Termin i dag - men hvilke tegn???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

Ems30

An&Jo skriver:

1: jeg fødte 38+4 efter ca 32 timer med veer

2: fik begyndende veer, som var meget værre end det jeg havde oplevet hidtil, holdte det dog for mig selv indtil dagen efter hvor jeg sagde til min mor at jeg var sikker på at jeg havde veer..

3: jeg fødte vaginalt

Av, det var længe du skulle gå med veer

Hvordan kan det være du fødte "så længe" før termin? Var du beregnet forkert, var der sket noget med livmoderen...eller var det bare en tilfældighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

An&Jo

Ems30 skriver:

Av, det var længe du skulle gå med veer

Hvordan kan det være du fødte "så længe" før termin? Var du beregnet forkert, var der sket noget med livmoderen...eller var det bare en tilfældighed?

Jeg er ret sikker på at jeg var beregnet forkert..

Lægen startede med at sige den 8 april (mener jeg) og til skanning blev jeg så rykket til den 21 april, og fødte jo så den 11 April..

Inden veerne rigtig gik igang havde jeg haft veer on off i 3 uger, og da han så endelig blev født havde han intet fosterfedt tilbage på kroppen overhovedet, og jordemoderen sagde os at han vidst var født tættere på termin end antaget.. så jeg er ret sikker på at min termin var forkert udregnet..

de første 18 timer med veer var det kun mig der vidste de var der, sad og holdte dem inde og arbejdede så ligeså roligt med dem, for ville være sikker på at det ikke gik i sig selv inden jeg sagde noget til mine forældre om det.. det var de sidste 2 timer med veer der var slemme, for der udvidede jeg mig fra halvanden cm til 10..

Anmeld

19. februar 2012

B&J

Ems30 skriver:

Av, det lyder som en hård omgang. Hvordan kan det være der gik 3 dage fra vandet gik til du fødte? Troede man blev sat i gang indenfor 24 timer, hvis/når vandet gik...?

Jamen da vandet gik ca kl 11.30 der gik 30 minutter og jeg fik lagt en stik pille og den 2marts kom jeg jo på sygehuset kl 8.30 og der fik jeg lagt en ny og det gjorde jeg mange gange blev på syge huset for at få lagt en ny stik pille de gjorde ikke noget nu og her fordi daniel havde det godt der inde men fik en sprøjte i låret for mod infiktion da jeg nu var åben op

Anmeld

19. februar 2012

Ditte-3

Ems30 skriver:

Åh, jeg håber ikke jeg går 14 dage over tid. Er virkelig utålmodig

Hvad var dine første tegn på at fødslen var nær...altså udover at vandet gik ved den ene?

det var verene havde ingen tegn op til før verne i staten var de ik så sleme

Anmeld

19. februar 2012

lycly

Jeg fødte 40+0, havde absolut ingen tegn før jeg vågnede om morgenen ved en svag trykken i underlivet. Som viste sig at være veer (var egentlig ikke i tvivl) og som så tog til i styrke i løbet af dagen. 14 timer efter fødte jeg ved aks

Anmeld

19. februar 2012

maria_wlt

Ems30 skriver:

Kære piger!

Jeg har termin i dag men baby er fuldstændig ligeglad med at det er hendes fødselsdag. Jeg har ingen tegn på fødsel, whatsoever, og ved egentlig heller ikke hvad jeg skal være opmærksom på!!  

Der er jo de to sikre, altså vandet der går eller veer. Men hvordan de første veer føles, om man tegnbløder først eller der skal være en slimprop der popper...det er nogle af de tegn jeg har hørt om, men ikke har fået endnu. Og spørgsmålet er om man nødvendigvis får dem

Kan I ikke være søde og dele Jeres erfaringer og svare på 3 spørgsmål:

1. Hvilken dag fødte du?

2. Hvad var dit første tegn?

3. Fødte du aks, pks eller vaginalt?

Mange mange tak! 

1. Hvilken dag fødte du?   40+6

2. Hvad var dit første tegn? Vandet gik tidlig morgen (Vandet gik den 24 April kl 7 og hun er født 25 April 9.50)

3. Fødte du aks, pks eller vaginat Fødte vaginat

Anmeld

19. februar 2012

babymus77

Jeg var sat til 21/1 men fødte 21/12..... Det startede med vandet gik:-) fødte efter 1.5 time Med presseveer en datter på 2900 g og 50 cm:-) Sidste gang startede det med slimprop gik onsdag aften, og havde så veer hele nattten.. Næste morgen var jeg stadig kun åbnet 3 cm og kl 09.00 tog de vandet!!!! Kl 10.00 fik jeg presse veer og 10.13 fødte jeg en lille dreng på 3450 g og 52cm:-))

Anmeld

19. februar 2012

babymus77

babymus77 skriver:

Jeg var sat til 21/1 men fødte 21/12..... Det startede med vandet gik:-) fødte efter 1.5 time Med presseveer en datter på 2900 g og 50 cm:-) Sidste gang startede det med slimprop gik onsdag aften, og havde så veer hele nattten.. Næste morgen var jeg stadig kun åbnet 3 cm og kl 09.00 tog de vandet!!!! Kl 10.00 fik jeg presse veer og 10.13 fødte jeg en lille dreng på 3450 g og 52cm:-))

Sønnemand kom 2 dage før termin;-)

Anmeld

19. februar 2012

De3Guldklumper

Ems30 skriver:

Kære piger!

Jeg har termin i dag men baby er fuldstændig ligeglad med at det er hendes fødselsdag. Jeg har ingen tegn på fødsel, whatsoever, og ved egentlig heller ikke hvad jeg skal være opmærksom på!!  

Der er jo de to sikre, altså vandet der går eller veer. Men hvordan de første veer føles, om man tegnbløder først eller der skal være en slimprop der popper...det er nogle af de tegn jeg har hørt om, men ikke har fået endnu. Og spørgsmålet er om man nødvendigvis får dem

1. Hvilken dag fødte du?

Mange mange tak! 

1: mit første barn er født 39+1.

2: Jeg have kraftige plukveer som gjorde at vi kørte til tjek på fødegangen kl 8.30  - jeg var da 3 cm åben og de beholdte mig da de mente hun kom inden dagen var omme. kl 13.10 går vandet i en skylde og veerne vælter ind over mig - kl 15.30 er hun født.

Dagene op til er min slimprop gået.

1: mit andet barn er født 39+3

2: jeg går i seng kl 23.30 - kl 23.40 går vandet i en skylde i sengen. kl 00.00 får jeg mine første spæde veer men ikke noget som bed nogen steder. kl 00.45 kører vi alligevel til tjek på fødegangen da jeg synes de nu bider lidt mere. kl 02.04 er han født

dagene op til er min slimprop gået 

- begge unger er født vaginalt.

Anmeld

19. februar 2012

HeidiØ

Ems30 skriver:

Kære piger!

1. Hvilken dag fødte du?

Mange mange tak! 

1. Jeg fødte 13/9-11, 40+3!
  2. Ingen tegn dagene op til!! .. jeg sad og så film d. 12. om aftenen, stadig ingen tegn - vågnede om natten kl 02 med begyndende veer, tog afsted til sygehus 05.30 og William blev født kl 17.32
  3. Fødte vaginalt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.