Smider du dyr ud som legetøj?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Jeg havde to katte i et halvt år. Og lige pludselig begyndte jeg at slå ud af dem.. var så ked af og skulle af med dem.. Og savner dem stadig snart et år efter. Og ville heller end gerne have dem tilbage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Mira0911 skriver:

Jeg bliver også noget så vred når jeg ser opslag... F.eks sådan et opslag her.. 

Hund søger nyt hjem inden ugen er omme eller bliver den aflivet!! 

Det er bare for let at med de aflivninger.... 

Jeg kunne aldrig drømme om at afskaffe min kat, hund eller marsvin... Når vi har fundet noget nyt at bo i, har vi altid sørget for at vi måtte have dyr... 

Jeg elsker mine dyr... 

Jeg smelter hver gang jeg ser dyr ude, jeg skal altid hen og sige hej til dem... 

Hehe ja, på vej ud til min mor, i dag, der så jeg sådan en sød hund, den logrede og var så glad fordi den skulle til og ud og gå en tur . kunne da slet ikke lade være med at smile stort og var også meget tæt på at spørge om jeg måtte sig hej al den glæde man får bare ved at se en glad hund hehe ..

Anmeld

24. februar 2012

Mira0911

Norman skriver:

Hehe ja, på vej ud til min mor, i dag, der så jeg sådan en sød hund, den logrede og var så glad fordi den skulle til og ud og gå en tur . kunne da slet ikke lade være med at smile stort og var også meget tæt på at spørge om jeg måtte sig hej al den glæde man får bare ved at se en glad hund hehe ..

Det er dejligt og se glade dyr...  

Er det din hund på profil billedet`?

Anmeld

24. februar 2012

ModerNatur

kvinde84 skriver:

Helt enig, det er squ for langt ude, når folk skaffer sig dyr uden at tænke sig om  Og til Issa. Hvor gammel er din hund? Vores tæve tog næsten et år om at blive renlig (hun lavede dog aldrig nr 2 inde). Tror det var pga en masse omrokering med hende de aller første måneder. Vi flyttede til min mands families gård, og måtte først bo i hans fars hus, før vores var klart at flytte ind i. Hunden var avlet fra en af familiens/gårdens ældre tæver, så vi kunne ikke bare have ventet med at anskaffe os den. 

Vores lille pølse er 1 1/2 år gammel.. og der er absolut INTET system i hvornår/hvorfor/hvor hun gør det..  - så tror løbet er kørt..

Anmeld

24. februar 2012

Savannah

Issa skriver:

Er helt enig! - Man har et ansvar overfor sine dyr.

MEN når det så er sagt så skal man også tænke over at tingene ikke altid er som de ser ud.. Hvis ikke det var for vores hund's skyld var hun røget ud for længst!! Hun er snart 1 1/2 år, og pisser og skider stadig inde.. Vi har fået hende tjekket hos dyrlæge, og har haft alle mulige mennesker ude og kigge på hende, og lige meget hjælper det.. Det er altså ret ulækkert, og ikke særlig fedt når man tænker på at vores datter snart kravler  Vi har nu bare indset at hun ikke bliver renlig, men alligevel elsker vi hende, så hun bliver her til hun ikke er mere..

Hejsa, jeg vil lige fortælle dig hvordan vi har gjort med vores hund, måske kan det hjælpe dig 
Vores hund tissede indenfor, intet hjalp, men så købte jeg en kattebakke og lærte hende at tisse på den. og det virker! ingen tis på gulvet. Jeg stillede den på hendes "yndlingsspot" og har flyttet den lige så lidt efterhånden som hun blev van til den.

Mvh Caroline.

Anmeld

24. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Mira0911 skriver:

Det er dejligt og se glade dyr...  

Er det din hund på profil billedet`?

Jaa det er min lille "halvstore" vovse  

Anmeld

24. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Malou&Anders skriver:

Jeg havde to katte i et halvt år. Og lige pludselig begyndte jeg at slå ud af dem.. var så ked af og skulle af med dem.. Og savner dem stadig snart et år efter. Og ville heller end gerne have dem tilbage

Man kan desværre ikke gør for at man bliver allergisk, det er jeg ked af at hører  Det gør så ondt når man/hvis man skal af med sine elskede kæledyr..

Anmeld

24. februar 2012

Mamalou

Norman skriver:

Ih bliver helt irriteret.

PÅ facebook er jeg medlen af nogle forskellige dyreforeninger, jeg er en stor dyreelsker og vil gerne hjælpe hvor jeg kan..

MEN, her de sidste par dage er jeg bare blevet så vred over nogle af de annoncer der er postet på diverse sider.

Annoncer med 5 månder gammel hvalp der skal væk fordi de skal flytte og ikke må have den med. Hvalpen var selvfølgelig de lovpligtige 2 måneder da de fik den, ergo  har de haft den i 3 måneder  3 måneder og nu skal den smides ud, mon ikke de havde haft en ide om at de ville flytte de sidste 3 måneder.

En anden har en på 18 uger der vil af med den da hun har ikke overskud til racens behov   ... 

STAKKELS SMÅ DYR .... Hvorfor anskaffe sig noget der knytter sig til en og så smider den ud? Bliver så ked af det 

Ville aldrig kunne gå af med min vovse, vi flyttede endda udelukkende for at han skulle få bedre omgivelser - hellere flytte end gå af med ham  han er min lille skat ...

Jeg er enig.

Jeg tror desværre der er større tendens til at nogle anskaffer sig dyr, de alligevel ikke har overskuddet til/viden om... Det er synd for de stakkels dyr, at de folk der anskaffer sig dem ikke sætter sig ind i, hvad det kræver... Et dyr er ikke bare en del af et image, men et levende væsen, der kræver arbejde.

Når det er sagt, så er det positivt, at de ejere der ikke magter dyrerne indser det og kommer af med dem. Der er ingen dyr, der fortjener at være i et hjem hvor de ikke er ønsket og ikke får deres behov opfyldt... 

Vh. Louise

Anmeld

25. februar 2012

MorTilEn2013Dreng

Norman skriver:

Man kan desværre ikke gør for at man bliver allergisk, det er jeg ked af at hører  Det gør så ondt når man/hvis man skal af med sine elskede kæledyr..

Nej desværre og det irritere mig jeg har allergi for pels dyr for kan ikke accpetere det. For vil så gerne have hund eller kat men får jeg bare aldrig da min kæreste os er allergisk. Ja det var virkelig forfærdeligt at gå af med dem og blev bare så tosset da jeg så ham der fik dem gav mine babyer videre også hver for sig  

Anmeld

25. februar 2012

Fenja09

Jeg synes de typiske "undskyldninger" for at folk skal af med deres dyr er at de skal skilles og derfor ikke kan have eks. hunden med - herhjemme ved vi udemærket godt hvem der skal have hvilke dyr, hvis vi skulle gå fra hinanden.

En anden ting er allergi og ja, folk får allergi uden tvivl, men det er bare næsten hver 2. annonce med katte der sælges.

Og den sidste ting er, at folk ikke kan finde et sted at bo, hvor de må have dyrene med - det er så træls, at det i dagens DK er blevet sådan at man næsten ingen steder kan bo, hvis man har dyr, men vi skiller os bestemt ikke af med hverken hunden eller vores to katte, pga det. Vi må bare lede efter bolig i bedre tid end andre, så vi er sikre på at finde noget hvor de kan komme med.

Nogle folk tænker bare ikke langt frem og tænker nok, at det kunne være hyggeligt med en hund, men de har bare glemt at det kræver, træning, tålmodig, mere træning og endnu mere tålmodighed. Ja, og så vælger nogle heller ikke hund efter deres personlighed og aktivitetsniveau, men efter hvad der er in. Det er rigtig øv! Og synd for de dyr som skal være kastebold.

/Fenja - dåseslave for en vaps og to katte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.