Dåbskjoletil en dreng??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan en dreng blive døbt i kjole??

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.376 visninger
50 svar
2 synes godt om
25. marts 2009

malou

Victor skal døbes d. 31 Maj i en dansk kirke. (fandt endelig en kirke der ville døbe ham) og jeg har været nede hos min mors veninde og hente den kjole jeg selv blev døbt i for 34 år siden. Det synes jeg er en sjov tradition at det bliver samme kjole og det betyder meget for mig!!

MEN.. nu synes Dennis at det er forkert at hans søn skal have KJOLE på og de "mobber" ham lidt på hans job.. haha (mandehørm)- Jeg skar kraftigt igennem og sagde det overhovedet ikke var til diskution, at han SELVFØLGELIG skal have min kjole på.

MEN... så var vi til føs´dag hos min storebror... og pludselig falder snakken så på Victor´s dåb.. og så siger min bror ved Gud " Ej Dennis, skal din søn ha kjole på" med et glimt i øjet!! Så nu er diskutionen oppe og vende igen!! Så nu spørger jeg Jer... hvad synes I? Kan man ikke give en dreng kjole på eller hvad?? Synes det er noget pjat. han kan jo bare få noget andet tøj på bagefter..

Knus Malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2009

Mca<3

malou skriver:

Victor skal døbes d. 31 Maj i en dansk kirke. (fandt endelig en kirke der ville døbe ham) og jeg har været nede hos min mors veninde og hente den kjole jeg selv blev døbt i for 34 år siden. Det synes jeg er en sjov tradition at det bliver samme kjole og det betyder meget for mig!!

MEN.. nu synes Dennis at det er forkert at hans søn skal have KJOLE på og de "mobber" ham lidt på hans job.. haha (mandehørm)- Jeg skar kraftigt igennem og sagde det overhovedet ikke var til diskution, at han SELVFØLGELIG skal have min kjole på.

MEN... så var vi til føs´dag hos min storebror... og pludselig falder snakken så på Victor´s dåb.. og så siger min bror ved Gud " Ej Dennis, skal din søn ha kjole på" med et glimt i øjet!! Så nu er diskutionen oppe og vende igen!! Så nu spørger jeg Jer... hvad synes I? Kan man ikke give en dreng kjole på eller hvad?? Synes det er noget pjat. han kan jo bare få noget andet tøj på bagefter..

Knus Malou

Self. kan man da det og det er det mest normale ...
Min søn er da klart døbt i kjole Og det er Vicktors far sikker også he he ....
Ham jeg har i maven til gengæld skal nok døbes i et lille jakke sæt ,, Det ville hans far så gerne have og det er ok for mig Men vi har heller ikke en traditions dåbs kjole i familien ..

Anmeld

25. marts 2009

Diana...

Ja da Lucas skal døbes i kjole vi var i tvivl om hvad vi ville have men hans gud mor (min lillesøster) vil gerne have han skal have kjole på så det skal han da selvf. og det vil jeg faktisk os helst have.

Anmeld

25. marts 2009

SaNiNa

Når vores lillemand kommer til verden og skal dåbes, skal han døbes i den sammen kjole som min lille søster hvade på, da det er mine oldemor som har lavet den... vi skal bare lige have syet en blå underkjole.

Her har vi slet ikke snakket om at han ikke skulle døbes i kjolen sådan har det bare været, men min kæreste er jo heller ikke selv døbt. og vores søn blive nok osse døbt mest for min skyld.

Anmeld

25. marts 2009

A.

min søn var ikke døbt i kjole nemlig fordi han er en dreng..men hvis det betyder så meget for dig så klart burde han har kjole på

Anmeld

25. marts 2009

malou

agnieszka skriver:

min søn var ikke døbt i kjole nemlig fordi han er en dreng..men hvis det betyder så meget for dig så klart burde han har kjole på

Hvad havde han så på?

knus malou

Anmeld

25. marts 2009

Hellemor

Når vores søn kommer til verden om en måneds tid, skal han også døbes i kjole.. I min familie har vi en dåbskjole som er brugt til alle fætre og kusiner på min fars side. Den er hvid og så kommer der blå eller røde bånd i, om det er til en dreng eller pige. Min mand er også døbt i kjole, den har vi dog valgt ikke at bruge, da vi bruger vuggen som han lå i og dåbskjole som jeg har været i..

Anmeld

25. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Altså nu er drenge blevet døbt i kjole i århundreder så det er da mere specielt at døbe ham i noget andet??

Og når DET så er sagt så lyder det som en eller anden komplet misforstået homofobi at drengen kunne "blive feminin" af at have en kjole på nogle timer en eftermiddag.. Efter min mening kunne du døbe ham iført samtlige slogans fra årets gay-parade skrevet på tøjet uden at det gør din lille dreng det mindste feminin eller (uuuha!!) bøsset i sidste ende - han er en baby!!!

Det synes jeg da du (med glimt i øjet selvfølgelig) skal minde din mand om. Det er da for plat at noget som betyder meget for dig skal droppes fordi "drengene" driller manden med at han søn skal have kjole på - hvad er de selv døbt i om jeg må spørge???

Anmeld

25. marts 2009

malou

Rosa skriver:

Altså nu er drenge blevet døbt i kjole i århundreder så det er da mere specielt at døbe ham i noget andet??

Og når DET så er sagt så lyder det som en eller anden komplet misforstået homofobi at drengen kunne "blive feminin" af at have en kjole på nogle timer en eftermiddag.. Efter min mening kunne du døbe ham iført samtlige slogans fra årets gay-parade skrevet på tøjet uden at det gør din lille dreng det mindste feminin eller (uuuha!!) bøsset i sidste ende - han er en baby!!!

Det synes jeg da du (med glimt i øjet selvfølgelig) skal minde din mand om. Det er da for plat at noget som betyder meget for dig skal droppes fordi "drengene" driller manden med at han søn skal have kjole på - hvad er de selv døbt i om jeg må spørge???

hahaha.... lige præcis!!! Men du kan godt høre kammertonen i slagteriafdelingen ikke For meget!!!

knus til dig

Anmeld

25. marts 2009

A.

malou skriver:

Hvad havde han så på?

knus malou

sådan sæt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.