? til jer der køber/sælger brugte ting på nettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

JeNoVa

Polkaprik skriver:

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

Min ærlige mening er, at du sælger din cykel for dyrt, og at du skulle takke ja til tilbuddet om 1800 kr.

Faktisk er jeg ofte overrasket over, hvor mange penge folk vil have for brugte ting. Som udgangpunkt synes jeg ikke, at man kan tillade sig at forlange mere end cirka 1/3 af nyprisen, da der for det første ingen garanti er længere. Desuden er der andre faktorer, der gør, at det er mere lækkert/praktisk at købe fra en butik end en privat sælger, og det synes jeg, man bør tage i betragtning, når man sælger brugte ting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Polkaprik

Tusind tak for alle jeres svar

Anmeld

14. marts 2012

MetteS81

Jeg har selv ting på DBA og blir også irriteret når folk byder meget langt under den pris jeg vil sælge for...som nogle skriver, så er det jo egentlig ik noget man behøver at blive så sur over, kan jo bare sige nej...

Men kan bare ik lade være med at blive liidt irriteret når varen fx kun er et halvt år gammel, kun brugt få gange, ser ud som ny og der følger kvittering med og garantien stadig gælder. Men sådan er folk jo så forskellige...og går den, så går den..bare ikke HER! Haha  

Anmeld

14. marts 2012

Maise86

VNB skriver:

gad vide hvad det ville koste at fragte sådan en med posten?? kan de overhovedt det? 

ja jeg synes helt klart at du skal forlange minds 2500 kr for den... den ser jo rigtig velholdt ud, og med de nye gear så er den da helt klart prisen værd.  

Ikke for at blande mig, men jeg fik for 2 år siden sendt en barnevogn med gls for 100 kr Så en cykel kan også sagtens lade sig gøre

Anmeld

14. marts 2012

tinasmor

det er ikke noget der kunne genere mig. Som en anden også skriver, så ser jeg gerne hvor lang tid den har været til salg.

Jeg ville personlig ikke giver 3000 kr. for en cykel som var 4 år gl. Jeg var en som godt ville kunne skrive en privat besked og sige at jeg ville give 1800 kr. og at du så kunne vende tilbage hvis du ikke ville kunne få den solgt og alligevel ville sælge til den pris.

Hvis jeg har ting som jeg sætter virkelig billigt og ikke vil længere ned i pris, skriver jeg altid nederst at prisen er fast. Men det er sjældent fordi jeg sætter det jo ind fordi jeg vil af med det og gider ikke holde på det i et år for at få lidt mere for det end jeg havde regnet med (nu tænker jeg på lidt billigere ting som babyting osv)

Anmeld

14. marts 2012

quindelist

Polkaprik skriver:

Halløj piger

Jeg bliver altså nød til lige at høre jeres mening herinde.

Jeg satte i forgårs min cykel til salg flere steder. Det er en Kildemoes som er 4 år gammel men kun er brugt få gange. Den får helt nye gear da de ikke har haft godt af at stå stille så lang tid. Det koster 500 kr og nyprisen for cyklen er 4700 kr

Jeg valgte at sætte den til salg for 3000 kr som jeg selv synes var rimeligt, men er godt klar over at det er kutyme at prutte lidt om prisen men har selv været af den opfattelse at der skulle være rimelighed i det.

Nu har jeg så haft et par bud på min cykel men bliver faktisk pisse sur over at man kan finde på at byde 800, 1500 og 1800 kr på den! Synes det er useriøst og flabet!

Men er det bare mig der har det sådan?

Jeg tænker man måske kan forvente at prutte den et par hundrede kroner ned og synes man den er alt for dyr så lad være med at byde på den?

Kom gerne med jeres ærlige mening

Altså jeg er en af dem der absolut ikke kunne finde på at betale mere end maksimalt ½-nypris for en brugt vare så hvis jeg var interesseret i din cykel ville jeg helt sikkert også have budt noget lavere end den pris du har sat, -nok ikke så lavt som 800,- kr men noget lavere.

Må indrømme at jeg jævnligt forarges over sælgere der vil have tæt på ny pris på brugt tøj, sko, barnevogn, bøger mm.
Der er efter min mening alt for mange der har en urealistisk forventning til hvad de kan få for tingene (ikke møntet på dig -det er en generel betragtning).

Jeg prøver så også selv at prissætte efter hvad jeg selv ville give for en tilsvarende vare, når jeg sælger noget brugt, og tager konsekvent ikke mere end ½-nypris for noget der er brugt.

Når det så er sagt så synes jeg også at det er irriterende at skulle forholde mig til useriøse bud, jeg sælger meget på pensum.dk og der bliver annoncen låst når der bliver spurgt til den, så der er man død og pine nødt til at handle på en eller anden måde, om ikke andet så for at få den til salg igen.

Men jeg accepterer at det er vilkårene for at sælge på nettet og så bruger jeg den ekstra tid det tager at sige pænt "nej tak, dit bud er for lavt"

Anmeld

14. marts 2012

Tvillingemor80

modesty skriver:

Jeg kan ikke forstå at man bliver fornærmet over at nogen prutter. Du kan vel være ligeglad. Du kan jo bare sige nej.

Der må jeg være lidt enig.. det er ikke noget der kan hidse mig op - jeg siger bare "nej" hvis jeg ikke synes om buddet..

Anmeld

14. marts 2012

L&V

Personligt syntes jeg os det er vildt dyrt.. Kan os blive helt overrasket over prisen på brugt tøj nogle gange Et sjovt bud jeg engang selv fik på gul og gratis var en race kat (til 3000) i bytte for en sofa, hmm det er underligt

Anmeld

14. marts 2012

trunte89

Kan sagtens følge dig!
Jeg har lige solgt en apple skærm. Nyprisen var 7300, og jeg havde sat prisen til 7000 (bevidst lidt højt da folk prutter) æsken var uåbnet.
Men folk bød 4-5000 for den. Og gud hvor kan det irritere mig.

Anmeld

14. marts 2012

Polkaprik

Dejligt at høre så mange meninger så tusind tak fordi i gider skrive

Jeg kan se at det er meget forskelligt og jeg må bare undlade at svare eller give et blankt nej til (efter min mening) alt for lave bud.

Jeg vil stadig mene at man bare kan gå uden om noget man synes er for dyrt. Det gør jeg i hvert fald selv

Jeg håber den rigtige køber dukker op for jeg har ikke travlt med at komme af med den. Og skulle den ikke blive solgt så hellere forære den til noget nær familie end at sælge den for en slik til en en fremmed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.