Smider du dyr ud som legetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2012

twinboys

Guldimaven skriver:

Jeg er helt enig! 

Man skal virkelig tænke sig om, inden man anskaffer et dyr!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Jonatansmor

Norman skriver:

Ih bliver helt irriteret.

PÅ facebook er jeg medlen af nogle forskellige dyreforeninger, jeg er en stor dyreelsker og vil gerne hjælpe hvor jeg kan..

MEN, her de sidste par dage er jeg bare blevet så vred over nogle af de annoncer der er postet på diverse sider.

Annoncer med 5 månder gammel hvalp der skal væk fordi de skal flytte og ikke må have den med. Hvalpen var selvfølgelig de lovpligtige 2 måneder da de fik den, ergo  har de haft den i 3 måneder  3 måneder og nu skal den smides ud, mon ikke de havde haft en ide om at de ville flytte de sidste 3 måneder.

En anden har en på 18 uger der vil af med den da hun har ikke overskud til racens behov   ... 

STAKKELS SMÅ DYR .... Hvorfor anskaffe sig noget der knytter sig til en og så smider den ud? Bliver så ked af det 

Ville aldrig kunne gå af med min vovse, vi flyttede endda udelukkende for at han skulle få bedre omgivelser - hellere flytte end gå af med ham  han er min lille skat ...

Kan næsten ikke beskrive hvor meget det vender sig i mig. Mage til ansvarsløs adfærd skal man fanme lede længe efter.

En skam man ikke kan straffes for at være tankeløs, egoistisk, uansvarlig.

Anmeld

25. februar 2012

pemiro

Norman skriver:

PÅ facebook er jeg medlen af nogle forskellige dyreforeninger, jeg er en stor dyreelsker og vil gerne hjælpe hvor jeg kan..

MEN, her de sidste par dage er jeg bare blevet så vred over nogle af de annoncer der er postet på diverse sider.

Annoncer med 5 månder gammel hvalp der skal væk fordi de skal flytte og ikke må have den med. Hvalpen var selvfølgelig de lovpligtige 2 måneder da de fik den, ergo  har de haft den i 3 måneder  3 måneder og nu skal den smides ud, mon ikke de havde haft en ide om at de ville flytte de sidste 3 måneder.

En anden har en på 18 uger der vil af med den da hun har ikke overskud til racens behov   ... 

STAKKELS SMÅ DYR .... Hvorfor anskaffe sig noget der knytter sig til en og så smider den ud? Bliver så ked af det 

Ville aldrig kunne gå af med min vovse, vi flyttede endda udelukkende for at han skulle få bedre omgivelser - hellere flytte end gå af med ham  han er min lille skat ...

Åh jeg hader også sådan noget... Nogle tænker kun på deres egne behov.

Jeg vil mega gerne have en hund, men får det ikke da jeg ved jeg vil kunne gi hundet et bedre liv når vi med tiden finder vores "faste" hjem. Desuden bor vi i lejlighed nu, og hvis jeg skal have hund skal jeg mindst bo i en stuelejkighed med en lille have så den kan komme ud og ind somme tider, som ikke er lufteture eller legeture..

Anmeld

25. februar 2012

Lunae

Norman skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig med dig! Det er forfærdeligt at folk ikke føler ansvar for, at det er et lille barn de får, som også har brug for relationer. Man kan jo ødelægge dyr fuldstændigt, hvis de ikke får omsorg!

Jeg vil rigtig gerne have en lille hund, men det må vente for vi ved at vi ikke er 100 procent klar til at committe os. Når vi engang får råd til hus med ordentlig have og en masse kvm, så er tiden inde.

I mellemtiden har vi fået en kat. Vi har fået hende fra internattet. Hun var 13 uger og vejede 776 g. En meget lille mis, som hverken ville lege eller kæle. Hun var usikker og underernæret. Vi havde været dernede i nogle dage og lurer killinger, men havde ikke ænset hende en tanke. Min datter på 1 år var med og pludselig stod hun ved det her bur imens den lille killing slikkede hende på fingeren. Vi tog hende ud og de var vilde med hinanden. Derfor valgte vi hende. Internattets ansatte synes det var vovet at vælge hende, fordi hun havde specielle behov, men for os føltes det rigtigt.

Idag er hun knap 8 mdr og den dejligste hyggemis i verden. Den er trofast, glad for Camille og elsker at putte og hygge! Helt klart det rigtige medlem til vores familie - lille Molly Mis

Anmeld

25. februar 2012

chael

Norman skriver:

De er da trods alt ærlige og prøver at finde dem nye gide hjem.

Mange ting i ens liv kan ændre sig. Man ved aldrig hvad imorgen bringer på.

Vi har selv haft katte. Og jeg svor vi aldrig skulle af med dem. Men vi fik altså et astma barn, der ikke kan tåle husdyr og jeg lader altså ikke være med at få børn, fordi jeg har dyr

Men giver dig ret i, at mange mennekser glemmer at læse lidt om hvad de køber, og når de finder ud af hvad det kræver, så er de ikr ordentlig inde i situationen, og må derfor skille sig af med dyret. Det syntes jeg heller ikke er ok

*C

Anmeld

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Malou&Anders skriver:

Nej desværre og det irritere mig jeg har allergi for pels dyr for kan ikke accpetere det. For vil så gerne have hund eller kat men får jeg bare aldrig da min kæreste os er allergisk. Ja det var virkelig forfærdeligt at gå af med dem og blev bare så tosset da jeg så ham der fik dem gav mine babyer videre også hver for sig  

ej det gjorde han vel ikke .. Hvor er det synd for dig 

Anmeld

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Lunae skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig med dig! Det er forfærdeligt at folk ikke føler ansvar for, at det er et lille barn de får, som også har brug for relationer. Man kan jo ødelægge dyr fuldstændigt, hvis de ikke får omsorg!

Jeg vil rigtig gerne have en lille hund, men det må vente for vi ved at vi ikke er 100 procent klar til at committe os. Når vi engang får råd til hus med ordentlig have og en masse kvm, så er tiden inde.

I mellemtiden har vi fået en kat. Vi har fået hende fra internattet. Hun var 13 uger og vejede 776 g. En meget lille mis, som hverken ville lege eller kæle. Hun var usikker og underernæret. Vi havde været dernede i nogle dage og lurer killinger, men havde ikke ænset hende en tanke. Min datter på 1 år var med og pludselig stod hun ved det her bur imens den lille killing slikkede hende på fingeren. Vi tog hende ud og de var vilde med hinanden. Derfor valgte vi hende. Internattets ansatte synes det var vovet at vælge hende, fordi hun havde specielle behov, men for os føltes det rigtigt.

Idag er hun knap 8 mdr og den dejligste hyggemis i verden. Den er trofast, glad for Camille og elsker at putte og hygge! Helt klart det rigtige medlem til vores familie - lille Molly Mis

Arw det er en god historie  hvor hyggeligt

Anmeld

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

pemiro skriver:

Åh jeg hader også sådan noget... Nogle tænker kun på deres egne behov.

Jeg vil mega gerne have en hund, men får det ikke da jeg ved jeg vil kunne gi hundet et bedre liv når vi med tiden finder vores "faste" hjem. Desuden bor vi i lejlighed nu, og hvis jeg skal have hund skal jeg mindst bo i en stuelejkighed med en lille have så den kan komme ud og ind somme tider, som ikke er lufteture eller legeture..

Okay vi bor nu godt i lejlighed på 1 sal, men vores gider så heller ikke bare gå ud alene. Vi bruger meget tid på ham, og han kommer ud mange gange i løbet af dagen..

Anmeld

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Lunae skriver:

Lyder godt, så har i også tænkt tingene igennem og gør det når I føler jeg klar 

Anmeld

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Norman skriver:

Lyder godt, så har i også tænkt tingene igennem og gør det når I føler jeg klar 

jer*

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.