? til jer der køber/sælger brugte ting på nettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Polkaprik

Team Putte skriver:

Du ender da skaldet på den måde

Det er jo et spørgsmål om opdragelse og der er vi jo alle forskellige.. Hos nogle er det accepteret og hos andre er det ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

forår

Altså jeg er en af dem som godt kan finde på at byde ret lavt. Hvis sælger skriver at de ikke ønsker byd, så respektere jeg dette. Men hvis ikke, så byder jeg hvad jeg lyster agtigt

Det står jo sælger helt frit for om man vil sælge til den pris eller ej, så jeg ser ingen problemer med det.

Man kender jo aldrig sælgers historie bag salget at en pågældende varer, og jeg er engang blevet kontaktet af en sælger flere månder efter jeg havde budt, hvor der blev spurgt til om jeg stadig var interesseret.

Men jeg er jo heller ikke helt sat af og byder jo ikke 100kr for en ægte Louis Voitton taske 

Anmeld

14. marts 2012

signe.

Polkaprik skriver:

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

Det oplever vi også ofte, når min kæreste har ting til salg. Han har sommetider maskiner til salg, som i store maskiner til traktore blandt andet, og de bud der kommer ind er tit så latterlige og repektløse, at vi som oftest ikke engang gider sige nej til buddet(altså vi lader helt være med at svare tilbage)

Anmeld

14. marts 2012

FrkZier

det kan jeg ikke hidse mig op over, siger bare det er for lav en pris

Anmeld

14. marts 2012

modesty

Tja jeg jeg har aldrig selv været god til det men købte engang nogle hvidevare på noget der hed Peters pris. Det var netop et sted hvor man kunne byde på hvidevare. Men der stod at man skulle komme med et seriøst bud og ikke noget der var helt ude i hampen da det var spild af alles tid. Det svarer vel til at hvis nogle skulle byde et par hunderede kroner under det jeg havde sat den til at jeg så gik ned i pris 1 kr ad gangen. Det ville jo også være plat.

Så jeg bliver sur da jeg føler det er flabet og useriøst

Men det er jo individuelt hvad der er useriøst. Hvis du skriver at bud under mindsteprisen ikke accepteres, så er det klart at man ikke kan være den skarpeste kniv i skuffen hvis man alligevel byder under. Men det var bestemt ikke noget jeg ville blive fornærmet over - mit liv er ærligt talt for kort til at jeg vil hidse mig op over sådan noget. Der går jo ingen skår af dig fordi en eller anden spilder sin tid ved at byde for lavt.

Men som sagt, medmindre man decideret skærer ud i pap at man har en mindstepris som skal overholdes, så kan man ikke forvente andet end at folk vil prutte. Og folks pruttegrænser vil være forskellige.

Anmeld

14. marts 2012

VNB

Polkaprik skriver:

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

hehe - måske er det lidt et sidespring.. men må jeg se den cykel du sælger? hvor i landet bor du? (er nemlig selv på udgik efter en ny cykel 

Anmeld

14. marts 2012

Fenja09

Jeg synes måske ikke at et langt lavere bud end den ønskede salgspris er useriøst, hvis det er en annonce som har været på længe. Personligt kigger jeg altid efter dato, for at se om annoncen har været på i 3 dage eller 3 uger. Kunne jo være at man gerne ville sælge f.eks en cykel til 1800 kr efter en lille måneds tid, men ikke efter 2 dage.

Desuden er det vel ikke værre end at man som sælger kan takke nej tak til bud. Seriøse og useriøse bud er vel helt individuelt, men tror da at de fleste mennesker har en ide om, hvad der er FOR lavt og hvad der er rimeligt.

/Fenja

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

VNB skriver:

hehe - måske er det lidt et sidespring.. men må jeg se den cykel du sælger? hvor i landet bor du? (er nemlig selv på udgik efter en ny cykel 

Bare i orden

Den er her  https://www.baby.dk/debat/164609pi1/diverse/kildemoes-groen-city-retro-med-7-gear.aspx

Men jeg bor desværre i Slagelse på sjælland så det er langt fra dig

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

signe. skriver:

Det oplever vi også ofte, når min kæreste har ting til salg. Han har sommetider maskiner til salg, som i store maskiner til traktore blandt andet, og de bud der kommer ind er tit så latterlige og repektløse, at vi som oftest ikke engang gider sige nej til buddet(altså vi lader helt være med at svare tilbage)

Sjovt jeg havde det også sådan lidt at jeg ikke rigtig gad at svare, men gjorde det dog alligevel

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

FrkZier skriver:

det kan jeg ikke hidse mig op over, siger bare det er for lav en pris

Tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.