Her er hvad vores skattepenge går til - Tyveri!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

ano14316

Carina:-) skriver:

Den fidus vil jeg da gerne have.

For så må jeg jo have en seriøst dårlig bogholder og revisor.

Man kan ikke leje sin virksomhed ud til leje.

Der er klare regler om at det f.eks er ulovligt at bruge det til alm bolig.

Både forsikringsmæssigt men også skattemæssigt.

Bilen må bruges til arbejde ja-Men derudover så får man altså bøder på rigtig mange tusinde kr hvis man kører i den privat.

Desuden så betaler man moms og skat på bilen hvis den f.eks af en ansat bliver brugt til kørsel imellem bolig og job.

Mhs til skat så betaler jeg gennemsnitlig 60.000 ud af hver 100.000 der er i overskud-Så 25% er jeg langt fra.

Der er mange "historier" om hvor fedt man lever som selvstændig,men facts er at man arbejder 80 timer om ugen,betaler topskat og masser af skatter som er pålagt private arbejdsgivere.

Skaber job og vækst og stadigvæk skal høre på Robin Hood syndromet.

Det er sgu sørgeligt at der åbenbart ikke er mere respekt for at der sgu er nogen der gider i det mindste at prøve at holde hjulene i gang.

Og denne artilkel er endnu et eksempel på at der er nogen der har for meget tid til ingenting.

Jeg siger bestemt heller ikke at det er alle der gør sådan, men nogen gør, og det er dem jeg har ondt i røven over.

Nu kan du se sådan en sag, som den der kører med Dong nu.. Det er så lidt anderledes, for det jeg sur over der er at før man privatiseret elnettet, så var overskuddet gået i statskassen, nu går de lige ned i private lommer, og kommer enkelt personer til gode. Det samme gælder jo telefonnettet, der nu er ejet af TDC som ikke bare sørger for at pengene går i egne lommer, men som også sørger for at golde konkurrenterne væk hvilket betyder at vi har dårligere internet end i de østeuropæriske lande..

Og jeg ved godt at det ike er den alm. dansker ej herller dem med et par mill på kontoen, det er toppen af danmark, jeg godt synes kunne bidrage lidt mere til fællesskabet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

netdaddy

Må man her opfordre til at have en smule kildekritik?

Jeg er ikke 100% enig med den måde samfundet fungerer på og kan sagtens se at der er ting der er "forkerte".

Når det så er sagt, så skal man lige overvej hvem afsenderen af budskabet er (ikke trådstarter, men websitet), og se på hvor objektive de er i deres fremstilling af sagen.

Blot en tanke....

Anmeld

19. marts 2012

raca

kilden du henviser til stoler jeg ikke helt på... da det bare er en prostest side mod den politik der er i dk i dag.

for mig giver det faktisk mening at skatten er steget.

hvis man kikker på den danske demografi kan man se at den er rimelig gal... der er under 50% i den arbejdsdygtige alder.. det holder jo ikke i længden. 

vi er blevet forvent.. og ja her langer jeg så gevaldigt ud efter alle under 30... virkelig mange af dem forventer at staten redder alt.. og undlader at gifte sig forde de da ikke vil havde at manden skal forsøge, de jamre over SUer for lave.. pivpiv, vi får penge for at uddannne os, så uddanelse er for alle.. piiiiv...de vil gerne uddannes men ikke give afkald på deres økonomisk overskud for en periode

a-kasse medlemmerne er faldet for man kan jo ligeså godt få Kontant hjælp.

og jo der er brådne kar indimellem... og jo de multinatinale selvskaber bude betale skat.. men på den anden side fatter jeg ikke firmaer skal straffes for at skaffe arbejdskraft her i landet.. for de fleste firmer har jo realt muglighed for at flytte produktionen forde DK er for dyr at producere i.. da der bare ikke må være forskel på folk..så de ufaglærte er alt for højt oppe i løn i forholdt til de veluddannede.. da de vellønnede bliver straffet med topskat..

så ja jeg mener landet er blivet for lige..

Anmeld

19. marts 2012

Jonatansmor

Sandko skriver:

http://www.politikerlede.com/roveri.htm

Åh, hvor er det vigtigt at få sat fokus på. Det er SÅ forrykt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de middelklassedanskere, der får at vide, at de skal anmelde deres medmennesker, hvis de ser den mindste form for socialt bedrageri eller lignende. Det er helt hen i vejret, så meget vi som befolkning bliver vendt imod hinanden til overklassens fordel. Vi skulle i stedet stå sammen og få indført noget retfærdighed.

Samtidig med, at statens folk bruger millioner af kroner hvert år på fornøjelser af enhver art, bliver flere og flere folk fyret fra deres arbejdsplads(og husk nu lige, at vi rent faktisk arbejder FOR statens skyld!!!), institutionerne bliver ringere og velfærden dårligere og dårligere. Hvor er det et SYGT system, vi har bygget op!

Må vi bede om en revolution, TAK!

Må vi bede om et system, hvor der bliver taget hensyn til befolkningen i stedet for profitten, TAK!

Må vi bede om et system, hvor vi har tid til at NYDE familien og - hallo!!! - LIVET?

Nej, i stedet flyver vi rundt som små arbejdsbier for at tjene den højtstående bidronning, og hvorfor gør vi det? Fordi vi har fået at vide, at vi skal arbejde for fællesskabets og velfærdens skyld! AHA! Er det derfor, velfærden bliver ved at dale??? Det er da ren hjernevaskelse!

Jeg er træt af at være fanget i det her system!!

Og til alle andre: God aften! 

Egentligt så bryder jeg mig ikke om den personfikserede måde vi har en tendens til at debbattere på lige for tiden.

Men omvendt, så føles det efterhånden så velkendt at jeg som borger skal betale mangedoblet for f.eks en krise som jeg ingen del havde i. Jeg har ikke sat mig i et hus jeg ikke kan betale, jeg kører ikke en dyr benzinsluger jeg ikke kan betale og jeg har ikke X antal milliarder til rådighed til mine risikofyldte erhverseventyr.

Men betale, det gør jeg. Jeg betaler 25 kr for at få lov til at sætte penge ind til min endnu fattigere veninde i banken. Jeg betaler mere i fødevarepriser, forbrugspriser. Jeg betaler mere for at få et brev postet. Skal jeg blive ved? Jeg får mindre i su. Jeg får mindre i børnepenge. Jeg betaler og betaler for den krise, så mange gange igen, at det slet ikke hænger sammen.

Staten indfører en fedtafgift og varehusene svarer igen ved at justere priserne endnu mere. Igen er det min numse der står for skud, ja, det føles som om der er en eller anden der står i baggrunden og SKRIGER af grin af mig.

10 kroner for en liter mælk? 10 DANSKE penge. 20 kr for et rugbrød? Seriøst?

Og når jeg så slår op på nyhederne og finder ud af der er noget der hedder en "kone-finte" så pisser det mig yderligere af. At du kan sætte så mange familiers liv på spil og kunne sny dig udenom - det fornærmer min retsfølelse og sans for retfærdighed. På en måde så jeg finder det ret og rimeligt at vi får genindført offentlig ydmygelse. I gabestokken med dem! Og lad den fattigste smide den første rådne tomat!

Oprør - jatak. Kunne Tunesien, Egypten, Libyen. Ja, kan Syrien - så kan vi fanme også få afskaffet de urimeligheder som vi ganske almindelige dødelige skal finde os i dagligt!

Og nu vil jeg så tage ud i den store verden, knokle mig halvflad og derefter tage en tur i fakta og blive taget i nummeren.

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

Jonatansmor skriver:

Egentligt så bryder jeg mig ikke om den personfikserede måde vi har en tendens til at debbattere på lige for tiden.

Men omvendt, så føles det efterhånden så velkendt at jeg som borger skal betale mangedoblet for f.eks en krise som jeg ingen del havde i. Jeg har ikke sat mig i et hus jeg ikke kan betale, jeg kører ikke en dyr benzinsluger jeg ikke kan betale og jeg har ikke X antal milliarder til rådighed til mine risikofyldte erhverseventyr.

Men betale, det gør jeg. Jeg betaler 25 kr for at få lov til at sætte penge ind til min endnu fattigere veninde i banken. Jeg betaler mere i fødevarepriser, forbrugspriser. Jeg betaler mere for at få et brev postet. Skal jeg blive ved? Jeg får mindre i su. Jeg får mindre i børnepenge. Jeg betaler og betaler for den krise, så mange gange igen, at det slet ikke hænger sammen.

Staten indfører en fedtafgift og varehusene svarer igen ved at justere priserne endnu mere. Igen er det min numse der står for skud, ja, det føles som om der er en eller anden der står i baggrunden og SKRIGER af grin af mig.

10 kroner for en liter mælk? 10 DANSKE penge. 20 kr for et rugbrød? Seriøst?

Og når jeg så slår op på nyhederne og finder ud af der er noget der hedder en "kone-finte" så pisser det mig yderligere af. At du kan sætte så mange familiers liv på spil og kunne sny dig udenom - det fornærmer min retsfølelse og sans for retfærdighed. På en måde så jeg finder det ret og rimeligt at vi får genindført offentlig ydmygelse. I gabestokken med dem! Og lad den fattigste smide den første rådne tomat!

Oprør - jatak. Kunne Tunesien, Egypten, Libyen. Ja, kan Syrien - så kan vi fanme også få afskaffet de urimeligheder som vi ganske almindelige dødelige skal finde os i dagligt!

Og nu vil jeg så tage ud i den store verden, knokle mig halvflad og derefter tage en tur i fakta og blive taget i nummeren.

Jeg kunne ikke sige det bedre selv, og det er lige nøjagtigt hér, jeg vil hen med denne post! Jeg kunne godt tænke mig at se, hvad folk siger til denne kommentar, for den kan absolut ikke fejes bort, og vi kan ikke se igennem den.

Tak fordi du ramte hovedet på sømmet!

Anmeld

19. marts 2012

Carina:-)

Så lad os jage arbejdsgiverne ud af landet.

Lad os hæve børnepengene,suén og kontanthjælpen.

Lad os sænke skatten ,og sørge for at de 80% der nu vil være på overførelsesindkomst kan gå ubegrænset på ydelse.

Lad os smide ekstra skat på boligejerne,og gøre det 50% billigere for leje.

Lad os sætte ejerafgifterne op med 50% på biler,og gøre det gratis med off. transport.

Lad os sørge for at de 20% der vil have et job når alt der hedder privat virksomhed er ude af landet,betale 80% mere i inst. sådan at de der ikke arbejder jo kan få friplads.

Den er fjong,men så vil jeg gerne se regnestykket på hvor pengene skal komme fra.

For vi vil ha og ha og ha,og det er helt ok at kræve mindre skat,mere i off ydelse ,mere til mig mig mig -selv om jeg koster samfundet mere end jeg yder.

For JEG skal sgu ikke sætte mig ned og overveje hvor heldig jeg er at der er nogen der holder røven oppe på ½ delen af vores arbejdsstyrke.

Jeg ser frem til bare en debattør der kan give et bud på hvordan pengene skal fordeles når der ikke er nogen til at spytte i kassen.

Det er sgu lige så "fantastisk" at høre på som når folk er blevet opereret ,været indlagt i flere dage og kan gå glad hjem uden en regning -Brokke sig over sygehusmaden.

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

Carina:-) skriver:

Man skal vel se det hele i en hehed ,eller s falder pointen vel til jorden?

Man kan vel ikke plukke noget ud,og så skrige op om uretfærdighed,og alt magt til arbejderne-

Det minder mig lidt for meget om nazisterne der skriver en laaaang smøre,og så får de lige presset ind at forresten så er alt snakken om kz lejrene løgn.

Det gør jo netop at man burde tage de kritiske briller på og overveje om når de skriver sådan,så skal man nok tage resten med et gran salt.

Jeg er enig i, at når der er forkerte påstande i, så synes resten måske mindre troværdigt. Der er nogle helt konkrete ting, som er sandfærdige - bl.a. hvad vi betaler til i form af afgifter, og - nu har jeg ikke undersøgt alle påstandene om fester, middage og diverse - men mange af dem, kender vi jo allerede til i forvejen. Så nej, jeg indrømmer, at hele artiklen ikke skal sluges råt, men det jeg har valgt at fokusere på, er hvor meget vi betaler til staten, og hvor lidt vi tilsyneladende får ud af det. Hvilket jo næsten er indiskutabelt - vi kan tydeligt se, at vores velfærdssystem daler.. Folk i sundhedssektoren bliver fyret på stribe, der er ikke tid til noget så basalt som oprigtig menneskelig kontakt på plejehjem, i vuggestuer og lignende institutioner - for ikke at nævne den enkelte ansatte, der skal lave 3 personers arbejde for at nå det, der skal nåes i løbet af en dag. Samtidig med at folk bliver fyret, får kommunen sendt folk i aktivering - Det er jo smart! Så kan kommunen betale langt mindre for den samme arbejdskraft.. Det fører til, at endnu flere bliver fyret. Jeg siger bare, at det ikke hænger sammen, og det virker ikke til, at staten arbejder FOR os, men derimod misbruger vores tillid til dem og udnytter os. Selve situationen, som den ser ud, får mig, personligt, til at føle mig som en slave af et system, jeg ikke på nogen måde har mulighed for at bryde fri af! Misforstå mig ikke - Jeg vil hellere end gerne bidrage til et fællesskab, der vil alle det bedste. Jeg har bare ikke lyst til at bidrage til et "fællesskab", der gør én afhængig af det. Det mener jeg ikke er at tage oprigtigt vare på befolkningen!

Anmeld

19. marts 2012

Carina:-)

Sandko skriver:

Jeg er enig i, at når der er forkerte påstande i, så synes resten måske mindre troværdigt. Der er nogle helt konkrete ting, som er sandfærdige - bl.a. hvad vi betaler til i form af afgifter, og - nu har jeg ikke undersøgt alle påstandene om fester, middage og diverse - men mange af dem, kender vi jo allerede til i forvejen. Så nej, jeg indrømmer, at hele artiklen ikke skal sluges råt, men det jeg har valgt at fokusere på, er hvor meget vi betaler til staten, og hvor lidt vi tilsyneladende får ud af det. Hvilket jo næsten er indiskutabelt - vi kan tydeligt se, at vores velfærdssystem daler.. Folk i sundhedssektoren bliver fyret på stribe, der er ikke tid til noget så basalt som oprigtig menneskelig kontakt på plejehjem, i vuggestuer og lignende institutioner - for ikke at nævne den enkelte ansatte, der skal lave 3 personers arbejde for at nå det, der skal nåes i løbet af en dag. Samtidig med at folk bliver fyret, får kommunen sendt folk i aktivering - Det er jo smart! Så kan kommunen betale langt mindre for den samme arbejdskraft.. Det fører til, at endnu flere bliver fyret. Jeg siger bare, at det ikke hænger sammen, og det virker ikke til, at staten arbejder FOR os, men derimod misbruger vores tillid til dem og udnytter os. Selve situationen, som den ser ud, får mig, personligt, til at føle mig som en slave af et system, jeg ikke på nogen måde har mulighed for at bryde fri af! Misforstå mig ikke - Jeg vil hellere end gerne bidrage til et fællesskab, der vil alle det bedste. Jeg har bare ikke lyst til at bidrage til et "fællesskab", der gør én afhængig af det. Det mener jeg ikke er at tage oprigtigt vare på befolkningen!

SE det vil jeg godt give dig ret i .

Men det handler jo lige så meget om at vi har en meget stor byrde af folk der ikke er i arbejde.

Og mange har slet ikke arbejdet i 10 år eller mere.

Det koster rigtig mange penge,og så at der er en gruppe der spekulerer i socialt snyd.

Men ja det er kritisk med vores børn ,som jo gerne skulle vokse op og køre samfundet videre,og det kan man da være bekymret for når de udsættes for svigt i de tidlige år pga dårlig personalenormenering.

Anmeld

19. marts 2012

Zafir

Vi er fuldstændige enige om at der er mange sorte huller i den danske stats og ikke mindst kommune kasse. Siger jeg og arbejder i kommunen. Jeg har både arbejdet som leverandør til og forbruger i kommunen.

Jeg mener også at vi kunne lave mange smarte ting i vores system, men det er svært at implementere, så jeg håber det går den rette vej.

Når det er sagt, så syntes jeg at Danmark er ikke mindre end FANTASTISK. Jeg er skide stolt over at være dansker. Jeg elsker danmark. Jeg elsker vores gæstfrihed. jeg elsker vores natur, jeg elsker hvor godt vi i virkeligheden har det i Danmark. Jeg elsker vores muligheder, jeg elsker den tryghed vi kan give vores børn.
Jeg er Patriot - men åbenhjertet og elsker udveksling af kulturer og input fra nær og fjern. Men Danmark er fanmer dejligt!! Vores sorte huller i statskassen eller ej.

Vi kan da glæde os over at danmark er forholdsvis korruptionsfri, så de sorte huller er til at overskue.

HURRA OG GLÆDELIG forårssolskin.

Anmeld

19. marts 2012

Zeus

Så lad os jage arbejdsgiverne ud af landet.

Lad os hæve børnepengene,suén og kontanthjælpen.

Lad os sænke skatten ,og sørge for at de 80% der nu vil være på overførelsesindkomst kan gå ubegrænset på ydelse.

Lad os smide ekstra skat på boligejerne,og gøre det 50% billigere for leje.

Lad os sætte ejerafgifterne op med 50% på biler,og gøre det gratis med off. transport.

Lad os sørge for at de 20% der vil have et job når alt der hedder privat virksomhed er ude af landet,betale 80% mere i inst. sådan at de der ikke arbejder jo kan få friplads.

Den er fjong,men så vil jeg gerne se regnestykket på hvor pengene skal komme fra.

For vi vil ha og ha og ha,og det er helt ok at kræve mindre skat,mere i off ydelse ,mere til mig mig mig -selv om jeg koster samfundet mere end jeg yder.

For JEG skal sgu ikke sætte mig ned og overveje hvor heldig jeg er at der er nogen der holder røven oppe på ½ delen af vores arbejdsstyrke.

Jeg ser frem til bare en debattør der kan give et bud på hvordan pengene skal fordeles når der ikke er nogen til at spytte i kassen.

Det er sgu lige så "fantastisk" at høre på som når folk er blevet opereret ,været indlagt i flere dage og kan gå glad hjem uden en regning -Brokke sig over sygehusmaden.

Det med halvdelen af vores arbejdsstyrke er ren og skær skræmmetal..
I den beregning er medtaget alle børn under 15, ældre over 67, mænd og kvinder på barsel osv osv osv.. Så når medierne (og politikkerne) siger at halvdelen af vores "arbejdsstyrke" ikke arbejder, så er der en meget god grund til det! De har nemlig ikke udregnet den reele arbejdsstyrke, men taget alle over en kam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.