Anonym skriver:
Jeg ville gerne have den dialog med hende, men kan ikke snakke med et kvinde-mennesker der mener det er min fars egen skyld at han skulle dø.
Nej det er heller ikke grimt, det var bare mig der var sur, ville bare ønske at hun havde stilt den busk et andet sted.
Har tænkt og tænkt, og hvis jeg kunne få snakke med min mor så kunne jeg måske tage mig af gravstedet så det altid så pænt ud - men er også bange for at gøre min mor ked af det ved at have samtalen, hun virkede til at prøve at være ligeglad da jeg viste hende billedet..
Men på mig og min søster gør det bare ondt ..
Jeg kan godt forstå at det gør ondt på jer!!!
Din mor har det sikkert også svært, og det er også et dilemma hun står i. På den ene side skal hun forholde sig til sin mands død, på den anden side er der et gravsted som svigermor bruger og bestemmer over, mens hendes børn (dig og din søster) bliver forsmået og ked af det. Din mor kan måske heller ikke tale med farmor, og hvad skal hun så gøre, når du kontrontere hende?
Det lyder heller ikke som om det har været let for farmor. Når hun mener det er hans egen skyld (uden at kende nogen omstændigheder overhovedet), så lyder det da umiddelbart til at det er så hårdt og så svært for hende at hun aldrig er kommet videre end til den anden fase i sorgprocessen (som netop er kende tegnet vrede, ofte vrede mod den der er død, med tanker ala: Det kan du ikke være bekendt! Hvorfor gjorde du det mod mig? osv) og så ender man jo ud i at det er hans egen skyld og han er 'et dumt svin' (du skrev tidligere at din farmor talte dårligt om din far, det er det jeg mener! Misforstå endelig ikke mine ord! )
Åh, hvor jeg dog synes det er synd for dig og din søster, men egentlig også for jer alle sammen.
Anmeld