Smider du dyr ud som legetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Jonatansmor skriver:

Kan næsten ikke beskrive hvor meget det vender sig i mig. Mage til ansvarsløs adfærd skal man fanme lede længe efter.

En skam man ikke kan straffes for at være tankeløs, egoistisk, uansvarlig.

Faktisk ja, man smider da heller ikke bare rundt med børn. Det er virkelig sådan jeg tænker.. Skal man flytter, jamen fair nok, men gør dog sådan at dyret kan komme med - alt er andet er hjerteløst og tankeløst..

For mig føles det virkelig som om at de folk bare ikke holder nok af deres dyr.

Selvfølgelig er der gode grunde, men der er da godt nok også mange dårlige grunde ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Fenja09 skriver:

Jeg synes de typiske "undskyldninger" for at folk skal af med deres dyr er at de skal skilles og derfor ikke kan have eks. hunden med - herhjemme ved vi udemærket godt hvem der skal have hvilke dyr, hvis vi skulle gå fra hinanden.

En anden ting er allergi og ja, folk får allergi uden tvivl, men det er bare næsten hver 2. annonce med katte der sælges.

Og den sidste ting er, at folk ikke kan finde et sted at bo, hvor de må have dyrene med - det er så træls, at det i dagens DK er blevet sådan at man næsten ingen steder kan bo, hvis man har dyr, men vi skiller os bestemt ikke af med hverken hunden eller vores to katte, pga det. Vi må bare lede efter bolig i bedre tid end andre, så vi er sikre på at finde noget hvor de kan komme med.

Nogle folk tænker bare ikke langt frem og tænker nok, at det kunne være hyggeligt med en hund, men de har bare glemt at det kræver, træning, tålmodig, mere træning og endnu mere tålmodighed. Ja, og så vælger nogle heller ikke hund efter deres personlighed og aktivitetsniveau, men efter hvad der er in. Det er rigtig øv! Og synd for de dyr som skal være kastebold.

/Fenja - dåseslave for en vaps og to katte

Ja jeg vil da ærligt indrømme at vi har købt en blandingshund da blandingshunde skulle "være bedre" end racehunde. Vi ville gerne have en lidt mindre hund (vi bor i lejlighed), der selvfølgelig gerne ville lege men som ikke næsten var damp.

Ejerne sagde at hvalpene var af mindre størrelse og alt det der, men efter han er voksen er det hele stik modsat. Men jeg elsker min hund og nu er vores liv lavet om efter hans behov, det er da udelukkende vanesag, fordi jeg vil absolut ikke gå af med ham!!

Han er energisk og krudtet samtidig med at han elsker at slappe af og putte  Så han har 4 gode ting. Og det er jo dejligt på de dage hvor vi tænker skal vi ikke gå en laaang tur eller gå ned og spille fodbold, vores hund eeeeelsker at spille fodbold  Og så kan han jo være med... Min kæreste og hans kammerater syntes det er sjovt at spille fodbold om sommeren med hunden fordi han kan drible og han løber mega stærkt  ..

Men ja nu er alt det en del af vores liv, og ville faktisk ikke ønske det var omvendt 

Anmeld

25. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Norman skriver:

ej det gjorde han vel ikke .. Hvor er det synd for dig 

Jo det gjorde han blev stiktosset men de havde kun haft mig som ejer før ham.. Og nu ved jeg slet ikke hvor de er.. 

Anmeld

25. februar 2012

Mira0911

Norman skriver:

Jaa det er min lille "halvstore" vovse  

Mmm.... Var inde og lure den på din profil... Smuk hund...  Er rigtig glad for vores Labber Thor... Han har sin egen sofa... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. februar 2012

twinny

Det er simpelthen svineri..  

Jeg elsker mine dyr over alt på jorden og vil ikk af med dem... Vi har to hunde og en kat... Det er super svært at finde noget at bo i med såå mange dyr, men så jeg bor heller småt end at gå af med nogle af dem. 

Anmeld

26. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Mira0911 skriver:

Mmm.... Var inde og lure den på din profil... Smuk hund...  Er rigtig glad for vores Labber Thor... Han har sin egen sofa... 

Hvor er han lækker   - vores må nu ikke være i sofaen  hehe

Her er nogle nyere nogen af min på 4 år hvor han er ude og gå tur i dalen  og de sidste er hvor han som sædvanlig elsker at slappe af 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. februar 2012

Carl-Emil's mor

Norman skriver:

Ja jeg vil da ærligt indrømme at vi har købt en blandingshund da blandingshunde skulle "være bedre" end racehunde. Vi ville gerne have en lidt mindre hund (vi bor i lejlighed), der selvfølgelig gerne ville lege men som ikke næsten var damp.

Ejerne sagde at hvalpene var af mindre størrelse og alt det der, men efter han er voksen er det hele stik modsat. Men jeg elsker min hund og nu er vores liv lavet om efter hans behov, det er da udelukkende vanesag, fordi jeg vil absolut ikke gå af med ham!!

Han er energisk og krudtet samtidig med at han elsker at slappe af og putte  Så han har 4 gode ting. Og det er jo dejligt på de dage hvor vi tænker skal vi ikke gå en laaang tur eller gå ned og spille fodbold, vores hund eeeeelsker at spille fodbold  Og så kan han jo være med... Min kæreste og hans kammerater syntes det er sjovt at spille fodbold om sommeren med hunden fordi han kan drible og han løber mega stærkt  ..

Men ja nu er alt det en del af vores liv, og ville faktisk ikke ønske det var omvendt 

Nu provokere jeg dig lige en gang men er det ikke også pænt tankeløst bare at tro på hunden er mindre i str fordi blandings-avleren siger det?? en tur på google med de racer hunden er blandet af vil da hurtigt kunne afsløre hvor stor den i gennemsnit kunne gå hen ìg blive ?? jeg har selv givet en hund i omplacering da min tæve ( som var der først ) blev rigtig sur og knurrende fordi hun var træt af ham.. Vi snakker en tæve der var 3 år da hund nr 2 kom og hun har ALTID elsket andre hunde.. Hun fik bare nok så jeg varetog hendes interesse og lod min GR flytte til min mor så min tæve kunne være sig selv og tada hun blev sig selv igen hvis hun i løbet af mit barns første 1-2 leve år skifter personlighed til en asocial sur hund så vil jeg også finde et nyt hjem til hende for hun skal ikke lide under jeg har et barn - hun har altid elsket børn men man ved aldrig og det er da 1000 gange værre at være sådan en ego-lort der ikke vil give sin hund det bedste at man beholder den selvom man kan se den ikke har det optimalt

Anmeld

26. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Carl-Emil's mor skriver:

Nu provokere jeg dig lige en gang men er det ikke også pænt tankeløst bare at tro på hunden er mindre i str fordi blandings-avleren siger det?? en tur på google med de racer hunden er blandet af vil da hurtigt kunne afsløre hvor stor den i gennemsnit kunne gå hen ìg blive ?? jeg har selv givet en hund i omplacering da min tæve ( som var der først ) blev rigtig sur og knurrende fordi hun var træt af ham.. Vi snakker en tæve der var 3 år da hund nr 2 kom og hun har ALTID elsket andre hunde.. Hun fik bare nok så jeg varetog hendes interesse og lod min GR flytte til min mor så min tæve kunne være sig selv og tada hun blev sig selv igen hvis hun i løbet af mit barns første 1-2 leve år skifter personlighed til en asocial sur hund så vil jeg også finde et nyt hjem til hende for hun skal ikke lide under jeg har et barn - hun har altid elsket børn men man ved aldrig og det er da 1000 gange værre at være sådan en ego-lort der ikke vil give sin hund det bedste at man beholder den selvom man kan se den ikke har det optimalt

Jo men blandingen var netop også sådan at min hund burde have været lidt mindre, han blev ikke en mellemting, han blev ligeså stor som sin far. Og opdrætteren havde haft et kuld før der ikke var blevet så store så de gik jo også ud fra at de ikke blev så store - det er ikke nemt så..

Men det er heller ikke pointen, vi elsker vores hund og vil så absolut ikke af med ham..

Ja ja igen, der er gode grunde til hvorfor man skaffe sig af med sin hund, men der er da godt nok også mange dårlige grunde  

Anmeld

26. februar 2012

Frk.S

Jeg er helt enig med dig.

Jeg synes folk skulle tænke sig mere om inden de anskaffer dyr. Specielt hunde, hvor de ikke har sat sig ind i hvor meget det kræver.
Det virker tit som om de anskaffer dyret, fordi de synes det er hyggeligt, og når der så går hverdag i den eller dyret kræver lidt mere, så giver de op.

Det er så sørgeligt. Og selv har jeg det sådan, at bare tanken om at skulle skille mig af med min kat, gør mig helt dårlig.

Vi har valgt at tegne katteforsikring. Når folk hører det, tror de det er en racekat. Nej, det er en kat vi har fået fra en gård, men jeg ville aldrig kunne aflive den, fordi der ikke var råd til dyr behandling hvis den blev syg. Jeg ville altid forsøge at gøre hvad der kunne gøres for at redde den (såfremt den ville få det godt - og ikke lider), og for at dette ikke ville ruinere mig, har jeg valg at tegne forsikring.

Anmeld

26. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Frk.S skriver:

Jeg er helt enig med dig.

Jeg synes folk skulle tænke sig mere om inden de anskaffer dyr. Specielt hunde, hvor de ikke har sat sig ind i hvor meget det kræver.
Det virker tit som om de anskaffer dyret, fordi de synes det er hyggeligt, og når der så går hverdag i den eller dyret kræver lidt mere, så giver de op.

Det er så sørgeligt. Og selv har jeg det sådan, at bare tanken om at skulle skille mig af med min kat, gør mig helt dårlig.

Vi har valgt at tegne katteforsikring. Når folk hører det, tror de det er en racekat. Nej, det er en kat vi har fået fra en gård, men jeg ville aldrig kunne aflive den, fordi der ikke var råd til dyr behandling hvis den blev syg. Jeg ville altid forsøge at gøre hvad der kunne gøres for at redde den (såfremt den ville få det godt - og ikke lider), og for at dette ikke ville ruinere mig, har jeg valg at tegne forsikring.

Sjovt vi har nemlig også dobbelt op på forsikring. Jeg elsker simpelthen min hund så meget at jeg hellere end gerne betaler de 1000 kr i ekstra forsikring om året for at han kan blive behandlet for hvad som helst  Okay det lød måske lidt korney  Men mit hjerte ville blive knust hvis nu han endda brækkede benet eller andet og jeg ikke havde de penge til operation og medicin til ham 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.