Hvornår stoppede jeres med middagsluren ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
heidi30 skriver:

Og hvordan stoppede den? Helt af sig selv?

Luka kunne sagtens sove til middag uden problemer, men han holdt fest til kl. 22 om aften og så tog vi den fra ham og havde så en dreng som sov med det samme om aften.

Lina havde problemer med, at sove til middag og det kunne tage op til 45 min og så sov hun kun 20 min. Så det var også naturligt, at tage hendes middagslur fra hende. Hvis vi kører en tur i weekenderne falder hun som regel i søvn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

twinboys

4 eller var det 4 1/2år???? men de er jo også ekstrem for tidligt fødte

Anmeld

2. marts 2012

Mor til Frederic og Freya

heidi30 skriver:

Malte er 19 mdr. og de sidste 2 uger har jeg kæmpet en lille ( men stadig) kamp med ham hver gang han skulle sove til middag. Han sover indenfor i hans seng og det har han gjort siden vi flyttede til UK i okt. mdr.

I dp. er der ingen problemer, der sover han fint sammen med de andre, så det kun herhjemme han lige skal markere lidt.

Jeg tænkte så på om han var ved at ville droppe luren, selvom jeg slet ikke synes han kan undvære den overhovedet. Det er ALT for tidligt.

Hvornår blev jeres børns middagslur droppet og hvordan skete det?

Ikke 2 børn er ens og ikke 2 har samme søvnbehov...

Vores lille fætter var omkring 1½ år da de opgav at lægge ham til middag..

Frederic er 3½ år og sover stadig på fridage og i weekender middagslur, da de ikke vil give frederic mulighed for at sove til middag i bh.

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

MoarHvidovre skriver:

Luka kunne sagtens sove til middag uden problemer, men han holdt fest til kl. 22 om aften og så tog vi den fra ham og havde så en dreng som sov med det samme om aften.

Lina havde problemer med, at sove til middag og det kunne tage op til 45 min og så sov hun kun 20 min. Så det var også naturligt, at tage hendes middagslur fra hende. Hvis vi kører en tur i weekenderne falder hun som regel i søvn.

Jamen i begge tilfælde gav det jo mere eller mindre sig selv så og lyder til at være rimelig enkelt.

Jeg håber han vil sove til middag noget tid endnu, jeg tror ikke han vil kunne undvære den og stadig være glad og tilfreds en hel dag.

Tak for svar.

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

twinboys skriver:

4 eller var det 4 1/2år???? men de er jo også ekstrem for tidligt fødte

Ja det var de jo, så dine 2 drenges eksempel kan jeg nok ikke skyde ud fra .

Men tak for svar alligevel 

Anmeld

2. marts 2012

sarahb

2 år og 10 mdr.
Lige den dag han startede i BH. Og før det sov han 3 timer til middag hver dag.
Men det stoppede brat

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

Mor til Frederic skriver:

Ikke 2 børn er ens og ikke 2 har samme søvnbehov...

Vores lille fætter var omkring 1½ år da de opgav at lægge ham til middag..

Frederic er 3½ år og sover stadig på fridage og i weekender middagslur, da de ikke vil give frederic mulighed for at sove til middag i bh.

Åh det er da synd for ham at han ikke kan få en lur i Bh. hvis han har brug for den - stakkels.

1.5 år det var sørme også tidligt, men ja som du siger er alle forskellige. Håber dog Malte vil beholde hans middagslur noget tid endnu og det bare lige er en fase han skal igennem 

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

sarahb skriver:

2 år og 10 mdr.
Lige den dag han startede i BH. Og før det sov han 3 timer til middag hver dag.
Men det stoppede brat

Vildt, at det bare var kold tyrker fra den ene dag til den anden!

Tak for svar 

Anmeld

2. marts 2012

Mira0911

Julie stoppede da hun var 3 år og 1 uge... Det stoppede bare fra dag 1 i børnehaven... 

Anmeld

2. marts 2012

sarahb

heidi30 skriver:

Vildt, at det bare var kold tyrker fra den ene dag til den anden!

Tak for svar 

Helt vildt. Jeg skulle ogs lige vænne mig til ikk lige have 3 timers ro
Det var helt mærkeligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.