede om et system, hvor der bliver taget hensyn til befolkningen i stedet for profitten, TAK!

Må vi bede om et system, hvor vi har tid til at NYDE familien og - hallo!!! - LIVET?

Nej, i stedet flyver vi rundt som små arbejdsbier for at tjene den højtstående bidronning, og hvorfor gør vi det? Fordi vi har fået at vide, at vi skal arbejde for fællesskabets og velfærdens skyld! AHA! Er det derfor, velfærden bliver ved at dale??? Det er da ren hjernevaskelse!

Jeg er træt af at være fanget i det her system!!

Og til alle andre: God aften! 

Har kun lige skimmet linket så beklager på forhånd hvis der er gentagelser...

Jeg har ikke noget i mod at betale skat, som så mange andre.... Det jeg derimod har noget i mod er hvordan en stor del at skatteydernes forsvinder ud i den blå luft til pjank og luksus!!!

For helt ærligt, jeg læste en artikel for nyligt vedr. en hvis ministers transport.... ok, der bliver stillet ministerbil til rådighed fair nok hvis de skal ligge og kører land og rige rundt... men hvorfor er det lige at de skal have en chauffør oveni hatten så de ikke skal beskattes af bilen på lige vilkår med alle andre der får stillet bil til rådighed af arbejdsgiveren??  de penge kunne da snildt være sparet og tjent, således at vi fik bedre vilkår på mere nødvendige områder!! såsom bla. sundhedsområdet, ældreområdet og børn og unge området!! 

Se det kan få mit pis i kog at læse en sådan artikel når der samtidig råbes krise og stort hul i statskassen som der skal findes ud af hvordan vi finansiere... som gerne sker ved nedskæringer på føromtalte områder... en del af pengene kunne jo hentes blot ved at ministrene kører selv og bliver beskattet herefter...

Øv, jeg vil slutte nu inden jeg flyver helt op i det røde felt, for syntes godt nok "vores" skattepenge (og licenspenge for den sags skyld) kunne forvaltes langt bedre...

Qnuz

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

dpb skriver:

Har kun lige skimmet linket så beklager på forhånd hvis der er gentagelser...

Jeg har ikke noget i mod at betale skat, som så mange andre.... Det jeg derimod har noget i mod er hvordan en stor del at skatteydernes forsvinder ud i den blå luft til pjank og luksus!!!

For helt ærligt, jeg læste en artikel for nyligt vedr. en hvis ministers transport.... ok, der bliver stillet ministerbil til rådighed fair nok hvis de skal ligge og kører land og rige rundt... men hvorfor er det lige at de skal have en chauffør oveni hatten så de ikke skal beskattes af bilen på lige vilkår med alle andre der får stillet bil til rådighed af arbejdsgiveren??  de penge kunne da snildt være sparet og tjent, således at vi fik bedre vilkår på mere nødvendige områder!! såsom bla. sundhedsområdet, ældreområdet og børn og unge området!! 

Se det kan få mit pis i kog at læse en sådan artikel når der samtidig råbes krise og stort hul i statskassen som der skal findes ud af hvordan vi finansiere... som gerne sker ved nedskæringer på føromtalte områder... en del af pengene kunne jo hentes blot ved at ministrene kører selv og bliver beskattet herefter...

Øv, jeg vil slutte nu inden jeg flyver helt op i det røde felt, for syntes godt nok "vores" skattepenge (og licenspenge for den sags skyld) kunne forvaltes langt bedre...

Qnuz

Ja, det virker ikke helt logisk. I hvert fald vil jeg mene, at det ikke viser nogen som helst form for loyalitet overfor befolkningen. 

Anmeld

19. marts 2012

Muhmi

Sandko skriver:

http://www.politikerlede.com/roveri.htm

Åh, hvor er det vigtigt at få sat fokus på. Det er SÅ forrykt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de middelklassedanskere, der får at vide, at de skal anmelde deres medmennesker, hvis de ser den mindste form for socialt bedrageri eller lignende. Det er helt hen i vejret, så meget vi som befolkning bliver vendt imod hinanden til overklassens fordel. Vi skulle i stedet stå sammen og få indført noget retfærdighed.

Samtidig med, at statens folk bruger millioner af kroner hvert år på fornøjelser af enhver art, bliver flere og flere folk fyret fra deres arbejdsplads(og husk nu lige, at vi rent faktisk arbejder FOR statens skyld!!!), institutionerne bliver ringere og velfærden dårligere og dårligere. Hvor er det et SYGT system, vi har bygget op!

Må vi bede om en revolution, TAK!

Må vi bede om et system, hvor der bliver taget hensyn til befolkningen i stedet for profitten, TAK!

Må vi bede om et system, hvor vi har tid til at NYDE familien og - hallo!!! - LIVET?

Nej, i stedet flyver vi rundt som små arbejdsbier for at tjene den højtstående bidronning, og hvorfor gør vi det? Fordi vi har fået at vide, at vi skal arbejde for fællesskabets og velfærdens skyld! AHA! Er det derfor, velfærden bliver ved at dale??? Det er da ren hjernevaskelse!

Jeg er træt af at være fanget i det her system!!

Og til alle andre: God aften! 

Hørt..!

Anmeld

19. marts 2012

L-Mortil3

Jeg må sige jeg ALDRIG nyder at betale min skat, og slet ikke med tanker på alle de ting den IKKE dækker, og med tanke på alt den snak om selvfinansierede lægebesøg med meget mere...

Jeg ønsker at bidrage til samfundet bevares, men med den skod løn jeg tjener, på det KÆMPE stykke arbejde jeg ligger for dagen.... Ja der bliver man sku noget vemodig over at skulle vende hver en øre måned efter måned, vel vidende at man kunne have haft det bedre...

Anmeld

19. marts 2012

FrkZier

Jonatansmor skriver:

Egentligt så bryder jeg mig ikke om den personfikserede måde vi har en tendens til at debbattere på lige for tiden.

Men omvendt, så føles det efterhånden så velkendt at jeg som borger skal betale mangedoblet for f.eks en krise som jeg ingen del havde i. Jeg har ikke sat mig i et hus jeg ikke kan betale, jeg kører ikke en dyr benzinsluger jeg ikke kan betale og jeg har ikke X antal milliarder til rådighed til mine risikofyldte erhverseventyr.

Men betale, det gør jeg. Jeg betaler 25 kr for at få lov til at sætte penge ind til min endnu fattigere veninde i banken. Jeg betaler mere i fødevarepriser, forbrugspriser. Jeg betaler mere for at få et brev postet. Skal jeg blive ved? Jeg får mindre i su. Jeg får mindre i børnepenge. Jeg betaler og betaler for den krise, så mange gange igen, at det slet ikke hænger sammen.

Staten indfører en fedtafgift og varehusene svarer igen ved at justere priserne endnu mere. Igen er det min numse der står for skud, ja, det føles som om der er en eller anden der står i baggrunden og SKRIGER af grin af mig.

10 kroner for en liter mælk? 10 DANSKE penge. 20 kr for et rugbrød? Seriøst?

Og når jeg så slår op på nyhederne og finder ud af der er noget der hedder en "kone-finte" så pisser det mig yderligere af. At du kan sætte så mange familiers liv på spil og kunne sny dig udenom - det fornærmer min retsfølelse og sans for retfærdighed. På en måde så jeg finder det ret og rimeligt at vi får genindført offentlig ydmygelse. I gabestokken med dem! Og lad den fattigste smide den første rådne tomat!

Oprør - jatak. Kunne Tunesien, Egypten, Libyen. Ja, kan Syrien - så kan vi fanme også få afskaffet de urimeligheder som vi ganske almindelige dødelige skal finde os i dagligt!

Og nu vil jeg så tage ud i den store verden, knokle mig halvflad og derefter tage en tur i fakta og blive taget i nummeren.

tak for at formulere alt det jeg har tænkt!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.