Dåbskjoletil en dreng??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2009

Balderson

Vores søn blev ikke døbt i en dåbskjole, men et flot sæt tøj som hans Gudmor valgte...

Min mand ville helst ikke have vores dreng i en kjole.. Han synes ikke det passer til drenge.. Fortalte at mange gange kan man ikke se at det er en dreng før navnet bliver sagt op i kirken...

Men I skal gøre hvad I selv synes er bedst.. Men synes det er vigtig at I begge er enig om det..

Jeg ville aldrig trumfe, det igennem uanset hvad.. For mig var det vigtig at vi begge var enige og jeg valgte at respekterer min mand mening, med at det virkelig ikke føltes rigtig at vores dreng kom i kjole...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2009

Bønnen

Vores søn havde dåbskjole på med blå bånd om mave og håndled og så havde han også en kyse på.

Anmeld

25. april 2009

cibatuchsi

her er alle mine børn døbt i en kjole der er lavet ud af min konfirmationskjole og den 19/7 skal sidste skud på stammen døbes i samme kjole. (jeg har 3 piger og 2 drenge)

Anmeld

10. juni 2009

anmaj

malou skriver:

Victor skal døbes d. 31 Maj i en dansk kirke. (fandt endelig en kirke der ville døbe ham) og jeg har været nede hos min mors veninde og hente den kjole jeg selv blev døbt i for 34 år siden. Det synes jeg er en sjov tradition at det bliver samme kjole og det betyder meget for mig!!

MEN.. nu synes Dennis at det er forkert at hans søn skal have KJOLE på og de "mobber" ham lidt på hans job.. haha (mandehørm)- Jeg skar kraftigt igennem og sagde det overhovedet ikke var til diskution, at han SELVFØLGELIG skal have min kjole på.

MEN... så var vi til føs´dag hos min storebror... og pludselig falder snakken så på Victor´s dåb.. og så siger min bror ved Gud " Ej Dennis, skal din søn ha kjole på" med et glimt i øjet!! Så nu er diskutionen oppe og vende igen!! Så nu spørger jeg Jer... hvad synes I? Kan man ikke give en dreng kjole på eller hvad?? Synes det er noget pjat. han kan jo bare få noget andet tøj på bagefter..

Knus Malou

Min mand og jeg er begge blevet døbt i kjole, og hvis vi havde en af dem (hvilket vi desværre ikke har ) så skulle vores søn også døbes i den. Jeg ser ikke noget problem med at en dreng er i DÅBSkjole... det hører sig næsten til.

Men da vi nu ikke kan skaffe hverken hans eller min, så har vi valgt at købe et pænt sæt almindeligt (smart/fint) tøj, som han kan bruge efterfølgende, da vi ikke rigtig har så mange penge at gøre med. Og det meste dåbstøj koster minimum 3-500 kroner.

Men en dreng kan afgjort burge dåbskjole...!

Anmeld

10. juni 2009

malou

anmaj skriver:

Min mand og jeg er begge blevet døbt i kjole, og hvis vi havde en af dem (hvilket vi desværre ikke har ) så skulle vores søn også døbes i den. Jeg ser ikke noget problem med at en dreng er i DÅBSkjole... det hører sig næsten til.

Men da vi nu ikke kan skaffe hverken hans eller min, så har vi valgt at købe et pænt sæt almindeligt (smart/fint) tøj, som han kan bruge efterfølgende, da vi ikke rigtig har så mange penge at gøre med. Og det meste dåbstøj koster minimum 3-500 kroner.

Men en dreng kan afgjort burge dåbskjole...!

Han fik den også på

Knus malou

Anmeld

10. juni 2009

Nanna1985

Vi har en dejlig datter og venter Nr. 2 og hvis det bliver en dreng får den samme kjole på som hans søster havde på, bare med lyserblåt bånd..

Anmeld

21. maj 2013

Anne Poulsen

Nu hvor vi snakker om dåbstøj, hvad så med et smart Matros sæt? de er skide populare i USA

Man kan se mere af denne dragt her: 

http://coolbaby.dk/billigt-babyt%C3%B8j/Ovrigt_drenge/Festtoj/billig-baby-Matrosdress

www.coolbaby.dk

Anmeld

21. maj 2013

B&J

Anne Poulsen skriver:

Nu hvor vi snakker om dåbstøj, hvad så med et smart Matros sæt? de er skide populare i USA

Man kan se mere af denne dragt her: 

http://coolbaby.dk/billigt-babyt%C3%B8j/Ovrigt_drenge/Festtoj/billig-baby-Matrosdress

www.coolbaby.dk

Tror desværre ikke TS vil svare hun er ikke på siden mere og den er fra 2009

Anmeld

21. maj 2013

Ciss

En af grundene til at man bruger dåbskjole er jo symbolikken.

Så vidt jeg er blevet fortalt, drejer det sig om en kjole, som er for lang, fordi det handler om, at barnet skal vokse op i og med troen. Hvid kjole pga det symboliserer renhed.

Kønnet er det jo almindeligt at markere med bånd på dragten.

Jeg har en dreng og en pige, og begge er døbt i samme kjole. Vi byttede da bare bånene ud.

Personlig synes jeg da, det ser mere mærkeligt ud med et jakkesæt på en lille baby i kirken. De får jo uanset fint festtøj på bagefter, uanset om de er piger eller drenge.

Men det er mit personlige syn på sagen. Om folk vælger en anden påklædning til dåbsbarnet i kirken er det ikke noget, jeg får ondt af.

Anmeld

21. maj 2013

C-Dog

Vores dreng er ikke døbt i kjole, han er jo en dreng. Han havde et fint sæt tøj på. Dåbskjole stammer det ikke helt tilbage til dengang hvor mænd gik i lange skjorte kjole ting uden det var mærkeligt? Nu til dags er det jo ikke normalt så i min verden får drenge ikke kjole på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.