Af svigermor!!! Vil starte med at sige at jeg virkelig elsker min svigermor, men for s***n hun kan drive mig til vanvid når det kommer til MIN søn!
Hun havde i går inviteret på aftensmad til i aften, hvilket vi havde takket ja til. Min svigerinde ringer i formiddagdags og spørger om hun må hente Xander efter hans middagslur og hygge med ham til mig og manden kom derned. Og selvfølgelig måtte hun da det.
Nå, men hun vælger så at følge mig hjem omkring kl 19.00 (skal hjem og putte Xander, han kommer i seng kl 19 hver aften) Hun mente ikke at jeg kunne klare at komme op af trappen med ham og min taske og en pakke bleer hun havde foræret os. Nu er det bare sådan at jeg er vant til at vade op og ned af den trappe med Xander på den ene arm og noget andet i den andet. Så siger til hende at det altså virkelig ikke behøves, jeg kan sagtens klare mig. Dette accepterer hun så ikke helt. Ved godt at det bare er for at være sød, men omkring Xanders puttetid har han altså ikke brug for at der er en masse påstyr omkring ham, så vil helst klare det alene.
På vejen hjem ser hun at Xander er ved at falde i søvn, og siger gud hjælpe mig at det da også er fordi han har været ude sammen med dem i dag og fordi han har fået ordentlig mad!!!!

HAN FÅR SGU ORDENTLIG MAD HVER DAG!
Og nårh ja, det er også fordi han har været sammen med hende og min svigerinde i dag og at de har været ude og gå så derfor er han træt. Vi er ude og gå hver dag. Og har jeg en dag hvor jeg f.eks er syg og vi ikke kommer ud, falder han alligevel i søvn kl 19....
Hvorfor i alverden er det at jeg bare ikke er god nok?! Hun bliver VED med at fortælle mig hvordan jeg skal gøre, som om at jeg ikke gør tingene godt nok. Har flere gange konfronteret hende med dette, og hun bliver utrolig ked af det når jeg siger det til hende, og siger at hun jo bare gør det i den bedste mening, hvilket jeg også godt ved. Men hun får mig til at føle mig utilstrækkelig gang på gang, og jeg magter et virkelig ikke.
Manden min har også snakket med hende om det, og hun lover gang på gang at det nok skal blive bedre, men det bliver tværtimod værre og værre for hver gang jeg er sammen med hende.
Nu er Xander godt nok kun 9 måneder, men jeg er begyndt at sige nej til ham, og avav når han f.eks bider. Dette sidder de bare og griner af, og det er virkelig også en ting der går mig rigtig meget på, jeg finder det utrolig provokerende.
Er der nogen der har et godt råd til hvad jeg skal stille op? - Jeg magter ikke det her mere, og er efterhånden ved at overveje om jeg ikke bare skal holde mig væk derfra.
fra Stéphanie