Zafir skriver:
NÅ FOR FANDEN da... Sådan havde jeg ikke lige tænkt den. Men kommunen og dagpenge kontoret, er jo ikke det samme. Jeg ville prøve og se om det gik. I værste fald er det jo 'kun' dagpengene som I skal betale tilbage, kunne jeg forestille mig. mmm... Og dem ville I så ikke få alligevel...
mmm...
At snyde og bedrage syntes jeg er en forfærdelig ting. Ikke noget at sige til at skatteprocenten er så høj! Hvis man tages i socialt bedrageri så ender det med en politisag, og efterbetaling, og man bliver smidt ud af a-kassen og kommer i karantæne. Snyder man i skat, så får man en bøde på 100% oveni det man forsøger at snyde.
I en byggesag, som er offentlig tilgængelig for alle, herunder a-kasser, der altid laver stikprøver, det kan man se hele byggeprocessen, og har man ikke entreprenør på, og regning på alt udført arbejde, så betragtes man som selvbygger, og kan derfor ikke modtage dagpenge.
Jeg kan kun opfordre til at man ikke snyder og se at blive færdig med projektet. Og jeg krydser fingere for at han får et nyt job i en fart.
Anmeld