Anonym skriver:
Sagen er at der i næste uge er gruppesamarbejde i klassen, men netop den dag skal mit barn ska i fuld bedøvelse (en dag vi har ventet længe på), men jeg føler bare jeg svigter gruppen hvis jeg blir væk, min mand kan IKKE få fri og bedsterne er på arbejde
Så nu kommer spg - Ville i:
Tage jeres barn med til gruppearbejdet efter operationen ( ska opereres kl. 10 og vi ska møde kl.13)
Eller simpelthen bare sige, at ´det kan jeg bare ikke.....
(Det er noget der skal fremlægges dagen efter)
-------------
Alleheslt ville jeg jo blive hjemme og pleje mit barn, når operationen er overstået - vi blir udskrevet med det samme, når barnet vågner fra narkosen, men føler bare jeg svigter personerne i gruppen......
Jeg er pt igang med 6 semester på Universitetet og er utrolig pligtopfyldende i forhold til studiet og gruppearbejde osv
Men jeg ville 100% og uden tøven blive hjemme fra gruppearbejdet!
Men - jeg kan også godt se at det er svært at træffe beslutningen når der er så dårlig opbakning fra studiekammeraterne.
Evt kan du sige:
Jeg kan ikke forlade mit hjem fordi mit barn er blevet opereret - jeg kan dog
1) lægge hjem til (I er mere end velkomne)
2) mødes via skype og være med i det omfang det er muligt med barnet
3) være med på facebook-chatten og i Google-docs (der kan man skrive simultant flere mennesker på samme dokument) og derigennem tage min del af læsset
4) nås via telefon og derigennem tage min del af læsset
Altså så du gør det klart at du er begrænset geografisk men stadig gør det klart at du vil dem og vil gruppearbejdet og ikke kører på fripas
Hvis I er en gruppe, der skal arbejde sammen på længere sigt kan du også lave en aftale om at du så laver ekstra arbejde til næste gruppeprojekt