Vi har boet i 10 år i en lejlighed midt i Vesterbro i Kbh. Den er 87m2 med en kæmpe stue (stue+spise stue, en der boede der før syntes, at det var en god idé at have dem sammen) et soveværelse, et lille køkken og bad. Vi elskede den! Vi betaler meget lidt (3200kr) men uden varme (kun en grim gas kamin i stuen) fordi den er en af de ejendomme som byfornyelsesprojektet gik uden om, hvilket vi ikke klager over, for vi har boet billigt. Jeg er en "city-girl" Min familie har altid boet i en lejlighed midt i byen og jeg voksede med butikker rundt om os, med cafeer, med købmanden som holder åben længe og selfølgelidt med trafik og narkomaner på gaden, men man kan ikke have det hele

Jeg ville elske at bo i et hus ude i naturen, men jeg ved at efter et styk tid bliver jeg så depresiv... Vi fik et barn og det virkede fint at bo der for os (der er mange mange børn i vores baggården, så det er hyggeligt at sidde og snakke med nogle andre) Og det var dejligt at gå til forskellige baby aktiviteter og smutte nogle ture til baby-bio. Nu vil jeg gerne finde noget andet, for vi mangler virkeligt plads, men jeg ville helst bo i byen så længe vi synes, det er sjovt... Lige nu er min mand blivet udstationeret igen, så projekt lejlighed sker først efter noget tid. Min mand har også lyst til at bo i lejlighed. I mange mange år skulle familie hjælpe til bedsteforældre at holde huset i stand og passe på haven (kæmpe hus=kæmpe haven) Han sagde, at han ikke har så meget lyst at bruge sin fritid lige nu med at sætte huset i stand hele tiden (et hus kræver, at man passer meget godt på det) og han gider ikke at passe på haven... Så vi ved, at det bliver Kbh City, når vi kommer tilbage, i hvert fald i nogle år :-)
Anmeld