? til jer der køber/sælger brugte ting på nettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Polkaprik

modesty skriver:

Men det er jo individuelt hvad der er useriøst. Hvis du skriver at bud under mindsteprisen ikke accepteres, så er det klart at man ikke kan være den skarpeste kniv i skuffen hvis man alligevel byder under. Men det var bestemt ikke noget jeg ville blive fornærmet over - mit liv er ærligt talt for kort til at jeg vil hidse mig op over sådan noget. Der går jo ingen skår af dig fordi en eller anden spilder sin tid ved at byde for lavt.

Men som sagt, medmindre man decideret skærer ud i pap at man har en mindstepris som skal overholdes, så kan man ikke forvente andet end at folk vil prutte. Og folks pruttegrænser vil være forskellige.

Jamen jeg kan se at folk er meget forskellige så jeg skal måske hidse mig ned og bare lade være med at svare på et bud hvis jeg synes det er for langt ude. Men ja jeg har det også sådan at der er forskel på hvor længe folk har haft det til salg og i mot tilfælde kom der så lavt et bud efter 1 time

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

VNB

Polkaprik skriver:

Bare i orden

Den er her  https://www.baby.dk/debat/164609pi1/diverse/kildemoes-groen-city-retro-med-7-gear.aspx

Men jeg bor desværre i Slagelse på sjælland så det er langt fra dig

ej ja ØV hvor ærgeligt... ellers have jeg købt den! den er virkelig virkelig flot! 

og jeg ville have budt 2800 kr (hehe 

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

forår skriver:

Altså jeg er en af dem som godt kan finde på at byde ret lavt. Hvis sælger skriver at de ikke ønsker byd, så respektere jeg dette. Men hvis ikke, så byder jeg hvad jeg lyster agtigt

Det står jo sælger helt frit for om man vil sælge til den pris eller ej, så jeg ser ingen problemer med det.

Man kender jo aldrig sælgers historie bag salget at en pågældende varer, og jeg er engang blevet kontaktet af en sælger flere månder efter jeg havde budt, hvor der blev spurgt til om jeg stadig var interesseret.

Men jeg er jo heller ikke helt sat af og byder jo ikke 100kr for en ægte Louis Voitton taske 

Godt at høre at der er grænser for galskaben

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

VNB skriver:

ej ja ØV hvor ærgeligt... ellers have jeg købt den! den er virkelig virkelig flot! 

og jeg ville have budt 2800 kr (hehe 

Så havde du sgu fået den for det er et bud jeg kan bruge til noget

Og tak

Anmeld

14. marts 2012

VNB

Så havde du sgu fået den for det er et bud jeg kan bruge til noget

Og tak

gad vide hvad det ville koste at fragte sådan en med posten?? kan de overhovedt det? 

ja jeg synes helt klart at du skal forlange minds 2500 kr for den... den ser jo rigtig velholdt ud, og med de nye gear så er den da helt klart prisen værd.  

Anmeld

14. marts 2012

LR85

Problemet er a ting mister ofte 50% værdi når det først er åbnet/brugt. 

Jeg ville desværre aldrig betale næsten fuld pros fir noget brugt, da man mister rettigheder og en masse andre ting (forskelligt fra ting til ting) 

Sys din pris er udemærket men du skal nok vente længe på køber. Ville nok sætte den lidt ned, for a tiltrække folk. Men kan da godt forstå a du gerne vil have noget ordenligt for den

Anmeld

14. marts 2012

Muffin_girl

Polkaprik skriver:

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

Jeg kan godt forstå din frustration.. Og jeg har det selv sådan med nogle af mine egne ting.. Men sådan er det desværre inden for brugt salgs verdenen... Mange ved jo godt at når det er brugt at så falder værdien..

Og desværre kan man byde lige hvad man vil.. Alle vil jo helst have det billigst  

Anmeld

14. marts 2012

ano14316

Polkaprik skriver:

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

Nu er jeg lige helt ærlig.

Jeg så godt din annonce og synes godt nok det var en dyr pris for en brugt cykel, så kan det godt være den ikke er brugt så meget, men den er stadig 4 år gammel.

Jeg handler en del brugt, og jeg byder altid under.

800 er måske lige lidt nok men synes faktisk at budene på 1500 og 1800 er ret rimlige.

selv byder jeg ofte halvpris. da der er nogen der tror at der aflagte bras er guld værd.

Tror der er mange der tænker, jamen den er jo næsten ny, ja ja, men den er altså brugt lige så snart den er pakket ud.

Og så er det jo ikke værre end at folk bare kan skrive nej tak, det er for lidt.

Anmeld

14. marts 2012

9510

Jeg er også en af dem der byder LAVT, vil ikke give ret meget for brugte ting, så jeg kunne godt have været en af dem der ville byde 1000 kr for din cykel

Anmeld

14. marts 2012

MomInTheMaking

modesty skriver:

Jeg kan ikke forstå at man bliver fornærmet over at nogen prutter. Du kan vel være ligeglad. Du kan jo bare sige nej.

Den må jeg jo hoppe med på, jeg vile ALDRIG kunne blive fornærmet over et "dårligt" bud på noget jeg sælger.

Jeg ville måske kunne tænke "ehhmn ja, tro på det.." og synes det var et tamt bud. men jeg er nok også en af dem der gerne tænker og bruger frasen "Går den, så går den" og det ser jeg intet galt i.

Jeg har da både fået en seng sat ned med 1000 kr. en sofa sat ned med 800 kr. og en bil sat ned med 4000 kr. Folk må jo bare kunne sige NEJ!

og har man skrevet at man ikke bytter og folk så tilbyder at bytte aligevel, så lader jeg være med at svare dem.

fræk er jeg nemlig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.