Jeg troede bare aldrig det skulle ske for mig....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2012

Zafir

Vil bare lige sige, at du ikke er alene - jeg var igennem det samme - dog 'kun' til NF og fødte min lille i uge 15. Det er 3½ år siden nu. Men stadig i vores tanker.

Jeg har skrevet en helt masse om det. Det hjalp rigtig meget. Da jeg kom tilbage på arbejde efter en måned, havde alle mine kollegaer læst, hvad vi havde været igennem, så vi kunne forholde os til fremtiden uden at gennemleve det helvede igen og igen og igen.

Brug den tid du har brug for, for at komme igennem det.

Du må skrive, hvis du har brug for at sludre.

STORT kram.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2012

Nettemor

9. marts 2012

maria_wlt

KÆMPE 

Pyha... Jeg har selv prøvet at få sådan en nyhed  Det var dog i uge 12... Vores ene tvilling havde en misdannelse... Nu har vi "kun" den anden tilbage.. 

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan i har det.. 

Jeg ved at tingene nok skal blive gode igen når i har fået alle jeres tanker bearbejdet..

Anmeld

9. marts 2012

Frk-Lotusblomst

Kan desværre ikke sige noget der kan tage smerten væk. <3

Masser af krammer og varme tanker herfra..

Anmeld

9. marts 2012

Mist

Ann Christina skriver:

Jeg har også lagt en del af dette opslag under min mødregruppe, men kan se, at det passer bedre ind her... Det hjælper på en eller anden mærkelig måde at dele min historie...

Jeg troede aldrig at det skulle ramme os... Vi var til MD-scanning i fredags og efter jeg glad havde sagt til hende der scannede os, at vi gerne ville vide kønnet, hvis det kunne ses, blev hun bare helt hvid i hovedet. Jeg husker ikke præcis hvad der skete, men jeg husker denne sætning: "Jamen, Christina, jeg er jo nødt til at fortælle jer hvis jeg kan se der er noget galt..." Vores lille barn havde multiple misdannelser, og der var intet der kunne gøres. Der blev taget en fostervandsprøve med det samme og søgt om dispensation om abort. Jeg skulle føde mit lille barn 20 uger for tidligt. Vi måtte vente hele weekenden... Tre LANGE nætter.... Mange timers gråd... Det gjorde det ikke mindre virkeligt... Den surrealistiske situation, som jeg gennemlever gang på gang, time efter time, dag efter dag, nat efter nat, ER sket, og vi måtte i tirsdags sige farvel til vores lillebitte barn.

Jeg har båret dette barn halvvejs af tiden, og har hele tiden fået af viden, at min bekymring var unødig - der sker så godt som ALDRIG noget, når først uge 12 scanningen var ok - "du skal ikke bekymre dig om uge 20 scanningen..!"

Der er ikke nogensinde nogen der igen skal sige, at "det sker så sjældent...", for det sker! Og ikke kun for naboen...

Vi er så ulykkelige og især morgerne og nætterne er svære - måske fordi jeg altid tænkte som det første inden jeg stod op og det sidste inden jeg gik i seng: "Jaah, hvor er livet dejligt! -Jeg er gravid" Men livet er slet ikke dejligt lige nu, og jeg føler mig så tom inden i. - Hvordan er det meningen at man skal komme videre efter sådan noget her?! Hvad er meningen med at nogle børn kun skal strejfe jorden på denne måde?

Drømmene om vores lille barn er revet væk fra mig - alt, alt for tidligt....

Der findes ingen ord som kan trøste eller lindre på den sorg du har.. 

Jeg kan nemt sætte mig ind i hvordan du har det.. Ikke fordi jeg har prøvet det.. 

Men jeg har prøvet og få af vide at der var mulighed for at mit barn ikke havde normale kromosoner, det er et helved og skal igennem.

Jeg håber snart humøret kommer op igen, selvom det nok er svært og se lyset for enden af tunlen.. 

Anmeld

9. marts 2012

Muffin_girl

Jeg har desværre ingen trøstende ord.. Det er dybt urimelig 

Anmeld

9. marts 2012

chael

Måtte lige give dig en med på vejen

*Camilla

Anmeld

9. marts 2012

L&V

Ann Christina skriver:

Jeg har også lagt en del af dette opslag under min mødregruppe, men kan se, at det passer bedre ind her... Det hjælper på en eller anden mærkelig måde at dele min historie...

Jeg troede aldrig at det skulle ramme os... Vi var til MD-scanning i fredags og efter jeg glad havde sagt til hende der scannede os, at vi gerne ville vide kønnet, hvis det kunne ses, blev hun bare helt hvid i hovedet. Jeg husker ikke præcis hvad der skete, men jeg husker denne sætning: "Jamen, Christina, jeg er jo nødt til at fortælle jer hvis jeg kan se der er noget galt..." Vores lille barn havde multiple misdannelser, og der var intet der kunne gøres. Der blev taget en fostervandsprøve med det samme og søgt om dispensation om abort. Jeg skulle føde mit lille barn 20 uger for tidligt. Vi måtte vente hele weekenden... Tre LANGE nætter.... Mange timers gråd... Det gjorde det ikke mindre virkeligt... Den surrealistiske situation, som jeg gennemlever gang på gang, time efter time, dag efter dag, nat efter nat, ER sket, og vi måtte i tirsdags sige farvel til vores lillebitte barn.

Jeg har båret dette barn halvvejs af tiden, og har hele tiden fået af viden, at min bekymring var unødig - der sker så godt som ALDRIG noget, når først uge 12 scanningen var ok - "du skal ikke bekymre dig om uge 20 scanningen..!"

Der er ikke nogensinde nogen der igen skal sige, at "det sker så sjældent...", for det sker! Og ikke kun for naboen...

Vi er så ulykkelige og især morgerne og nætterne er svære - måske fordi jeg altid tænkte som det første inden jeg stod op og det sidste inden jeg gik i seng: "Jaah, hvor er livet dejligt! -Jeg er gravid" Men livet er slet ikke dejligt lige nu, og jeg føler mig så tom inden i. - Hvordan er det meningen at man skal komme videre efter sådan noget her?! Hvad er meningen med at nogle børn kun skal strejfe jorden på denne måde?

puha en grim oplevelse.. ville ikke smutte uden et kæmpe kram til dig og familien det er bare ikke retfærdigt

Anmeld

9. marts 2012

KLN

Uha... blir helt ked af det inden i, kan slet ikke forestille mig, hvilket helved I gennemlever i disse dage.... Stort knus tl dig og din familie..

Anmeld

9. marts 2012

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Ann Christina skriver:

Åh søde dig - jeg føler sådan med dig. Min mand og jeg gennemgik det samme mareridt som jer sidste sommer, da MD scanningen viste, at vores ufødte barn var alvorligt sygt (også med misdannelser) Vi gik 10!!! dage før fødslen blev sat i gang. Jeg var da 21+5 og tiden fra MD scanningen og laaang tid frem var et sandt mareridt... Jeg håber, at I har en god familie/gode venner der kan støtte jer, det er en hårdt tid i har været igennem- og skal igennem det næste stykke tid.

I morgen er det 8 måneder siden vores lille datter, Sally, blev født. Jeg tænker på hende hver enste dag - det er så uretfærdigt, at hun ikke skulle leve.

Min mand og jeg valgte at forsøge at blive gravide igen med det samme, og det lykkedes efter tre måneder. - DET gjorde en kæmpe forskel for os. - Vi oplevede, at vi pludselig kunne se fremad igen - og ikke kun tænke på alt det vi var "blevet snydt for".

Jeg ønsker jer alt det bedste.

STORT kram fra mig, Line.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.