Norman skriver:
Ih bliver helt irriteret.
PÅ facebook er jeg medlen af nogle forskellige dyreforeninger, jeg er en stor dyreelsker og vil gerne hjælpe hvor jeg kan..
MEN, her de sidste par dage er jeg bare blevet så vred over nogle af de annoncer der er postet på diverse sider.
Annoncer med 5 månder gammel hvalp der skal væk fordi de skal flytte og ikke må have den med. Hvalpen var selvfølgelig de lovpligtige 2 måneder da de fik den, ergo har de haft den i 3 måneder
3 måneder og nu skal den smides ud, mon ikke de havde haft en ide om at de ville flytte de sidste 3 måneder.
En anden har en på 18 uger der vil af med den da hun har ikke overskud til racens behov
...
STAKKELS SMÅ DYR .... Hvorfor anskaffe sig noget der knytter sig til en og så smider den ud? Bliver så ked af det 
Ville aldrig kunne gå af med min vovse, vi flyttede endda udelukkende for at han skulle få bedre omgivelser - hellere flytte end gå af med ham
han er min lille skat ...
nogle mennesker er desværre bare ikke vokset op med det ansvar der følger med til når man anskaffer sig et dyr, mange har oplevet det samme igennem sin egen barndom det med at tage dyr til sig og så gå af med dem fordi de ikke magter opgaven..
det er synd of skam.. for dyret, men også for mennesket.. fordi at de jo sikkert hører til den gruppe der syntes hundene/kattene er såååå søde og nuttede og dejlige som bitte små.. det de glemmer er at de vokser sig større og hvis de får den forkerte opdragelse, bliver vilde og ustyrlige..
der er selvfølgelig nogle tilfælde hvor det kan være nødvendigt for familien at gå af med deres højt elskede dyr..
der kan jo ske dødsfald, sygdom allergi som man ikke vidste noget til osv...
så jeg tror man skal stoppe med at dømme på den måde. for dyret klarer sig højest sandsyneligt alligevel..
jeg fik f.eks. min hund fra en familie som havde købt ham og kun haft ham i lidt over en måned eller to.
og han havde det rigtig skidt der. han begyndte at bide ting i stykker og han blev meget destruktiv. de fik ham mens kvinden stadig gik hjemme og prøvede at finde job. hun fandt så et job og deres økonomi var baree afhængig af at kvinden fik et job. så hun måtte jo ta hvad hun kunne få. og derfor saå valgte de hunden fra. og der fandt vi ham jo så og han har det STRÅLENDE og han er 3 år nu og han kunne aldrig have haft det bedre...
Anmeld