om barnet har det godt=? demu spørsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
31 svar
0 synes godt om
30. marts 2009

christinam

hej, jeg ville bare høre , har hørt at man kan mærke hvis der noget glat med barnet så det i fredags er 10 uger henne, og kan mærke den vokser, ? håber nogen der forstår hvad jeg spør om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2009

Plysbjørnen

Nej jeg tror ikke man kan mærke om der er noget galt med den lille... men jeg ved det faktisk ikke...

Anmeld

30. marts 2009

Mumto3

Hmmm... det er meget svært at svare på.

Der er nogen der går rundt i en hel graviditet og er bange for både det ene og det andet, og barnet fejle intet. Der er også andre, som bare hele tiden har på fornemmelsen at der er 'et eller andet', og det viser sig så at det holdt stik.

Der er også nogle som intet 'mærker' og som bliver vildt overraskede, når det viser sig at der var noget.

-og så er der den store gruppe af gravide, som bare har det helt almideligt og føde helt almindelige børn.

Det skal dog understreges at det er HELT NORMALT at tænke tanker som: Hvad nu hvis der er noget galt? Hvad nu hvis det har 6 finger (det havdemin mand f.eks.) eller tænk nu hvis det bliver et damp-barn, eller, eller, eller , eller. Sådan har de fleste det.

Jeg har selv fået 3 børn, og har en gang haft en ufrivillig abort. Jeg VIDSTE bare at barnet var dødt, og jeg var dybt, dybt ulykkelig. Efter et par dage tager vi på hospitalet og jeg blvier skannet (jeg var ikke ret langt henne, ca uge 8, tror jeg) og da lægen bekræfter mine bange anelser, så blev jeg nærmest helt lettet. Så havde jeg følt rigtigt! Nu var det tilgengæld min mands tur til at blive ulykke. For det var først nu, han troede på at der var noget galt.

Det kan være svært at skelne de to føleser fra hinanden, men hvis du er bange for at der er noget galt, så tror jeg at du kan tage det helt roligt!! Hvis du har en fornemmelse a at der er noget glat, så ville jeg tage kontakt til sygehuset og bede om at blive chekket.

Som sagt er angesten for at der er noget galt, en helt naturlig del af det at være gravid.

Anmeld

30. marts 2009

christinam

hehe hej, , har den fornemlse at der noget glat men ved ik hvorfot, kan mærke den vosker osv

Anmeld

30. marts 2009

Kloster

den lille ny skriver:

hehe hej, , har den fornemlse at der noget glat men ved ik hvorfot, kan mærke den vosker osv

Hvis du har en fornemmelse af, at der er noget galt, synes jeg, du skal søge læge i morgen ell ret hurtigt. Så får du det "endelige" svar.
Men som en anden skriver, ja så er det helt normalt at tænke, tænke, tænke... Hormonerne spiller en et puds, når man er gravid

Kloster

Anmeld

30. marts 2009

christinam

så den i fredags i scanningen der var den såfin men er kun 16 og trode slet ikk jeg ku blive gravid så er stadig forvirrt over at jeg bliv

Anmeld

30. marts 2009

Kloster

den lille ny skriver:

så den i fredags i scanningen der var den såfin men er kun 16 og trode slet ikk jeg ku blive gravid så er stadig forvirrt over at jeg bliv

Hej.

Hvorfor troede du ikke, du kunne blive gravid??

Anmeld

30. marts 2009

christinam

har prøvet med min ex i 8 månder

Anmeld

30. marts 2009

Kloster

den lille ny skriver:

har prøvet med min ex i 8 månder

Undskyld... Men skal åbenbart lige have det skåret ud i pap...
Men har du prøvet at blive gravid i 8 mdr selvom du kun er 16 år??

Anmeld

30. marts 2009

christinam

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.