Her er hvad vores skattepenge går til - Tyveri!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2012

Carina:-)

Det var sandelig interessant at læse at hvis man er privat arbejdsgiver-Så bestemmer man selv skatte trykket?

Hmm det vil så sige at jeg snyder mig selv hver måned ved at betale den skat jeg er pålagt af skat?......

Nej vel

Og hele artiklen er jo modsigende,.

Der startes med at skrive at hvis man arbejder meget og betaler topskat,så bliver man flået-

Og længere nede så er det de "rige svin" Altså topskatterne der har det godt,og det er alm lønslaver der betaler prisen.

Det er i min verden mere kritisk at vi har en kæmpe gruppe der aldrig kommer på arbejdsmarkedet .

Og at vi bor i et samfund hvor der er flere penge i at gå hjemme end at udddanne sig eller tage et lavtlønnet job.

Jeg betaler topskat,og det gør jeg gerne for at naboen også kan komme til lægen selv om han ikke arbejder.

Men gider sgu ikke høre om at fordi jeg har startet en virksomhed op med alle de risiki der er ,og laver vækst i DK

Så er jeg på lige fod med dem der snyder i skat.

Prøv lige at sætte tingene i perspektiv,....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2012

Sandko

Carina:-) skriver:

Det var sandelig interessant at læse at hvis man er privat arbejdsgiver-Så bestemmer man selv skatte trykket?

Hmm det vil så sige at jeg snyder mig selv hver måned ved at betale den skat jeg er pålagt af skat?......

Nej vel

Og hele artiklen er jo modsigende,.

Der startes med at skrive at hvis man arbejder meget og betaler topskat,så bliver man flået-

Og længere nede så er det de "rige svin" Altså topskatterne der har det godt,og det er alm lønslaver der betaler prisen.

Det er i min verden mere kritisk at vi har en kæmpe gruppe der aldrig kommer på arbejdsmarkedet .

Og at vi bor i et samfund hvor der er flere penge i at gå hjemme end at udddanne sig eller tage et lavtlønnet job.

Jeg betaler topskat,og det gør jeg gerne for at naboen også kan komme til lægen selv om han ikke arbejder.

Men gider sgu ikke høre om at fordi jeg har startet en virksomhed op med alle de risiki der er ,og laver vækst i DK

Så er jeg på lige fod med dem der snyder i skat.

Prøv lige at sætte tingene i perspektiv,....

Nu ved jeg ikke, hvad du laver til daglig. Det undrer mig rigtig meget, at dét du fokuserer på, er lige det, der står omkring det med at være selvstændig, men at du totalt udelader resten af artiklen? 

Jeg har nu ikke forstået det som, at det er de selvstændige, der skulle være bussemændene i det her, men nærmere de øverste topfolk i staten - fra nationalbanken, dr-direktører og lignende. 

Jeg synes heller ikke, det virker til, at du bider mærke i alle de ting, vi rent faktisk betaler skat til - penge, som går direkte i lommen på de i forvejen rige.

Jeg antager ikke, at du har et højtstående arbejde i forbindelse med staten, så jeg ser ikke, at nogen anklager dig for noget?

Anmeld

18. marts 2012

Sandko skriver:

Nu ved jeg ikke, hvad du laver til daglig. Det undrer mig rigtig meget, at dét du fokuserer på, er lige det, der står omkring det med at være selvstændig, men at du totalt udelader resten af artiklen? 

Jeg har nu ikke forstået det som, at det er de selvstændige, der skulle være bussemændene i det her, men nærmere de øverste topfolk i staten - fra nationalbanken, dr-direktører og lignende. 

Jeg synes heller ikke, det virker til, at du bider mærke i alle de ting, vi rent faktisk betaler skat til - penge, som går direkte i lommen på de i forvejen rige.

Jeg antager ikke, at du har et højtstående arbejde i forbindelse med staten, så jeg ser ikke, at nogen anklager dig for noget?

Hvis man vil beholde sine egne penge ,må man enten snyde i skat ELLER starte privar virksomhed-Citat slut.

Det mener du ikke er en anklage?

Og skatte kr der går i lommen på de i forvejen rige?

Du ved vel godt at de såkaldte rige betaler rigtig meget i skat-?

Bare procentmæssigt så vil en person der tjener 1 mill jo betale meget mere end en der tjener 300.000 og så kommer topskatten lige oveni.

At self. skal folk med meget ansvar da have mere i løn end folk der sidder ved kassen i Netto.

Det er åbenbart enormt uretfærdigt at man har et job der giver f.-eks 500.000 om året-Men det er helt ok at gå hjemme og få 14.000 og en masse tillæg uden at lave noget som helst.

Fedt at vi har fået et samfund hvor man er egoistisk hvis man vil beholde sine egne tjente penge,og solidarisk hvis man vil tage andres

Anmeld

18. marts 2012

Og hvis du ellers har læst mit indlæg,så vil du kunne se at jeg er selvstændig og altså en af de slemme ,slemme danskere der skaber vækst og jobs OG er et rigt svin der snyder i skat

Anmeld

18. marts 2012

ano14316

Tranebær skriver:

Jeg betaler med stor glæde min skat. 

Jeg får ikke så meget ud af det andet end tryghed. Viden om at der er en forsikring bag mig hvis det går galt: Et sygehus, sygedagpenge, en pension eller sågar kontanthjælp hvis andet skulle svigte.

Er du nu også sikker på det er det når du får behovet?
Den gamle regering var godt igang med at privatisere sygehusvæsnet, indføre egenbetaling ja og så gar udlicitere det offentlige sygehusvæsen til sverige.

Det er blevet langt sværre at gå på kontanthjælp, og man bliver behandlet som det laveste i samfundet, sygedagpengene er begrænset og du SKAL i en eller anden form for arbejde, der er ingen der skal slappe af. Om du så er 64,5 så skal du i arbejdsprøvning osv. for at konstatere at du sagtens kan holde til at arbejde 45 min pr. dag.
Pension - who knows???

Jeg betaler også gerne min skat, men jeg har nogen gange lidt svært ved at forstå hvordan vi kan have verdens højeste skattetryk og så mangler der altid penge i kassen alligevel. Det må være nogen store huller (læs: dybe lommer) som pengene forsvinder ned i.

Hvis skattetrykket i danmark blev sænket til det gennemsnitlige i EU så ville hver familie betale 60.000 kr mindre i skat om året.

Anmeld

18. marts 2012

ano14316

Hvis man vil beholde sine egne penge ,må man enten snyde i skat ELLER starte privar virksomhed-Citat slut.

Bare procentmæssigt så vil en person der tjener 1 mill jo betale meget mere end en der tjener 300.000 og så kommer topskatten lige oveni.

At self. skal folk med meget ansvar da have mere i løn end folk der sidder ved kassen i Netto.

Det er åbenbart enormt uretfærdigt at man har et job der giver f.-eks 500.000 om året-Men det er helt ok at gå hjemme og få 14.000 og en masse tillæg uden at lave noget som helst.

Fedt at vi har fået et samfund hvor man er egoistisk hvis man vil beholde sine egne tjente penge,og solidarisk hvis man vil tage andres

Problemet er jo at mange af dem der tjener seriøst mange penge, forstår at undgå at betale helt så meget i skat som andre.

ved f.eks.:
Bilen i indkørslen er firmabil, strandvejsvillaen er ejet af virksomheden og ulejes til minimum, den udbetalte løn er sat så der ikke er kæmpe overflod, for så kan man hæve overskudet i virksomheden ved regnskabsårets afslutning og nøjes med at betale virksomhedsskat (25%). familie skal på lækre dyre ferie (aka forretningsrejser).

Anmeld

18. marts 2012

Sandko

Jeg vil gerne igen lige understrege, at de "i forvejen rige", der får vores skattekroner, er de øverste direktører i staten og politikkere - Du kan du jo tydeligt se, at det er det, der fremgår af artiklen! Og jeg skal ikke kunne sige noget om skatterne i forbindelse med at være selvstændig, da jeg ikke har sat mig ind i det. Nu er det nu mere resten af artiklen, jeg bider mærke i. 

Anmeld

19. marts 2012

ano14316 skriver:

Problemet er jo at mange af dem der tjener seriøst mange penge, forstår at undgå at betale helt så meget i skat som andre.

ved f.eks.:
Bilen i indkørslen er firmabil, strandvejsvillaen er ejet af virksomheden og ulejes til minimum, den udbetalte løn er sat så der ikke er kæmpe overflod, for så kan man hæve overskudet i virksomheden ved regnskabsårets afslutning og nøjes med at betale virksomhedsskat (25%). familie skal på lækre dyre ferie (aka forretningsrejser).

Den fidus vil jeg da gerne have.

For så må jeg jo have en seriøst dårlig bogholder og revisor.

Man kan ikke leje sin virksomhed ud til leje.

Der er klare regler om at det f.eks er ulovligt at bruge det til alm bolig.

Både forsikringsmæssigt men også skattemæssigt.

Bilen må bruges til arbejde ja-Men derudover så får man altså bøder på rigtig mange tusinde kr hvis man kører i den privat.

Desuden så betaler man moms og skat på bilen hvis den f.eks af en ansat bliver brugt til kørsel imellem bolig og job.

Mhs til skat så betaler jeg gennemsnitlig 60.000 ud af hver 100.000 der er i overskud-Så 25% er jeg langt fra.

Der er mange "historier" om hvor fedt man lever som selvstændig,men facts er at man arbejder 80 timer om ugen,betaler topskat og masser af skatter som er pålagt private arbejdsgivere.

Skaber job og vækst og stadigvæk skal høre på Robin Hood syndromet.

Det er sgu sørgeligt at der åbenbart ikke er mere respekt for at der sgu er nogen der gider i det mindste at prøve at holde hjulene i gang.

Og denne artilkel er endnu et eksempel på at der er nogen der har for meget tid til ingenting.

Anmeld

19. marts 2012

Sandko skriver:

Jeg vil gerne igen lige understrege, at de "i forvejen rige", der får vores skattekroner, er de øverste direktører i staten og politikkere - Du kan du jo tydeligt se, at det er det, der fremgår af artiklen! Og jeg skal ikke kunne sige noget om skatterne i forbindelse med at være selvstændig, da jeg ikke har sat mig ind i det. Nu er det nu mere resten af artiklen, jeg bider mærke i. 

Man skal vel se det hele i en hehed ,eller s falder pointen vel til jorden?

Man kan vel ikke plukke noget ud,og så skrige op om uretfærdighed,og alt magt til arbejderne-

Det minder mig lidt for meget om nazisterne der skriver en laaaang smøre,og så får de lige presset ind at forresten så er alt snakken om kz lejrene løgn.

Det gør jo netop at man burde tage de kritiske briller på og overveje om når de skriver sådan,så skal man nok tage resten med et gran salt.

Anmeld

19. marts 2012

isabellasmor

Sandko skriver:

http://www.politikerlede.com/roveri.htm

Åh, hvor er det vigtigt at få sat fokus på. Det er SÅ forrykt!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de middelklassedanskere, der får at vide, at de skal anmelde deres medmennesker, hvis de ser den mindste form for socialt bedrageri eller lignende. Det er helt hen i vejret, så meget vi som befolkning bliver vendt imod hinanden til overklassens fordel. Vi skulle i stedet stå sammen og få indført noget retfærdighed.

Samtidig med, at statens folk bruger millioner af kroner hvert år på fornøjelser af enhver art, bliver flere og flere folk fyret fra deres arbejdsplads(og husk nu lige, at vi rent faktisk arbejder FOR statens skyld!!!), institutionerne bliver ringere og velfærden dårligere og dårligere. Hvor er det et SYGT system, vi har bygget op!

Må vi bede om en revolution, TAK!

Må vi bede om et system, hvor der bliver taget hensyn til befolkningen i stedet for profitten, TAK!

Må vi bede om et system, hvor vi har tid til at NYDE familien og - hallo!!! - LIVET?

Nej, i stedet flyver vi rundt som små arbejdsbier for at tjene den højtstående bidronning, og hvorfor gør vi det? Fordi vi har fået at vide, at vi skal arbejde for fællesskabets og velfærdens skyld! AHA! Er det derfor, velfærden bliver ved at dale??? Det er da ren hjernevaskelse!

Jeg er træt af at være fanget i det her system!!

Og til alle andre: God aften! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.