? til jer der køber/sælger brugte ting på nettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.000 visninger
45 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Polkaprik

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

TeamRocket

Går den så går den tænker nogle folk vel. Jeg synes også det er frækt gjort, som du siger, et par hundrede er fair nok, resten er bare en fornærmelse. At jeg så synes det er lidt dyrt for en brugt cykel er jo så en anden snak

Anmeld

14. marts 2012

lycly

Det oplever jeg også tit, at folk kommer med fuldstændig latterlige bud.
Nu sælger jeg primært mit tøj, men der kan folk finde på at byde 10 og 15 kroner. Ehm. Nej?

Så forstår godt din frustration! Jeg plejer altid at skrive, at jeg ikke gider modtage useriøse bud.

Anmeld

14. marts 2012

Team Putte

Polkaprik skriver:

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

Vi har lige haft en knallert til salg på dba og der blev vi oz tilbudt mærkelige ting i bytte trods der stod i annoncen at vi IKKE var interesseret i at bytte..

Tror bare folk derude tænker "Går den så går den" og så tillader de at byde hvad som helst.. Kan godt forstå du bliver lidt stødt over det, det gjorde jeg oz, men vi valgte bare at sige nej til de tilbud og vente på en seriøs køber

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

TeamRocket skriver:

Går den så går den tænker nogle folk vel. Jeg synes også det er frækt gjort, som du siger, et par hundrede er fair nok, resten er bare en fornærmelse. At jeg så synes det er lidt dyrt for en brugt cykel er jo så en anden snak

Jamen jeg synes også det er fint nok hvis folk bare tænker "Den er for dyr til jeg vil købe den" og leder videre

Jeg har kigget på lignene brugte cykler og har sat prisen derefter. Og jeg synes jo ikke 2/3 af nypris er dyrt for et næsten ubrugt cykel med helt nye gear

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

LunaLykke skriver:

Det oplever jeg også tit, at folk kommer med fuldstændig latterlige bud.
Nu sælger jeg primært mit tøj, men der kan folk finde på at byde 10 og 15 kroner. Ehm. Nej?

Så forstår godt din frustration! Jeg plejer altid at skrive, at jeg ikke gider modtage useriøse bud.

Det har jeg også skrevet nu, men det hjælper tilsynesladende ikke

Men dejligt at vide jeg ikke er den eneste der har det sådan

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

Team Putte skriver:

Vi har lige haft en knallert til salg på dba og der blev vi oz tilbudt mærkelige ting i bytte trods der stod i annoncen at vi IKKE var interesseret i at bytte..

Tror bare folk derude tænker "Går den så går den" og så tillader de at byde hvad som helst.. Kan godt forstå du bliver lidt stødt over det, det gjorde jeg oz, men vi valgte bare at sige nej til de tilbud og vente på en seriøs køber

Jamen altså! Forstår ikke man kan få sig selv til det

Anmeld

14. marts 2012

modesty

Jeg kan ikke forstå at man bliver fornærmet over at nogen prutter. Du kan vel være ligeglad. Du kan jo bare sige nej.

Anmeld

14. marts 2012

Team Putte

Polkaprik skriver:

Jamen altså! Forstår ikke man kan få sig selv til det

Du ender da skaldet på den måde

Det er jo et spørgsmål om opdragelse og der er vi jo alle forskellige.. Hos nogle er det accepteret og hos andre er det ikke

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

modesty skriver:

Jeg kan ikke forstå at man bliver fornærmet over at nogen prutter. Du kan vel være ligeglad. Du kan jo bare sige nej.

Tja jeg jeg har aldrig selv været god til det men købte engang nogle hvidevare på noget der hed Peters pris. Det var netop et sted hvor man kunne byde på hvidevare. Men der stod at man skulle komme med et seriøst bud og ikke noget der var helt ude i hampen da det var spild af alles tid. Det svarer vel til at hvis nogle skulle byde et par hunderede kroner under det jeg havde sat den til at jeg så gik ned i pris 1 kr ad gangen. Det ville jo også være plat.

Så jeg bliver sur da jeg føler det er flabet og useriøst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.