Selvmordsforsøg.. :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Kan godt forstå dig, men du skal huske på at du ingenting forkert har gjort, da du fandt ud af det reagerede du fordi du vidste det var farligt, dem du kan give skylden er hendes kæreste og vennen! Forstår ikke hvorfor de ikke reagerede!

Du var der for din veninde og er det endnu...

at der ikke er sket slemme skader med hende...

Mange tak for svar, det er rigtig dejligt at se der er nogen der tænker på en..

Jeg er heller ikke stolt af deres reaktion på det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Mange tak for svar, det er rigtig dejligt at se der er nogen der tænker på en..

Jeg er heller ikke stolt af deres reaktion på det..

Det var så lidt...Det er en rigtig træls situation at stå i  

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Det var så lidt...Det er en rigtig træls situation at stå i  

Meget..

Anmeld

14. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Vi snakkede også om igår at hun skulle gå fra sin kæreste, men hun elsker ham over alt på jorden, så hun ved ikke om hun kan.. Men tror hun er ved at åbne øjnene for det der sker..

Hun har snakket med hendes far og stedmor og hendes søster om det og de kommer vidst og besøger hende i dag og snakker med hende..

Jeg går på en erhvervsuddannelse.. Jeg skal snakke med en studie vejleder i dag, det kan være jeg også lige skal snakke med hende om det der er sket.. Se hvad hun siger til det..

Jeg snakkede med min lærer om det igår, inden vi tog op på sygehuset.. Jeg sagde til hende at jeg nok ikke kom de næste par dage, for hun skulle nok indlægges og sådan noget.. Vi ringede så til vores lære da hun var blevet indlagt og sagde at hun skulle være indlagt til tidligst torsdag og at jeg nok ikke kom i skole i dag.. Der gik ikke lang tid, så fik jeg en besked fra min lærer om at hvis jeg ikke dukkede op i dag, så skulle jeg nok regne med at jeg ville få mit andet fraværsbrev, for det kunne ikke være rigtig at jeg skulle være deroppe når der var sygeplejersker og læger omkring hende.. Men som min veninde siger, så er det ikke fordi at hun er alene jeg skal være der, men fordi hun har brug for en af hendes nærmeste er ved hende mere eller mindre hele tiden, hun kan ikke holde tanken ud om at være "alene"..

Jeg håber inderligt for hende, at hun kan se, at han tydeligvis ikke vil hende det bedste med den opførsel han lægger for dagen! Hun må forsøge at sætte sig ud over den forelskelse, selvom det er svært, for hun skal lære at elske sig selv! Hun er meget mere værd uden ham!

Er det ikke lidt mærkeligt, at familien ikke er kommet med det samme? Hvis det havde været mig, havde mine forældre smidt alt hvad de havde i hænderne, for at komme og passe på mig... Nå men det var lige en sidebemærkning

Træls at din lærer ikke har mere forståelse, men det er måske svært, hvis du har meget fravær i forvejen, det har jeg ikke styr på...

Jeg synes helt sikkert du skal snakke med din studievejleder, og fortæl præcis hvordan du har det, du skal ikke sidde og forsøge at være stærk! Du er stærk, men som en anden sagde, så er det helt ok at græde og føle sig magtesløs!

Anmeld

14. marts 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg håber inderligt for hende, at hun kan se, at han tydeligvis ikke vil hende det bedste med den opførsel han lægger for dagen! Hun må forsøge at sætte sig ud over den forelskelse, selvom det er svært, for hun skal lære at elske sig selv! Hun er meget mere værd uden ham!

Er det ikke lidt mærkeligt, at familien ikke er kommet med det samme? Hvis det havde været mig, havde mine forældre smidt alt hvad de havde i hænderne, for at komme og passe på mig... Nå men det var lige en sidebemærkning

Træls at din lærer ikke har mere forståelse, men det er måske svært, hvis du har meget fravær i forvejen, det har jeg ikke styr på...

Jeg synes helt sikkert du skal snakke med din studievejleder, og fortæl præcis hvordan du har det, du skal ikke sidde og forsøge at være stærk! Du er stærk, men som en anden sagde, så er det helt ok at græde og føle sig magtesløs!

Jeg er lige kommet op til hende og hun siger at hun går fra hendes kæreste, for han er virkelig ikke sød ved hende.. 

Anmeld

14. marts 2012

tarkoflen

Anonym skriver:

Jeg er lige kommet op til hende og hun siger at hun går fra hendes kæreste, for han er virkelig ikke sød ved hende.. 

Det var godt for hende!

Held og lykke med det hele

Anmeld

14. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Godt hun har så god en veninde som dig! Men husk at tænke lidt på dig selv også, for alt det ka hurtig blive for meget, hvis man i forvejen har lidt rigeligt om ørene! Håber det bedste for jer begge! Vh stine

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

Det var godt for hende!

Held og lykke med det hele

Tak for det  

Anmeld

15. marts 2012

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Jeg er anonym da dette er et meget følsomt emne.. Men jeg har virkelig brug for at komme ud med de her ting.. Har brug for nogle gode råd..

Jeg har en veninde som tog en overdosis af smertestillende piller mandag aften.. Hun tog 36 panodiler på 500mg. Der gik ikke lang tid efter at hun havde taget dem før hun fortalte hendes kæreste og en af deres fælles venner det, for det gik op for hende hvad hun havde gang i og ønskede ikke at dø, men det var et råb om hjælp.. Ingen af dem reagerede med andet end at sige til hende at hun var dum, de gjorde ingenting, bare lod hende være.. Hun skulle sove ved mig, jeg registrerede godt at hun kom ind og gik ud på toilettet og græd, men jeg tænkte at det nok var hende og hendes kæreste der havde skændes, hvilket ikke er unormalt.. Jeg ville så sove videre og tage den med hende dagen efter..

Da jeg vågnede i går morges og vækkede hende for at vi skulle i skole, sagde hun til mig at hun ikke kunne tage i skole og at hun ikke kunne bevæge sig eller noget.. Jeg spurgte så hvad der var galt og sagde at jeg kunne se der var noget galt, hun sagde til mig at hun havde dummet sig og tager 36 smertestillende, jeg sagde med det samme at vi skulle til lægen og spurgte selvfølgelig om der var andre der vidste det, hvor hun så fortalte at hendes kæreste og deres ven vidste det, men havde ikke gjort noget ved det.. Jeg blev fuldstændig chokeret over de ikke havde gjort noget ved det..

Vi kom så endelig til lægen, men kom til at sidde der og vente 3 kvarter før vi kom ind.. Da vi endelig kom ind, blev lægen mere eller mindre sur over at sekretæren ikke havde sagt hvad det drejede sig om.. Han ringede så efter en ambulance som kom og hentede hende og mig..

Vi kom op på sygehuset, hvor det hele var kaos, for hun skulle have noget modgift for alle de piller hun havde taget og det skulle jo gå hurtigt.. Hun skulle også have taget en masse blodprøver, så de kunne se hvordan hendes lever, nyre, hjerte osv. Ser ud.. Hun fik også afvide at da hun først kom ind så sent så var det ikke 100% sikkert hun overlever, da giften allerede kunne have trukket ind i lever, nyre og i værste tilfælde hjerte..

Jeg er rigtig bange og ked af det der er sket.. Jeg tænker rigtig meget på hvorfor jeg ikke reagerede da jeg hørte hun græd om natten, for havde jeg vågnet og opdaget hvad der var sket var hun kommet på sygehuset noget før og kommet i behandling.. Jeg vidste godt at hun var ked af det, jeg snakker også meget med hende om tingene, men jeg troede ikke det var så slemt.. Jeg føler bare så meget skyld..

Jeg sidder i skolen nu og kan slet ikke koncentrere mig om at lave noget, jeg tænker på hende konstant.. Jeg tænker om jeg ikke kunne have gjort noget for at forhindre det der er sket, hvorfor jeg ikke vågnede og reagerede på det og sådan nogen ting.. Jeg tror desværre bare ikke jeg kan klare både hendes og mine egne problemer, er sikker på at jeg knækker sammen inden længe, hvis jeg både skal tage mig af hende og mig selv.. Men jeg vil være stærk og klare begge ting.. For både hende og jeg selv skal ovenpå igen.. Jeg er heldigvis selv ved at være ovenpå efter 2 år med depression, men fik lige et knæk for lidt over en uge siden..

Bare tanken om at jeg kunne have vågnet og så kunne hun ligge død i sengen ved siden af mig.. Eller hvis jeg ikke havde gjort noget og bare var taget i skole, så kunne hun være død når jeg kom tilbage fra skole.. Det er forfærdeligt at tænke på..

Hvad skal jeg gøre for at både hende og jeg selv kommer godt videre?

Undskyld de manglende smileyer..

Orker ikke lige at læse alle indlæg igennem... Så du får den lige ud af ærmet...

Jeg var stort set i din situation da jeg var teenager... Og du skal være velkommen til at skrive en pb, hvis du har brug for det, eller en sludder...

I bund og grund endte det med at jeg måtte indse at man ikke kan passe på andre hvis ikke man passer på sig selv... Så DU må og skal komme i første række...

Anmeld

15. marts 2012

Anonym trådstarter

StineW79, Jeg kan ikke besvare dit indlæg, ved ikke lige hvorfor..

Ja, jeg er også glad for at hun har en veninde som mig, der tager sig af hende og er der for hende mens hun gennemgår hvad hun gør lige nu

Ja, jeg ved godt at jeg skal passe på mig selv.. Men hvis dagen i dag og de næste mange dage fremover kommer til at være lige så fantastiske som dagen i går, så skal det hele nok lykkedes og være godt i lang tid

Jeg besluttede mig for igår at begynde at tage livet mere seriøst og følge med i skolen, blive en gladere og mere positiv person, ikke se så negativt på alt ting Jeg syntes det er helt fantastisk..

Det var lige en øjen åbner det min veninde lavede der.. På en måde syntes jeg det er "godt" at vi begge har fået en øjen åbner på grund af det hun har gjort.. Selvfølgelig er det forfærdeligt det hun har gjort, men det kan hjælpe os begge 2 videre i livet

Tusinde mange tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.