Her er hvad vores skattepenge går til - Tyveri!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2012

Sandko

Carina:-) skriver:

Så lad os jage arbejdsgiverne ud af landet.

Lad os hæve børnepengene,suén og kontanthjælpen.

Lad os sænke skatten ,og sørge for at de 80% der nu vil være på overførelsesindkomst kan gå ubegrænset på ydelse.

Lad os smide ekstra skat på boligejerne,og gøre det 50% billigere for leje.

Lad os sætte ejerafgifterne op med 50% på biler,og gøre det gratis med off. transport.

Lad os sørge for at de 20% der vil have et job når alt der hedder privat virksomhed er ude af landet,betale 80% mere i inst. sådan at de der ikke arbejder jo kan få friplads.

Den er fjong,men så vil jeg gerne se regnestykket på hvor pengene skal komme fra.

For vi vil ha og ha og ha,og det er helt ok at kræve mindre skat,mere i off ydelse ,mere til mig mig mig -selv om jeg koster samfundet mere end jeg yder.

For JEG skal sgu ikke sætte mig ned og overveje hvor heldig jeg er at der er nogen der holder røven oppe på ½ delen af vores arbejdsstyrke.

Jeg ser frem til bare en debattør der kan give et bud på hvordan pengene skal fordeles når der ikke er nogen til at spytte i kassen.

Det er sgu lige så "fantastisk" at høre på som når folk er blevet opereret ,været indlagt i flere dage og kan gå glad hjem uden en regning -Brokke sig over sygehusmaden.

Måske er det et mere grundlæggende problem, vi står overfor. Som det ser ud nu i debatten, fokuserer vi udelukkende på de overfladiske problemstillinger. Nu vil igen fremhæve, at politikkerne står hævet over os. Vi finansierer deres løn, deres rejser, festmiddage osv(induskutabelt!), så hvis vi står i så "store" problemer mht. at der ikke bliver bidraget fra alle i samfundet(hvilket i øvrigt er umuligt, når der bliver ved at blive lukket arbejdspladser), så må politikkerne ligesom komme "ned" på vores niveau og have de samme forholdsregler, som de sætter for os. Problemet her er, at reglerne og lovene i samfundet bliver skabt af folk, som på flere måder ikke skal leve under omstændighederne, de selv skaber. Så bevæger vi os over på et emne om, hvorvidt det er moralsk rigtigt eller ej. Apropros morale, kan jeg anbefale dig at se denne serie: http://www.youtube.com/watch?v=EpLJ3HJGYLI 

Igen kan løsningen heller ikke findes på så overfladisk et plan, så der skal vi have gravet dybere ned i økonomiens årsag og virkning. Penge bliver skabt ud af ingenting. Dvs. at inflation er uundgåelig - alle penge, der er i omløb er lånte penge. Vi lever på en gæld, som ikke KAN betales tilbage. Så kan vi så selv tænke over, hvorvidt det er bæredygtigt eller ej.  Spørgsmålet her pejer i retning af, om det overhovedet er muligt at opretholde vores "åh-så-dejlige" samfund, eller om vi står over for en kommende ny global krise. Det danske samfund kan ikke iagttages individuelt, vi bliver nødt til at kigge længere ud - Vi er en del af verden og verdensøkonomien hænger heller ikke sammen. Det bliver meget snørklet, og det er rigtig svært at forklare. Jeg kan kun anbefale dig selv at gå ud og undersøge, hvordan tingene hænger sammen globalt, og hvis du gør, vil du uundgåeligt komme til samme konklusion som jeg: Vi er fanget i et ubæredygtigt system - også i Danmark! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2012

Sandko

Zafir skriver:

Vi er fuldstændige enige om at der er mange sorte huller i den danske stats og ikke mindst kommune kasse. Siger jeg og arbejder i kommunen. Jeg har både arbejdet som leverandør til og forbruger i kommunen.

Jeg mener også at vi kunne lave mange smarte ting i vores system, men det er svært at implementere, så jeg håber det går den rette vej.

Når det er sagt, så syntes jeg at Danmark er ikke mindre end FANTASTISK. Jeg er skide stolt over at være dansker. Jeg elsker danmark. Jeg elsker vores gæstfrihed. jeg elsker vores natur, jeg elsker hvor godt vi i virkeligheden har det i Danmark. Jeg elsker vores muligheder, jeg elsker den tryghed vi kan give vores børn.
Jeg er Patriot - men åbenhjertet og elsker udveksling af kulturer og input fra nær og fjern. Men Danmark er fanmer dejligt!! Vores sorte huller i statskassen eller ej.

Vi kan da glæde os over at danmark er forholdsvis korruptionsfri, så de sorte huller er til at overskue.

HURRA OG GLÆDELIG forårssolskin.

Hej Zafir.

Jeg vil gerne lige henvise dig til mit seneste svar til Carina. 

Jeg er da glad for at høre, at du er så optimistisk mht. Danmark og vores befolkning. Vi er helt sikkert på rette vej, men jeg synes nu stadig, der mangler en smule åbenhed for forandringer. Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for min familie og dem, jeg kender. Når vi kigger på vores levestandard, ja så er vi bestemt priviligerede, men hvis vi til gengæld kigger på tallet med depressioner, stress, ADHD og andre psykiske symptomer, så kan det godt undre mig, at vi er blevet stemplet som værende det lykkeligste folkefærd i verden. På det punkt, synes jeg undersøgelsen har fejlet. Heldigvis er vi mennesker, som i bund og grund vil hinanden det bedste, og det er jeg bestemt også stolt af at være en del af 

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

netdaddy skriver:

Må man her opfordre til at have en smule kildekritik?

Jeg er ikke 100% enig med den måde samfundet fungerer på og kan sagtens se at der er ting der er "forkerte".

Når det så er sagt, så skal man lige overvej hvem afsenderen af budskabet er (ikke trådstarter, men websitet), og se på hvor objektive de er i deres fremstilling af sagen.

Blot en tanke....

Du har fuldstændigt ret, og det er hermed taget til eftertragtning. 

Anmeld

19. marts 2012

Zafir

Sandko skriver:

Hej Zafir.

Jeg vil gerne lige henvise dig til mit seneste svar til Carina. 

Jeg er da glad for at høre, at du er så optimistisk mht. Danmark og vores befolkning. Vi er helt sikkert på rette vej, men jeg synes nu stadig, der mangler en smule åbenhed for forandringer. Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for min familie og dem, jeg kender. Når vi kigger på vores levestandard, ja så er vi bestemt priviligerede, men hvis vi til gengæld kigger på tallet med depressioner, stress, ADHD og andre psykiske symptomer, så kan det godt undre mig, at vi er blevet stemplet som værende det lykkeligste folkefærd i verden. På det punkt, synes jeg undersøgelsen har fejlet. Heldigvis er vi mennesker, som i bund og grund vil hinanden det bedste, og det er jeg bestemt også stolt af at være en del af 

Jeg er selv ramt af stress og depression. Men jeg kan sige, - at selvom jeg kan rive håret af mig selv omkring mængden af biokrati i forbindelse med sygemelding/deltidssygemelding osv. Så er jeg LYKKELIG for at jeg har muligheden. Det er der IKKE mange andre lande, hvor man har muligheden for.

Men ja - jeg er selv ikke enig i mange ting, der er galt i danmark, men det store billede. Så skal vi sku lade være med at brokke os så meget

Vi har en kæmpe lagkage. Måske kunne vi godt bytte jordbær ud med hindbær,men lagkage smager nu engang godt.

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

raca skriver:

kilden du henviser til stoler jeg ikke helt på... da det bare er en prostest side mod den politik der er i dk i dag.

for mig giver det faktisk mening at skatten er steget.

hvis man kikker på den danske demografi kan man se at den er rimelig gal... der er under 50% i den arbejdsdygtige alder.. det holder jo ikke i længden. 

vi er blevet forvent.. og ja her langer jeg så gevaldigt ud efter alle under 30... virkelig mange af dem forventer at staten redder alt.. og undlader at gifte sig forde de da ikke vil havde at manden skal forsøge, de jamre over SUer for lave.. pivpiv, vi får penge for at uddannne os, så uddanelse er for alle.. piiiiv...de vil gerne uddannes men ikke give afkald på deres økonomisk overskud for en periode

a-kasse medlemmerne er faldet for man kan jo ligeså godt få Kontant hjælp.

og jo der er brådne kar indimellem... og jo de multinatinale selvskaber bude betale skat.. men på den anden side fatter jeg ikke firmaer skal straffes for at skaffe arbejdskraft her i landet.. for de fleste firmer har jo realt muglighed for at flytte produktionen forde DK er for dyr at producere i.. da der bare ikke må være forskel på folk..så de ufaglærte er alt for højt oppe i løn i forholdt til de veluddannede.. da de vellønnede bliver straffet med topskat..

så ja jeg mener landet er blivet for lige..

Du har ret i, at vi har en god levestandard i Danmark.

Men hvis du stiller dig selv spørgsmålet om, for hvis skyld det er, at vi uddanner os, så er det måske meget fair, at vi får penge fra staten af. Det er jo for at opretholde systemet, som det er. At de i andre lande selv skal betale for uddannelser, det er helt ude i hampen og egentlig meget undertrykkende, hvis du spørger mig. Men ja, SU'en ER lav, og det er svært at leve på den på lige fod med mange andre. Derfor er der er utilfredse med den - netop fordi det bedre kan betale sig at være arbejdsløs end at uddanne sig. 

Jeg vil også gerne henvise dig, til den seneste kommentar, jeg har skrevet til Carina.

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

Zafir skriver:

Jeg er selv ramt af stress og depression. Men jeg kan sige, - at selvom jeg kan rive håret af mig selv omkring mængden af biokrati i forbindelse med sygemelding/deltidssygemelding osv. Så er jeg LYKKELIG for at jeg har muligheden. Det er der IKKE mange andre lande, hvor man har muligheden for.

Men ja - jeg er selv ikke enig i mange ting, der er galt i danmark, men det store billede. Så skal vi sku lade være med at brokke os så meget

Vi har en kæmpe lagkage. Måske kunne vi godt bytte jordbær ud med hindbær,men lagkage smager nu engang godt.

Jeg er som sagt helt enig på dét punkt. Så er det bare det, at dét, at vi har det så godt herhjemme, det tolkes også ofte ud fra vores forbrug - Vi har vand, mad, tv, computere.. ja, alt hvad vi kan begære - bogstaveligt talt. Det er jo efterhånden et velerkendt faktum, at vi kun kan have det så godt, som vi har det, fordi mange andre lider under det. Mange af de ting, vi forbruger kommer jo oprindeligt fra de fattige lande, der arbejder meget, meget hårdt for bare at få råd til lidt ris. På den måde er vores liv heller ikke bæredygtigt. For hver dansker bliver der slagtet ca. 5 svin på årlig basis i DK, hvilket også bidrager til forurening af planeten. Disse svin får foderet importeret fra fattige lande, og det består hovedsageligt af soja(hvis jeg ellers husker korrekt). Alt i alt er vores levemåde meget uholdbar, når man kigger på den globalt. Altså, hvad jeg vil frem til her er, at vi har det godt på andres bekostning. Det er desværre meget let at ignorere, fordi det ikke er så meget fremme, og fordi vi praktisk talt ikke har nogen anelse om, hvor vores fødevarer og andre materialistiske ting stammer fra. 

Men igen, uden tvivl! Hvis vi fokuserer ene og alene på Danmark som et individuelt land, så har vi det godt. Dog er jeg ikke enig i, at vores børn har de bedste betingelser i og med, at de bliver anbragt i institutioner allerede fra de er omkring de 9 mdr og faktisk alle årene op til deres voksenliv - og selv dér bliver der skåret rigtig meget på institutionernes standarder. Dét synes jeg er tankevækkende. Vi har som forældre selvfølgelig ikke andre muligheder, da vi skal ud og være tilrådighed for arbejdsmarkedet, og det er da et kompleks, jeg ved mange forældre kæmper med - at de rigtig gerne vil bruge noget mere tid sammen med deres børn, men simpelthen ikke har muligheden for det. 

Anmeld

19. marts 2012

raca

Sandko skriver:

Du har ret i, at vi har en god levestandard i Danmark.

Men hvis du stiller dig selv spørgsmålet om, for hvis skyld det er, at vi uddanner os, så er det måske meget fair, at vi får penge fra staten af. Det er jo for at opretholde systemet, som det er. At de i andre lande selv skal betale for uddannelser, det er helt ude i hampen og egentlig meget undertrykkende, hvis du spørger mig. Men ja, SU'en ER lav, og det er svært at leve på den på lige fod med mange andre. Derfor er der er utilfredse med den - netop fordi det bedre kan betale sig at være arbejdsløs end at uddanne sig. 

Jeg vil også gerne henvise dig, til den seneste kommentar, jeg har skrevet til Carina.

jeg syntes ikke din agumtation helt holder...

SUen er god.. du kan leve for den forde samfundet er indrettet sådan at man kan få ekstremt billige boliger når man er studerende.

og jo økonomierne er flettet sammen.. alle sammen, det kan slet ikke undgåes--

hvem skal betale politikernes løn? os.. vi har jo selv valgt dem. om den er for høj eller lav er svært at sige..

politikerne har enkelte fritagelser i forholdt til loven. men disse er lavet for at støtte deres arbejde, ikke for at undertrykke os.

syntes agumentionten lugter lidt af karl maks og af agumentation i mod hermendsstyret før bondeoprøret. 

men.. vi er jo frie og sikrede mennesker.. men systemet har lidt overlast forde samfundet er blevet en flok nassere...

hvor mange er det ikke lige der bor sammen med e partner men ikke vil gifte for at undgå den gensidige forsøger pligt?

jeg syntes kh skulle gøres så lav, at det var bedre at udd. sig, særligt for dem uden børn.. kh er nemlig slet ikke et sted man burde kunne havne.. andet end i ekstreme tilfælde.. for man har før det altid haft mugligheden for arbejde eller uddanelse begge dele er så = a-kasse. og forsøgelse af en forsikring i stedet.

hermed ikke sagt at vores samfundsmodel er perfekt for det er den langt fra, men det er ikke kun de multinationale selvskaber der er skyldige..

jeg er mod at man stræber efter et somfund hvor alle er lige, og derved straffer de rige med skatter og belønner de dovne med penge for at gå hjemme.. men sådan har det jo været i mange år, heldigvis er det ved at blive ændret.

bimbim

Anmeld

19. marts 2012

Zafir

Sandko skriver:

Jeg er som sagt helt enig på dét punkt. Så er det bare det, at dét, at vi har det så godt herhjemme, det tolkes også ofte ud fra vores forbrug - Vi har vand, mad, tv, computere.. ja, alt hvad vi kan begære - bogstaveligt talt. Det er jo efterhånden et velerkendt faktum, at vi kun kan have det så godt, som vi har det, fordi mange andre lider under det. Mange af de ting, vi forbruger kommer jo oprindeligt fra de fattige lande, der arbejder meget, meget hårdt for bare at få råd til lidt ris. På den måde er vores liv heller ikke bæredygtigt. For hver dansker bliver der slagtet ca. 5 svin på årlig basis i DK, hvilket også bidrager til forurening af planeten. Disse svin får foderet importeret fra fattige lande, og det består hovedsageligt af soja(hvis jeg ellers husker korrekt). Alt i alt er vores levemåde meget uholdbar, når man kigger på den globalt. Altså, hvad jeg vil frem til her er, at vi har det godt på andres bekostning. Det er desværre meget let at ignorere, fordi det ikke er så meget fremme, og fordi vi praktisk talt ikke har nogen anelse om, hvor vores fødevarer og andre materialistiske ting stammer fra. 

Men igen, uden tvivl! Hvis vi fokuserer ene og alene på Danmark som et individuelt land, så har vi det godt. Dog er jeg ikke enig i, at vores børn har de bedste betingelser i og med, at de bliver anbragt i institutioner allerede fra de er omkring de 9 mdr og faktisk alle årene op til deres voksenliv - og selv dér bliver der skåret rigtig meget på institutionernes standarder. Dét synes jeg er tankevækkende. Vi har som forældre selvfølgelig ikke andre muligheder, da vi skal ud og være tilrådighed for arbejdsmarkedet, og det er da et kompleks, jeg ved mange forældre kæmper med - at de rigtig gerne vil bruge noget mere tid sammen med deres børn, men simpelthen ikke har muligheden for det. 

Jeg kan godt se at vi ikke blive enige i vores diskuttion. Men det er også fint for mig.

Jeg har bare ikke nogen grund til gå rundt og tro at jeg kan ordne alle verdens problemer. Jeg kan tænke mig om og gøre det bedste jeg kan.

Anmeld

19. marts 2012

Sandko

raca skriver:

bimbim

Jeg synes, du ignorerer alle de moralske dilemmaer, vi står overfor, og vi taler helt forbi hinanden. Vi finansierer deres rejser, festmiddage osv osv., og så taler du om nogle middelstående familier, som højst sandsynligt ikke har det store overskud i deres indtægter, som vælger ikke at tabe flere penge ved at gifte sig. Alle mennesker har ret til at leve - om de har et arbejde eller ej. Derfor er understøttelsen heldigvis til at leve af! Og nej, jeg er ikke tilhænger af Karl Marx ideologien, men jeg er FOR, at mennesker er lige og har krav på de samme ressourcer. Vi bor trods alt på en planet, som vi alle skal dele - at der så er nogen, der har taget patent på den planet og dens ressourcer, bliver også pladseret under "langt ude" i min personlige optik! 

At du siger, vi selv har valgt politikkerne - den er ikke helt gennemtænkt, for hvilke muligheder har vi egentlig, når det kommer til stykket? Vi kan vælge en rød blok eller en blå blok. Hvad gør forskellen? Deres ledelse fører os samme sted hen. Vi kan ikke vælge, om vi vil have et nyt system, vi kan kun vælge, hvem vi vil have til at styre det nuværende. Faktisk har vi valget mellem 2 mennesker - denne gang Helle Thorning eller Lars løkke. Det ser ikke ud til at være et nuanceret valg for mig! Så kan vi igen komme tilbage på, om disse mennesker ønsker det bedste for befolkningen, eller om de er interesseret i magten, der følger med.. Det er svært at afgøre, men hvis vi kigger på den kendsgerning, at velfærden bliver ved at falde, så tror jeg allerede, vi kender svaret! 

Pas på med at dømme din medbefolkning som værende "nassere". Du kan selv ende i den situation, at du imorgen står uden arbejde, og bliver NØDT til at søge offentlige ydelser. 

Anmeld

19. marts 2012

Mtang

Sandko skriver:

http://www.politikerlede.com/roveri.htm

Åh, hvor er det vigtigt at få sat fokus på. Det er SÅ forrykt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de middelklassedanskere, der får at vide, at de skal anmelde deres medmennesker, hvis de ser den mindste form for socialt bedrageri eller lignende. Det er helt hen i vejret, så meget vi som befolkning bliver vendt imod hinanden til overklassens fordel. Vi skulle i stedet stå sammen og få indført noget retfærdighed.

Samtidig med, at statens folk bruger millioner af kroner hvert år på fornøjelser af enhver art, bliver flere og flere folk fyret fra deres arbejdsplads(og husk nu lige, at vi rent faktisk arbejder FOR statens skyld!!!), institutionerne bliver ringere og velfærden dårligere og dårligere. Hvor er det et SYGT system, vi har bygget op!

Må vi bede om en revolution, TAK!

Må vi bede om et system, hvor der bliver taget hensyn til befolkningen i stedet for profitten, TAK!

Må vi bede om et system, hvor vi har tid til at NYDE familien og - hallo!!! - LIVET?

Nej, i stedet flyver vi rundt som små arbejdsbier for at tjene den højtstående bidronning, og hvorfor gør vi det? Fordi vi har fået at vide, at vi skal arbejde for fællesskabets og velfærdens skyld! AHA! Er det derfor, velfærden bliver ved at dale??? Det er da ren hjernevaskelse!

Jeg er træt af at være fanget i det her system!!

Og til alle andre: God aften! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.