Hvornår stoppede jeres med middagsluren ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.282 visninger
41 svar
0 synes godt om
2. marts 2012

heidi30

Malte er 19 mdr. og de sidste 2 uger har jeg kæmpet en lille ( men stadig) kamp med ham hver gang han skulle sove til middag. Han sover indenfor i hans seng og det har han gjort siden vi flyttede til UK i okt. mdr.

I dp. er der ingen problemer, der sover han fint sammen med de andre, så det kun herhjemme han lige skal markere lidt.

Jeg tænkte så på om han var ved at ville droppe luren, selvom jeg slet ikke synes han kan undvære den overhovedet. Det er ALT for tidligt.

Hvornår blev jeres børns middagslur droppet og hvordan skete det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

lio

Jeg har ikke født endnu, så kan ikke komme med egen erfaring, MEN... min søster droppede middagsluren hjemme/weekenderne da min niece var ca. 2 år, de fortsatte i børnehaven med luren, men hun havde også kun problemet hjemme ligesom du. Det fungerede fint at hun kun sov i hverdagene, i starten var det hårdt men hun skulle jo lige vænnes til det. (den lille) 

Anmeld

2. marts 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka var 2 år og 10 mdr., og Lina stoppede her til jul og der var hun 2 år og 9 mdr.

Anmeld

2. marts 2012

Maise86

Isabella stoppede med luren da hun var 2,5 år gammel. Min søn på 15 mdr sover stadig 2 gange om dagen

Anmeld

2. marts 2012

Maise86

Hov vi stoppede med hendes lur fordi vi simpelthen ikke kunne få hende til at sove om aftenen.

Anmeld

2. marts 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er thea 3 år og de fleste dage har hun stadig brug for sin lur. Godt nok får hun selv lov til at bestemme henne i bh om hun vil sove eller ud og lege, men så falder hun næsten altid i søvn i bilen ( de 5 min det tager at køre hjem) og sover så ca 1 time, fra 15-16. Ellers ka hun næsten ik holde sig vågen under aftensmaden. 

I weekender sover hun alt mellem 1-3 timer og hun kommer stadig altid i seng uden problemer omkring kl 19. Tror bare det er meget forskelligt fra barn, til barn. Vh stine

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

Laijona Äiti skriver:

Jeg har ikke født endnu, så kan ikke komme med egen erfaring, MEN... min søster droppede middagsluren hjemme/weekenderne da min niece var ca. 2 år, de fortsatte i børnehaven med luren, men hun havde også kun problemet hjemme ligesom du. Det fungerede fint at hun kun sov i hverdagene, i starten var det hårdt men hun skulle jo lige vænnes til det. (den lille) 

Puha jeg synes virkeligt det er tidligt, faktisk alt for tidligt. Men altså hvis han/hun ikke VIL er der jo ikke så meget man kan gøre. De har jo efterhånden deres egne vilje i den alder 

-tak for svar!

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

MoarHvidovre skriver:

Luka var 2 år og 10 mdr., og Lina stoppede her til jul og der var hun 2 år og 9 mdr.

Og hvordan stoppede den? Helt af sig selv?

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

Maise86 skriver:

Hov vi stoppede med hendes lur fordi vi simpelthen ikke kunne få hende til at sove om aftenen.

Ok, tak for svar. 

Malte er noget yngre endnu, og synes han stadig har brug for den.

Men altså måske han bare er inde i en fase lige pt. Det sker jo 

Anmeld

2. marts 2012

heidi30

StineW79 skriver:

Her er thea 3 år og de fleste dage har hun stadig brug for sin lur. Godt nok får hun selv lov til at bestemme henne i bh om hun vil sove eller ud og lege, men så falder hun næsten altid i søvn i bilen ( de 5 min det tager at køre hjem) og sover så ca 1 time, fra 15-16. Ellers ka hun næsten ik holde sig vågen under aftensmaden. 

I weekender sover hun alt mellem 1-3 timer og hun kommer stadig altid i seng uden problemer omkring kl 19. Tror bare det er meget forskelligt fra barn, til barn. Vh stine

Ja hvert barn er self forskelligt. Malte var også en meget træt baby, han sov mange og lange lure.

Han droppede først formiddagsluren for ca. 6 mdr. siden, så tror bestemt heller ikke han KAN undvære middagsluren men vi må vel bare prøve os frem og se hvad der sker.

Tak for svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.