Dåbskjoletil en dreng??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2009

Balderson

Vi valgte herhjemme at få vores søn døbt i et flot sæt tøj og ikke dåbskjole... Min mand var meget imod, at vores dreng skulle døbes i kjole.. Den tanke kunne han slet ikke forlig sig med og for mig gjorde det ikke noget...

Vi har så den tradition herhjemme, at det er Gudmoderen der kommer med dåbskjolen og for vores vedkommende tøj.. Så hun havde fri hænder til at vælge hvilket sæt tøj Christian skulle have på..

Det er jeg personligt glad for, det var nemlig så flot

Hvis vi får en pige nu her næste gang, så må hun så gerne blive døbt i den dåbskjole vi har i min familie for min mand..

Ja, der er han så så underlig, men det er ok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2009

charlottekri

Selvfølgelig kan din søn have en dåbskjole på!!! Han har da almindeligt tøj på indenunder, og i kunne jo lave den aftale, at det kun er i kirken, han skal have dåbskjolen på, og til festen have sit almindelige tøj på... jeg er nok dybt traditionel hvad det angår, da jeg ikke synes at man bliver ordentligt døbt hvis man ikke har en dåbskjole på!!!!
håber at i finder en løsning

Anmeld

26. marts 2009

ka li ja

begge mine unger er døbt i hvid skjorte, sort vest, bukser og butterfly
jeg syntes de var hammer søde. de var også begge næsten et halvt år da de blev døbt, og det gjorde det så lidt friskere ud.
en lille på 1 eller 2 måneder, ved jeg ikke om jeg ville give det på.
men mine drenge skulle IKKE i kjole. det var MIN mening. jeg glemte helt at tænke på at svigerfamilien måske havde en kjole der skulle gå i arv
sådan er der jo mange der gør.

jeg syntes du skal gøre lige præcis sådan som du og din mand bliver enige om

karina

Anmeld

28. marts 2009

not-mizz-perfect

En dreng kan uden problemer have kjole på...
Vores søn skal dåbes i min gamle dåbskjole, som både jeg, min bror og min søster har haft på...

Vi skifter bare underskørtet ud og båndene ud...
Blå til dreng og lyserødt til pige..

Mvh Mette

Anmeld

28. marts 2009

heaven

her blev lasse døbt i min brudekjole, som vi havde fået syet om. det var en god måde at "kombinere" 2 store begivenheder på, synes vi....Nænnede ikke at skille mig af med kjolen efter brylluppet, da den for mig var en stor del af den store dag. Men hvad skal man lige stille op med en brudekjole ?? syes om til dåbskjole.....

Jannie

Anmeld

28. marts 2009

Fiona78

agnieszka skriver:

sådan sæt..

Så dejlig

Anmeld

28. marts 2009

A.

Fiona78 skriver:

Så dejlig

tak

Anmeld

29. marts 2009

gibson37

hej. jeg har tvillinger men de skal ikke døbes i kjole for der er ikke nogen der går i arv, havde der været det skulle de selvfølgelig have været det. men de skal have et pænt sæt tøj på der er lyst og ikke for prangendemen børn er jo blevet døbt i kjole i generationer så hvorfor skulle man ikke gøre det, det er jo op til en selv

Anmeld

29. marts 2009

smokie

Selvfølgelig kan en dreng have kjole på til dåb alle mine børn har haft en kjole på om min mor lavede til den første (som idag er 13 år) jeg har godt nok ikke haft de traditionelle lyerøde og lyseblå da det syntes jeg mange har og det er ikke lige mig....Med hensyn til "mobberiet" synes jeg det er noget pjat de er sikkert selv blevet døbt i kjole for det er da først her de senere år at det er blevet noget andet til drenge....

Smokie som også har en søn som snart skal døbes i kjole

Anmeld

19. april 2009

mettemus80

En dreng kan da sagtens have en dåbskjole på...

Mikkel havde en på som jeg, mine søskende, min kusine og fætter havde på... Han havde et blåt bånd på...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.