Snakker du med farmor? For man kunne jo spørge hende om hun synes det er pænt. Hvor tit kommer hun er (i forhold til jer)?
Jeg synes ikke gravstedet er grimt overhovedet, men jeg kan godt forstå I er kede af man ikke kan se stenen med Far på. Hvis det er vigtig for jer,(og det kan jeg sandelig godt forstå hvis det er !), så ville jeg prøve at snakke med farmor om det. Fortælle hende hvor svært I har det med at komme derud, og hvor kede af det I blev, da I så endelig tog jer sammen og så kunne man ikke se jeres sten.
Det er et meget følsomt emne, for både dig og din søster og for jeres farmor. Derfor tror jeg også at jeg ville prøve dialogen før jeg ville gå til 'hvem har bestemme retten'.
Vi havde en ligende sag i vores familie. De var 3 søskende, og da deres mor blev begravet, plantede den ene søskende et meget meget grimt træ. De andre kunne ikke holde det ud! Efter mange år, fik de endelig talt om det, og det viste sig at hende som havde plantet træet heller ikke kunne lide det og også synes det var grimt, hun kunne bare ikke líde at fjerne noget fra gravstedet, og derfor var det blevet stående. Da de endelig fik talt om det, viste det sig at alle faktisk gerne ville have det træ fældet (og det var også vokset og blevet endnu større og endnu grimmere), så fra at have været et problem i mange år, og noget som der blev talt om i krogene, og som gjorde de 3 søskende uvenner, uden at de kunne sige hvad det var, så endte det hele med at det kunne løse sig til alles tilfredshed. Derfor er jeg stor tilhænger af dialog!
Anmeld