Forældremyndighed - Hvorfor mor og ikke far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

tkj

Lone1986 skriver:

Men er lidt i tvivl om økomisk støtte om man får sådan noget når man har fuld og ikk når man har fælles???

Der er ingen forskel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

Pige2009

Lone1986 skriver:

Hej....

sad lige og læste en masse indlæg... Og ku enlig godt tænke mig og få en vudering på min "sag"

Har en kæreste som fik en søn ved et one night stand... Han var omkring 19 da han fik og vide han muligvis sku være far..

Der var andre mulige fædre, men en faderskabsattest vis han er faren.. Hun har en i forvejen fra et andet ægteskab.. Så hun vælger at få dette barn med en fremmede mand. Hun havde dog fået at vide at hun aldrig vil få børn mere...

Hun har den fuldeforældremyndighed.. og vi har ham hver anden weekend og ferie..

Drengen er snart 4 år gammel.

Hun har sagt førhen at hun vil give fælles forældremyndighed. Men hun har trukket i land, og vil først give den, hvis hun dør.. og angående at vi gerne vil have ham noget mere, synes hun heller ikke.. det går jo så godt nu.. siger hun....

Vi har 2 børn en dreng 1½ og en pige på 2 mdr. Vi ønsker også at de kommer til og være noget mere sammen med deres storebror, og for os selv.. man holder jo af knægten.. Og tænkt var at vi godt vil have ham noget mere, når han er bleven lidt ældre.. Vi køre frem og tilbage.. det gør hun heller ikke, vi betaler også for bleer osv.. Synes måske godt hun ku være mere åben.. ?

Hvad mener i...

Hvis jeg var jer, ville jeg både søge om mere samvær og fælles forældremyndighed, så I også har noget at skulle have sagt...

Anmeld

22. april 2010

Pige2009

Lone1986 skriver:

Tak for jeres svar...

Men for min kæreste betyder det meget at han også føler at han har noget og sku have sagt, hvis der sku opstå et eller andet..

og i forhold til børnehave osv.. vi har jo ingen ret til og være med til møder osv osv.. Og det ku enlig være rart og være med til..

men det betyder også meget fordi han ikke selv snakker med sin rigtigt far... og selv om han er en rigtigt go far, så ligger det bare i baghoved af ham..

Er ved og nå frem til at vi måske skal sige hun beholder den fulde.. også håbe på at hun vil gå med til at vi har ham fra torsdag til mandag.. for vi har altid kørt med at vi henter og bringer.. og vi køre alligevel 60km hver gang... og håber lidt på hun går med til det.. men nu må vi se... sal snakke med hende i den kommene fremtid...

Men er lidt i tvivl om økomisk støtte om man får sådan noget når man har fuld og ikk når man har fælles???

Lauras far og jeg har fælles forældremyndighed, men jeg får stadig alle de tilskud, man kan få Så det betyder ikke noget...

Anmeld

23. april 2010

Lone1986

Tak igen for svar... de har været rigtigt godt og høre andres mening..

Men hun sige selv, at hun ikke havde regnet med at det kom.. Og nu har hun tænkt lidt mere over det.. og vil meget gerne snakke om det..  så det er dejligt..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.