Sandko skriver:
Du har ret i, at vi har en god levestandard i Danmark.
Men hvis du stiller dig selv spørgsmålet om, for hvis skyld det er, at vi uddanner os, så er det måske meget fair, at vi får penge fra staten af. Det er jo for at opretholde systemet, som det er. At de i andre lande selv skal betale for uddannelser, det er helt ude i hampen og egentlig meget undertrykkende, hvis du spørger mig. Men ja, SU'en ER lav, og det er svært at leve på den på lige fod med mange andre. Derfor er der er utilfredse med den - netop fordi det bedre kan betale sig at være arbejdsløs end at uddanne sig.
Jeg vil også gerne henvise dig, til den seneste kommentar, jeg har skrevet til Carina. 
jeg syntes ikke din agumtation helt holder...
SUen er god.. du kan leve for den forde samfundet er indrettet sådan at man kan få ekstremt billige boliger når man er studerende.
og jo økonomierne er flettet sammen.. alle sammen, det kan slet ikke undgåes--
hvem skal betale politikernes løn? os.. vi har jo selv valgt dem. om den er for høj eller lav er svært at sige..
politikerne har enkelte fritagelser i forholdt til loven. men disse er lavet for at støtte deres arbejde, ikke for at undertrykke os.
syntes agumentionten lugter lidt af karl maks og af agumentation i mod hermendsstyret før bondeoprøret.
men.. vi er jo frie og sikrede mennesker.. men systemet har lidt overlast forde samfundet er blevet en flok nassere...
hvor mange er det ikke lige der bor sammen med e partner men ikke vil gifte for at undgå den gensidige forsøger pligt?
jeg syntes kh skulle gøres så lav, at det var bedre at udd. sig, særligt for dem uden børn.. kh er nemlig slet ikke et sted man burde kunne havne.. andet end i ekstreme tilfælde.. for man har før det altid haft mugligheden for arbejde eller uddanelse begge dele er så = a-kasse. og forsøgelse af en forsikring i stedet.
hermed ikke sagt at vores samfundsmodel er perfekt for det er den langt fra, men det er ikke kun de multinationale selvskaber der er skyldige..
jeg er mod at man stræber efter et somfund hvor alle er lige, og derved straffer de rige med skatter og belønner de dovne med penge for at gå hjemme.. men sådan har det jo været i mange år, heldigvis er det ved at blive ændret.