Selvmordsforsøg.. :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.738 visninger
42 svar
0 synes godt om
14. marts 2012

Anonym trådstarter

Jeg er anonym da dette er et meget følsomt emne.. Men jeg har virkelig brug for at komme ud med de her ting.. Har brug for nogle gode råd..

Jeg har en veninde som tog en overdosis af smertestillende piller mandag aften.. Hun tog 36 panodiler på 500mg. Der gik ikke lang tid efter at hun havde taget dem før hun fortalte hendes kæreste og en af deres fælles venner det, for det gik op for hende hvad hun havde gang i og ønskede ikke at dø, men det var et råb om hjælp.. Ingen af dem reagerede med andet end at sige til hende at hun var dum, de gjorde ingenting, bare lod hende være.. Hun skulle sove ved mig, jeg registrerede godt at hun kom ind og gik ud på toilettet og græd, men jeg tænkte at det nok var hende og hendes kæreste der havde skændes, hvilket ikke er unormalt.. Jeg ville så sove videre og tage den med hende dagen efter..

Da jeg vågnede i går morges og vækkede hende for at vi skulle i skole, sagde hun til mig at hun ikke kunne tage i skole og at hun ikke kunne bevæge sig eller noget.. Jeg spurgte så hvad der var galt og sagde at jeg kunne se der var noget galt, hun sagde til mig at hun havde dummet sig og tager 36 smertestillende, jeg sagde med det samme at vi skulle til lægen og spurgte selvfølgelig om der var andre der vidste det, hvor hun så fortalte at hendes kæreste og deres ven vidste det, men havde ikke gjort noget ved det.. Jeg blev fuldstændig chokeret over de ikke havde gjort noget ved det..

Vi kom så endelig til lægen, men kom til at sidde der og vente 3 kvarter før vi kom ind.. Da vi endelig kom ind, blev lægen mere eller mindre sur over at sekretæren ikke havde sagt hvad det drejede sig om.. Han ringede så efter en ambulance som kom og hentede hende og mig..

Vi kom op på sygehuset, hvor det hele var kaos, for hun skulle have noget modgift for alle de piller hun havde taget og det skulle jo gå hurtigt.. Hun skulle også have taget en masse blodprøver, så de kunne se hvordan hendes lever, nyre, hjerte osv. Ser ud.. Hun fik også afvide at da hun først kom ind så sent så var det ikke 100% sikkert hun overlever, da giften allerede kunne have trukket ind i lever, nyre og i værste tilfælde hjerte..

Jeg er rigtig bange og ked af det der er sket.. Jeg tænker rigtig meget på hvorfor jeg ikke reagerede da jeg hørte hun græd om natten, for havde jeg vågnet og opdaget hvad der var sket var hun kommet på sygehuset noget før og kommet i behandling.. Jeg vidste godt at hun var ked af det, jeg snakker også meget med hende om tingene, men jeg troede ikke det var så slemt.. Jeg føler bare så meget skyld..

Jeg sidder i skolen nu og kan slet ikke koncentrere mig om at lave noget, jeg tænker på hende konstant.. Jeg tænker om jeg ikke kunne have gjort noget for at forhindre det der er sket, hvorfor jeg ikke vågnede og reagerede på det og sådan nogen ting.. Jeg tror desværre bare ikke jeg kan klare både hendes og mine egne problemer, er sikker på at jeg knækker sammen inden længe, hvis jeg både skal tage mig af hende og mig selv.. Men jeg vil være stærk og klare begge ting.. For både hende og jeg selv skal ovenpå igen.. Jeg er heldigvis selv ved at være ovenpå efter 2 år med depression, men fik lige et knæk for lidt over en uge siden..

Bare tanken om at jeg kunne have vågnet og så kunne hun ligge død i sengen ved siden af mig.. Eller hvis jeg ikke havde gjort noget og bare var taget i skole, så kunne hun være død når jeg kom tilbage fra skole.. Det er forfærdeligt at tænke på..

Hvad skal jeg gøre for at både hende og jeg selv kommer godt videre?

Undskyld de manglende smileyer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Carl-Emil's mor

Du skal kontakte din læge og få noget prof samtale hjælp . Mere har jeg og kan jeg ikke sige i åbent forum men du må gerne skrive privat til mig herinde så kan jeg snakke noget mere med dig. Stort kram

Anmeld

14. marts 2012

4kløver

Synes den er svær. Så jeg sender bare et til jer begge og håber hun bliver rask og får alt det hjælp hun har brug for..

Anmeld

14. marts 2012

B&J

godt i kom til lægen men men undre mig over hun ikke kastede op da hun tog alle de billeder for der er brækmiddel i pillerne idag men kan være det ikke skete hos hende... men godt i fik hjælp og hun fik det ud af kroppen...

men ja som du selv skriver er det et råb om hjælp...

det du kan gøre er endelig at tage hende med til lægen igen og få hende til en psykolog...

ellers kan du ikke gøre så meget for du skriver selv du selv har problemer ja du kan også evt ringe eller snakke med hendes forælder eller kæreste... mere kan du ikke gøre for du skal huske på dig selv også og det er ikke altid lige sjovt når man oplever det og hvordan man skal takle det eller gøre osv.... men ja det er meget svært

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

Carl-Emil's mor skriver:

Du skal kontakte din læge og få noget prof samtale hjælp . Mere har jeg og kan jeg ikke sige i åbent forum men du må gerne skrive privat til mig herinde så kan jeg snakke noget mere med dig. Stort kram

Tak for det..

Jeg er ikke god til at snakke med læger og sådan.. Derfor jeg skriver herinde, for at få nogle gode råd til hvad jeg kan gøre..

Tak for dit tilbud, det vil jeg muligvis benytte mig af senere..

Anmeld

14. marts 2012

vitapigen

Du må IKKE bearbejde dig selv... Man kan altid være så bagklog. Nej dem der skulle være grebet skulle havde været hendes ven og kæreste. Du kunne jo ikke vide det, hvis hun før har været ked af det. Det vigtigste var at du reagerede med det samme, du fik at vide hvad der var sket... Og det kan du være stolt af...

Og hun trænger helt sikkert til noget professionel hjælp og måske du også gør hvis du ikke helt er ovre din depression??

herfra

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

godt i kom til lægen men men undre mig over hun ikke kastede op da hun tog alle de billeder for der er brækmiddel i pillerne idag men kan være det ikke skete hos hende... men godt i fik hjælp og hun fik det ud af kroppen...

men ja som du selv skriver er det et råb om hjælp...

det du kan gøre er endelig at tage hende med til lægen igen og få hende til en psykolog...

ellers kan du ikke gøre så meget for du skriver selv du selv har problemer ja du kan også evt ringe eller snakke med hendes forælder eller kæreste... mere kan du ikke gøre for du skal huske på dig selv også og det er ikke altid lige sjovt når man oplever det og hvordan man skal takle det eller gøre osv.... men ja det er meget svært

Hun kastede også op nogle gange i løbet af natten.. Men meget af det var stadig i kroppen sagde de på sygehuset, for det gik 3-4 timer før hun kastede op..

Mange tak for svar, det er jeg glad for..

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Synes den er svær. Så jeg sender bare et til jer begge og håber hun bliver rask og får alt det hjælp hun har brug for..

Det er helt iorden, mange tak for  alligevel Det varmer at nogen tænker på en..

Anmeld

14. marts 2012

B&J

Anonym skriver:

Hun kastede også op nogle gange i løbet af natten.. Men meget af det var stadig i kroppen sagde de på sygehuset, for det gik 3-4 timer før hun kastede op..

Mange tak for svar, det er jeg glad for..

ja så havde der stadig været noget du gjorde det en veninde virkelig ville ha gjord

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Du må IKKE bearbejde dig selv... Man kan altid være så bagklog. Nej dem der skulle være grebet skulle havde været hendes ven og kæreste. Du kunne jo ikke vide det, hvis hun før har været ked af det. Det vigtigste var at du reagerede med det samme, du fik at vide hvad der var sket... Og det kan du være stolt af...

Og hun trænger helt sikkert til noget professionel hjælp og måske du også gør hvis du ikke helt er ovre din depression??

herfra

Jeg ved godt at jeg ikke skal bebrejde mig selv, men det er så svært, når jeg hørte hende være ked af det der om natten og så bare tænkte at det kunne vi snakke om dagen efter..

Jeg er også rigtig skuffet og sur over at hendes ven og kæreste ikke greb ind.. De bebrejder hende bare og siger en masse dumme ting som hun absolut ikke har brug for at høre på lige for tiden..

Mange tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.