Dåbskjoletil en dreng??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2009

Honningblomst

Man skal da gøre som man synes...men er det din mand meget imod, hvorfor så give ham kjole på.
Det er jo bare tøj og jeg kan da godt forstå at mænd ikke giderf se deres sønner, en del af dem, i kjole.
Så find da nogetg sødt tøj i stedet og nyd at din mand rent faktisk har en mening om tøj til barnet...
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

malou

agnieszka skriver:

sådan sæt..

Ejiiii hold da op hvor er han dog kær... så fint det sæt er... Super col hat

knus malou

Anmeld

25. marts 2009

malou

Eva skriver:

Man skal da gøre som man synes...men er det din mand meget imod, hvorfor så give ham kjole på.
Det er jo bare tøj og jeg kan da godt forstå at mænd ikke giderf se deres sønner, en del af dem, i kjole.
Så find da nogetg sødt tøj i stedet og nyd at din mand rent faktisk har en mening om tøj til barnet...
Knus..

hmmmm... måske du har ret...

knus

Anmeld

25. marts 2009

Honningblomst

malou skriver:

hmmmm... måske du har ret...

knus

Hej igen..
Min den ældste blev døbt i den dåbskjole som jeg havde på og som var syet af min gudmors brudekjole. Det var helt naturligt for mig at han skulle det, havde slet ikke forestillet mig noget andet.
Da jeg så fik nummer to med en anden mand, da havde han en helt klar holdning til det at drenge skulle have kjole på...og de to små er døbt i det samme søde sæt tøj, som jeg har gemt.
Egentlig betyder det jo intet og min x skulle i hvert fald ikke have det skidt med det.
Knus til dig..

Anmeld

25. marts 2009

Kvindemin

Jeg syntes sagtens han kan komme i kjole.
Jeg syntes det hører sig til, men sådan er man jo så forskellige. For jeg kan personligt godt lide traditioner og ting der går igen
Men dermed ikke sagt at det ikke er pænt med 'hel-dragt'

Knuser herfra, og hvad syntes du Malou ?

Anmeld

25. marts 2009

Stumpen

Får vi en søn her om tre mdr. så skal han døbes i den dåbskjole, som min mor lavede i sin tid til min ældste søster (for 37 år siden)

Men får Dennis sin vilje, så kan man i baby sam købe blåt matros dåbstøj til drenge..
Anja..

Ps I kunne måske gå på kompromi (STAves ?) at han bliver døbt i kjolen, men så snart selve dåben er overstået, så kommer han i "mande"tøj...

Anmeld

25. marts 2009

DK

He he, sjov disskussion, da jeg slet ikke ANEDE at drenge ikke skulle have dåbskjole på. Jeg arbejder jo i en brudebutik, og der sælger vi masser af dåbskjoler til begge køn.

Jeg troede man "SKULLE" have en dåbskjole på. Hvis jeg engang får en dreng skal han i alt fald have sådan en på. Vi har en i familien som min oldemor blev døbt i, som altså min tip-oldemor har lavet. Alle piger OG drenge i familien er naturligvis døbt i den.

Er det ikke et nyt fænomen at drenge ikke bliver døbt i dåbskjole??

Knus Ditte, der er helt forvirret

Anmeld

25. marts 2009

fam.4xc

selvfølgelig kan han det! Mine piger er døbt i deres fars gamle dåbskjole

MEN havde jeg selv fået en dreng havde jeg nok ik valgt det... men der imod en dragt i fint broderi anglais med blåt bånd, og der ville jeg så brodere navn og dato på, så den ku gå videre til drengene børnene i familien.

Anmeld

25. marts 2009

A.

malou skriver:

Ejiiii hold da op hvor er han dog kær... så fint det sæt er... Super col hat

knus malou

tak.

Anmeld

25. marts 2009

Fam. Madsen

hej

min søn er døbt i min oldermors brudekjole som er syget om til en dåbskjole og den har alle min søskende og jeg selv bleven døbt i så den skulle min søn helt klart også døbes i. den er gået i arv og der er mange í min familie som er døbt i den der indklusiv min mor

så ja drenge for mit vedkommen skal døbes i dåbskjole.

sætter lige et billede ind som dú kan se.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.